    From: "rteeg" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Wynająłem lokal w spółdzielni mieszkaniowej...
    Date: Fri, 25 Jan 2002 12:47:44 +0100

    Wynająłem w spółdzielni mieszkaniowej lokaj pod działalność gospodarczą
    (handel komputerami). Obejrzałem lokal, podpisałem umowe na czas
    nieokreślony, spisaliśmy protokół. Po tym fakcie przychodzi do mnie
    poprzedni najemca i ode _mnie_ domaga sie zwrotu pieniędzy za podniesienie
    standardu lokalu za czasów kiedy to on ten lokal wynajmował (glazura, sufit
    w gipsie, boazeria na ścianach). Odesłałem go grzecznie do spółdzielni.
    Przyjechała komisja, zrobiła kalkulację i w ten sposób spółdzielnia żąda ode
    _mnie_ wpłacenia 1.4 kPLN. Mam napisać oświadczenie, że zgadzam się z w/w
    kalkulacją i zobowiązuję się do zapłacenia w/w kwoty, która ma mi zostać
    zwrócona z chwilą opuszczenia przeze mnie lokalu.

    Pytania z mojej strony:

    1. Jakim prawem? Przecież to nie ja jestem właścielem lokalu. Nikogo nie
    prosiłem o podniesiony standard lokalu. O podniesionym standardzie lokalu
    nie ma mowy w umowie.
    2. Płacić? Jeśli tak to jakie mam szanse na zwrot pieniędzy? A amortyzacja?
    Co zawrzeć w oświadczeniu?
    3. Nie płacić? Na jaki paragraf się powołać?
    4. Ktoś chce mnie oskubać?

    Sorry za przydługi tekst ale chciałem sprawę jak najlepiej naświetlić.
    Będę wdzięczny za wszelkie opinie, rady, sugestie...
    Pozdrawiam
    Artur Gendig