  • 1. Data: 2005-03-30 00:37:53
    Temat: Spr. finansowe Stowarzyszenia - HELP
    Od: "Szymon Bzoma" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam,
    sprawa jest taka. Jak co roku złożyliśmy do KRS roczne sprawozdanie
    finansowe stowarzyszenia.
    Sąd nam to cofnął gdyż zgodnie z art.69 ust. 1 ustawy o rachunkowości musi
    je zatwierdzić organ zatwierdzajacy. W postanowieniu sąd wskazuje tu Walne
    Zgromadzenie naszego Stowarzyszenia, a te, zgodnie ze statutem zbiera się
    raz na 3 lata!

    Pytanie moje jest takie - co zrobić by nie zwoływac walnego co rok, gdyż to
    są studenci z różnych miast, mało kogo stać by tak sobie jeździć, a my im
    tego nie zwrócimy bo też nas nie stać.
    Ja ciągle mam nadzieję, że jest jakieś sensowne obejście tych przepisów,
    przecież skoro sąd zatwierdza statut w którym pisze, że Walne jest raz na 3
    lata... to może można to jakoś hurtowo zatwierdzać (akurat ostatnio mieliśmy
    walne w listopadzie 2004). Szczególnie że od kilku lat nie mieliśmy takich
    jaj.

    A może da się korespondencyjnie - rozesłać meilami sprawozdanie i treść
    uchwały zatwierdzającej i dostać zwrotnie głosy za czy przeciw...?
    O takiej metodzie nie ma słowa w statucie, niestety...

    Ktoś coś doradzi? Przecież prędzej się można w tym kraju pochlastać niż coś
    sensownego zrobić.

    Pozdrawiam
    Szymon Bzoma