  • 1. Data: 2005-03-05 17:18:44
    Temat: Czy spółdzielnia może zrobić coś takiego...
    Od: "doc. Furman" <z...@a...prl>

    Witam!

    Oto cytat z list, który otrzymałem od pracownika TPSA, na pytanie czy TP
    może podłączyć mnie do swojej sieci. Czy Spółdzielnia może zrobić taki
    manewr? Jak to się ma do prawa telekomunikacyjnego i świadczenia usług
    powszechnych? Ja chcę mieć telefon, ale nie u obecnego dostawcy tylko w
    TPSA.
    ------------------------------
    Niestety mimo starań TP Spółdzielnia Mieszkaniowa, w której Pan posiada
    mieszkanie nie wyraziła zgody na budowę naszej infrastruktury technicznej w
    tej lokalizacji, co za tym idzie nie możemy świadczyć usług dla mieszkańców
    bloków na ul. XXXXXXX.

    z poważaniem,
    doc. Zenobiusz Furman

  • 2. Data: 2005-03-05 18:31:33
    Temat: Re: Czy spółdzielnia może zrobić coś takiego...
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    doc. Furman napisał(a):
> [...]
    > tej lokalizacji, co za tym idzie nie możemy świadczyć usług dla mieszkańców

    Typowa spychologia stosowana, kolego docencie. Tepsa nie z takimi
    rzeczami dawała sobie radę. Proponuje poinformować towarzysza pracownika
    tej organizacji mafijnej o istnieniu Prawa telekomunikacyjnego, a w
    szczególności art. 140 i sąsiednich.

    Z drugiej strony - czy jest to oficjalne pismo w odpowiedzi na
    zamówienie? Jesli tak, czy mógłbym poprosić o skan czy kopię takiego
    pisma? Z chęcią pokazałbym go "odpowiednim czynnikom". Przy okazji -
    gwarantuję zmianę frontu.

    Pzdr,

    M.

  • 3. Data: 2005-03-08 01:41:00
    Od: Czarek Gorzeński <c...@p...org>

    Maciej Bebenek napisał(a):
> [...]
    > zamówienie? Jesli tak, czy mógłbym poprosić o skan czy kopię takiego
    > pisma? Z chęcią pokazałbym go "odpowiednim czynnikom". Przy okazji -

    O, to może będziesz również w stanie pomóc mi w podobnej sprawie, tylko
    zamiast spółdzielni jest prywatny właściciel, który ogrodził skrzynkę
    telefoniczną (przy okazji grodzenia działki)? Nie mam co prawda
    oficjalnego pisma, bo od czasu powstania niebieskiej linii trudno jest
    cokolwiek na papierze wydębić. A odpowiedź z niebieskiej linii na
    oficjalne zapytanie o warunki techniczne brzmi tak: "Brak warunków
    technicznych" - chodzi o założenie linii telefonicznej i neostrady.
    Uzasadnienie: "właściciel terenu na którym stoi skrzynka telefoniczna nr
    [na priva, jeśli Cię to zainteresuje] nie zgodził się na wpuszczenie
    techników TP S.A.".

    I humoreska. Na moje pytanie, co się stanie w razie awarii, jeśli kilka
    kilka tysięcy ludzi zostanie odciętych od telefonu, pani odpowiedziała z
    rozbrajającą szczerością: "no, nie wiem... nie będzie działać...".

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński

  • 4. Data: 2005-03-08 09:02:02
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Czarek Gorzeński napisał(a):

> [...]
    > Uzasadnienie: "właściciel terenu na którym stoi skrzynka telefoniczna nr
    > [na priva, jeśli Cię to zainteresuje] nie zgodził się na wpuszczenie

    Trzeba mieć dowody na to, że operator wyznaczony nie realizuje swoich
    obowiązków ustawowych. Czyli zamówienie z potwierdzoną datą wpływu,
    ewentualna odmowa - wtedy od razu skarga do URTiP-u, zawarta umowa w
    terminie 30 dni, podłączenie (lub jego brak) w okresie 18 miesięcy od umowy.

    W przypadku niezrealizowania któregokolwiek z powyzszych - skarga do
    URTiP-u i zbieranie dlaszych kwitów (niestety). Sama rozmowa ze smutną
    błękitną linią nie wystarczy

    M.