  • 81. Data: 2011-12-08 16:52:56
    Temat: Re: Wynajem mieszkania i brak zameldowania
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia 7 Dec 2011 23:19:30 +0100, Wojciech Bancer napisał(a):

    > On 2011-12-07, XL <i...@g...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > No to napieraj, jak to zrobiłem, skoro nie mam żadnych wpisów na ten
    > temat w umowach najmu, a właściciela obok mnie nie było? Natchnął świętym
    > duchem urzędnika, czy jak?

    Urzędnik nie sprawdził, dlaczego to nie właściciel Ciebie melduje? -
    dziwne. W moim przypadku to JA meldowałam lokatora i innej opcji w urzędzie
    nie było, skoro żyję i jestem dostępna.
    --
    XL

  • 82. Data: 2011-12-08 16:55:15
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 07 Dec 2011 16:28:11 -0600, witek napisał(a):

    > taaa, czytać ze zrozumieniem trzeba umiec.

    Umowa użyczenia lokalu też jest tytułem prawnym, a jednak moi lokatorzy nie
    mogli się zameldować bez mojej zgody pomimo posiadania umowy.
    Czyżby urzędy interpretowały prawo dowolnie? - bo jakoś widocznie akurat
    mój miejscowy urząd interpretował niejako po mojej myśli i według mego
    rozumienia :->

    --
    XL

  • 83. Data: 2011-12-08 17:01:32
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-12-08, XL <i...@g...pl> wrote:

    [...]

    > Owszem, jednak zwróć uwagę, że pierwszym wymienionym jest właściciel
    > lokalu. Urzędy interpretują to tak, że jeśli on jest znany i żyje, to ON
    > melduje lokatorów.

    Nieprawda.

    > Przećwiczone w praktyce.

    Również. I w dodatku mam umocowanie w przepisie.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 84. Data: 2011-12-08 17:06:04
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-12-08, XL <i...@g...pl> wrote:

    [...]

    > Urzędnik nie sprawdził, dlaczego to nie właściciel Ciebie melduje? -
    > dziwne.

    Nie jeden, a trzech. Trzy razy się przemeldowywałem w ciągu ostatnich
    3 lat. W różne miejsca. Jakoś nie sądzę, by to był przypadek, zwłaszcza
    że jednak przepis wydaje się jasny.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 85. Data: 2011-12-08 17:09:27
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 08 Dec 2011 09:43:17 +0100, spp napisał(a):

    > Ale jednocześnie stajesz się przestępcą.

    Dlatego do zameldowania KONIECZNA jest zgoda właściciela lokalu.
    Urzędy tak właśnie interpretują przepisy. Słowo "lub" jest oczywistym
    pretekstem do nadużyć - dlatego jest interpretowane przez urzędy na korzyść
    praw właściciela i sama jako właściciel spotkałam się właśnie z taką
    interpretacją.
    --
    XL

  • 86. Data: 2011-12-08 17:10:01
    Temat: Re: No właśnie jak u nas rzadzący mogą robić burdel
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 08 Dec 2011 09:45:25 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Meldunek nie daje żadnego takiego prawa, o czym ty gadasz??

    Daje prawo do przebywania, ale nie do WŁASNOŚCI.
    --
    XL

  • 87. Data: 2011-12-08 17:10:10
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 12/8/2011 10:50 AM, XL wrote:

    > Owszem, jednak zwróć uwagę, że pierwszym wymienionym jest właściciel
    > lokalu. Urzędy interpretują to tak, że jeśli on jest znany i żyje, to ON
    > melduje lokatorów.
    > Przećwiczone w praktyce.

    interpretacje urzędów, a bardziej urzędników mało kogo obchodzą.
    Jak trzeba tą "ętępretację" dać na piśmie to nagle się okazuje, że "w
    drodze wyjątku" wszystko się da.

  • 88. Data: 2011-12-08 17:11:33
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 12/8/2011 10:52 AM, XL wrote:

    > Urzędnik nie sprawdził, dlaczego to nie właściciel Ciebie melduje?

    a co to za twór "zameldowanie kogoś".
    Od zawsze melduje się człowiek sam.

    -
    > dziwne. W moim przypadku to JA meldowałam lokatora i innej opcji w urzędzie
    > nie było, skoro żyję i jestem dostępna.

    taaa, już widzę jak meldowałaś lokatora. Chyba przez sen.

    Co najwyżej lokator SIĘ zamledował.

  • 89. Data: 2011-12-08 17:12:05
    Od: XL <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 08 Dec 2011 11:09:39 +0100, Tomasz Kaczanowski napisał(a):

    > No właśnie, przywilejów nie ma, więc pozostaja tylko ułatwienia dla
    > zameldowanego,

    najemcy

    > a te raczej nie szkodzą wynajmujacemu.

    Raczej szkodzą:
    http://tiny.pl/hjh8k

    --
    XL

  • 90. Data: 2011-12-08 17:12:27
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 12/8/2011 10:55 AM, XL wrote:

    > Umowa użyczenia lokalu też jest tytułem prawnym, a jednak moi lokatorzy nie
    > mogli się zameldować bez mojej zgody pomimo posiadania umowy.

    mogli mogli, tylko im się nie chciało poprosić o odmowę na piśmie.

    > Czyżby urzędy interpretowały prawo dowolnie? - bo jakoś widocznie akurat
    > mój miejscowy urząd interpretował niejako po mojej myśli i według mego
    > rozumienia :->

    a bo to pierwszy raz.