  • 1. Data: 2005-03-30 08:25:57
    Temat: Wynajem mieszkania - jaki najrozsadniejszy sposób dla obu stron ?
    Od: Mateusz Korniak <i...@k...pl>

    Chcialbym wynajac mieszkanie w rozsadny sposob i jestem ciekaw opinii
    grupowiczów jakie sa rozsadne rozwiazania.
    Wiele slyszalem na temat "niebezpieczeństw" podpisywania umów najmu ( np
    trudnosci odzyskania mieszkania w stanie sprzed wynajmu gdy wynajmujacy
    przestaje placic / zdemoluje mieszkanie) i chciałbym oczywiście ich
    uniknać.
    Na ile są to realne niebezpieczeństwa ? Czy są jakieś inne ?

    Moj znajomy wspomina ze on gdy wynajmowal nie podpisywal umowy najmu, a
    wpłacił kaucje (jako wynajmujący) do agencji pośrednictwa nieruchomości.
    Jakie zalety i wady ma takie rozwiązanie ?

    Z góry dziękuje za wszelkie

    --
    www.kupujemy.pl
    - pół miliona aktualnych ofert z wszystkich sklepów internetowych w Polsce.

  • 2. Data: 2005-03-30 11:05:40
    Od: "Mithos" <m...@o...No.More.Spam.polska>

    Mateusz Korniak wrote:
> [...]
    > oczywiście ich uniknać.
    > Na ile są to realne niebezpieczeństwa ? Czy są jakieś inne ?

    Wszystko zalezy na kogo trafisz. Kazdy moze okazac sie menelem. Najlepiej
    wiec poczatkowo wynajac mieszkanie na czas okreslony (3 miesiace) pobierajac
    czesc oplaty z gory oraz kaucje.
    Poza tym trzeba pamietac o innych zapisach w umowie (np na temat telefonu,
    zeby pozniej nie obudzic sie z rachunkiem na kilka tysiecy PLN).

    > Moj znajomy wspomina ze on gdy wynajmowal nie podpisywal umowy najmu,
    > a wpłacił kaucje (jako wynajmujący) do agencji pośrednictwa
    > nieruchomości. Jakie zalety i wady ma takie rozwiązanie ?

    Kuacje placi sie wlascicielowi, o czym wzmianke robi sie w umowie (na
    wypadek, gdyby pozniej np. nie chcial oddac). Opisany przez Ciebie sposob
    jest bezsensowny, bo tylko nabija kieszen agencji.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 3. Data: 2005-03-30 11:53:01
    Od: Mateusz Korniak <i...@k...pl>

    Mithos wrote:

    > Wszystko zalezy na kogo trafisz. Kazdy moze okazac sie menelem. Najlepiej
    > wiec poczatkowo wynajac mieszkanie na czas okreslony (3 miesiace)
    > pobierajac czesc oplaty z gory oraz kaucje.

    Zawsze po 3 miesiącach ktoś moze zmienic zwyczeje / podejście do
    wynajmowanego mieszkania :/ Wolałbym podpisać dobrą umowe i nie przejmować
    tym.

    Czy umowa na czas okreslony zabezpieczna przed tym ze po 3 miesiacach
    prawnie najemca bedzie mogl pozostac w owym mieszkaniu ?
    Wiele slyszalem ze podpisanie umowy najmu z osoba fizyczną jest b.
    niebezpieczne (problemy z odzyskaniem mieszkania mimo że najemca nie płaci
    czyli nie wywiązuje się z umowy), tutaj chciałbym usłyczeć konkrety ;)

    Możliwe jest zawieranie szeregu umów na czas okreslony ?

    > Poza tym trzeba pamietac o innych zapisach w umowie (np na temat telefonu,
    > zeby pozniej nie obudzic sie z rachunkiem na kilka tysiecy PLN).

    Czy jest gdzieś w internecie wzór takiej umowy gdzie pamiętane są takie
    rzeczy ? To chyba dość powszechny temat ...

  • 4. Data: 2005-03-30 12:15:25
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <d2e163$k3b$1@news.onet.pl>, Mithos wrote:

    > Poza tym trzeba pamietac o innych zapisach w umowie (np na temat telefonu,
    > zeby pozniej nie obudzic sie z rachunkiem na kilka tysiecy PLN).

    Najlepiej, żeby telefon, internet, kablówka były na najemcę, wtedy
    właściciel nie przejmuje się żadnymi zaległymi rachunkami.

    Renata

  • 5. Data: 2005-03-30 12:15:53
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <d2e3v1$hk2$1@beauty.ant.gliwice.pl>, Mateusz Korniak wrote:

    > Czy jest gdzieś w internecie wzór takiej umowy gdzie pamiętane są takie
    > rzeczy ? To chyba dość powszechny temat ...

    Pełno tego.

    Renata

  • 6. Data: 2005-03-30 12:23:55
    Od: Mateusz Korniak <i...@k...pl>

    Mithos wrote:

    > Kuacje placi sie wlascicielowi, o czym wzmianke robi sie w umowie (na
    > wypadek, gdyby pozniej np. nie chcial oddac). Opisany przez Ciebie sposob
    > jest bezsensowny, bo tylko nabija kieszen agencji.

    Nie zawierano wtedy umowy najmu. Wszystko było na gębe.
    Właściciel tak zabezpieczył się przed zdewastowaniem mieszkania i uniknąl
    podobno groźnej umowy najmu.

    Jakie są minusy tego rozwiązania ?
    Ja widze że jeżeli wynajmujący zdemoluje bardziej niż kaucja to właściciel
    jest do tyłu.
    Niejasna tez jest sytuacja prawna wynajmującego w mieszkaniu - ktoś mógłby
    stwierdzić że nie ma prawa w nim być.

    Plusem jest nie płacenie podatku no i możliwość szybkiego 'rozwiązania'
    umowy.

  • 7. Data: 2005-03-30 12:33:18
    Od: "Mithos" <m...@o...No.More.Spam.polska>

    Mateusz Korniak wrote:

    > Nie zawierano wtedy umowy najmu. Wszystko było na gębe.
    > Właściciel tak zabezpieczył się przed zdewastowaniem mieszkania i
    > uniknąl podobno groźnej umowy najmu.

    Grozby ?

> [...]
    > Niejasna tez jest sytuacja prawna wynajmującego w mieszkaniu - ktoś
    > mógłby stwierdzić że nie ma prawa w nim być.

    Bo nie ma prawa. Conajwyzej na podstawie uzyczenia (bezplatnego). Dla
    wlasciciela miszkania jest to o tyle wygodne, ze wlasnie nie placi podatku i
    moze sie latwo i szybko pozbyc lokatora. Jednakze, moze sie zdarzyc ze kiedy
    przyjdzie termin platnosci to lokator zniknie w dodatku wezmie ze soba
    meble, okna, drzwi i wszystko co sie wziasc da. I wlasciciel bedzie mial
    klopot.

    > Plusem jest nie płacenie podatku no i możliwość szybkiego
    > 'rozwiązania' umowy.

    Tyle jest "zyczliwych" ludzi, ze istnieje duza szansa ze w koncu ktos
    wlasciciela "podkabluje".

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 8. Data: 2005-03-30 12:38:15
    Od: "Mithos" <m...@o...No.More.Spam.polska>

    Mateusz Korniak wrote:

    > Zawsze po 3 miesiącach ktoś moze zmienic zwyczeje / podejście do
    > wynajmowanego mieszkania :/ Wolałbym podpisać dobrą umowe i nie
    > przejmować tym.

    Zawsze moze zmienic zwyczaje i podejscie, jednakze przez te 3 miesiace
    dowiesz sie kto to jest, czy regularnie placi, gdzie pracuje itp. itd.

> [...]
    > niebezpieczne (problemy z odzyskaniem mieszkania mimo że najemca nie
    > płaci czyli nie wywiązuje się z umowy), tutaj chciałbym usłyczeć

    Umowa na czas okreslony daje prawo do przebywania w lokalu tylko przez czas
    w niej okreslony. Umowa na czas nieokreslony daje prawo do przebywania w
    lokalu poki nie zostanie rozwiazana. Okres wypowiedzenia zawsze warto
    ustalic na jakis sensowny termin (np. jeden miesiac).

    A po wygasnieciu umowy wyrzucic kogos nie jest znowu tak trudno (wchodzisz
    jak go nie ma, zmieniasz zamki, wystawiasz rzeczy i juz).

    > Możliwe jest zawieranie szeregu umów na czas okreslony ?

    Mozliwe.

    Poszukaj na www.google.pl

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 9. Data: 2005-03-30 12:44:23
    Od: Mateusz Korniak <i...@k...pl>

    Mithos wrote:

    > Grozby ?

    Nieprzyjemnych dla własciciela konsekwencji podpisania umowy najmu.
    Słyszałem że może się zdarzyć tak że wynajmujący nie płaci, a mimo to nie
    można go usunąć z mieszkania i wynając mieszkania komuś kto jest rzetelny.
    Chciałbym skonkretyzwoać wśród Grupowiczów owe plotki.

  • 10. Data: 2005-03-30 12:57:04
    Od: Mateusz Korniak <i...@k...pl>

    Mithos wrote:

    > A po wygasnieciu umowy wyrzucic kogos nie jest znowu tak trudno (wchodzisz
    > jak go nie ma, zmieniasz zamki, wystawiasz rzeczy i juz).

    Czyli w przypadku gdy osoba nie płaci (a zatem nie wywiazuje się z umowy)
    umowa 'wygasa' automatycznie ?
    Owe "rozkładania na raty zapłaty", "eksmisje kobiet w ciązy" można między
    bajki włożyć ?

    Swoją drogą dlaczego byłej wynajmującej osoby ma nie być w mieszkaniu aby
    właściciel mógł zmienić zamki ?