  • 1. Data: 2004-03-20 08:28:01
    Temat: Wymiana/zwrot towaru kupionego nie odebranego
    Od: "AntekA" <b...@N...pl>

    Kupilem lodowke w pewnym sklepie.
    Za ten sprzet zaplacilem gotowka i zaplacilem rowniez zadana kwote za
    transport
    Poniewaz sprzet jest duzy a nie posiadam odpowiedniego pojazdu do zabrania
    go od razu,
    dlatego zdecydowalem sie na transport ze sklepu.
    Towar zakupilem w poniedzialek
    na czwartek miala byc dostawa sprzetu do mnie do domu.
    Do zakupu nikt mnie nie zmusil, byla to przemyslana moja decyzja.
    W srode poszedlem do sklepu, poniewaz chcialem zrezygnowac z zakupu
    i odzyskac poniesione naklady finansowe.
    Lecz sklep odmowil zwrotu gotowki!
    Po dlugich negocjacjach zapadla decyzja ze moze tylko wymienic na inny
    sprzet

    Czy sklep ma prawo aby nie oddac mi gotowki i proponowac wymiane?
    Tak naprawde to towar zakupilem (zaplacilem) ale jego posiadaczem bede
    dopiero po dostawie.
    Czy sa jakies uwarunkowania prawne aby zmusic sklep do oddania kasy?

    Pozdrawiam
    AA

  • 2. Data: 2004-03-20 09:05:38
    Od: "ag" <o...@g...pl>

    Użytkownik "AntekA" <b...@N...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dopiero po dostawie.
    > Czy sa jakies uwarunkowania prawne aby zmusic sklep do oddania kasy?

    jesli towar po dostawie będzie sprawny to nie masz podstaw - dostawa
    sklepowa to była twoja decyzja, a jak nawet by sami dostarczali domyslnie
    (bo nie mają w magazynie na miejscu) to i tak są to tylko okreslone warunki
    umowy pomiedzu Tobą a firmą sprzedająca lodówkę;
    zawarłes umowe - obowiązuje ona obie strony - klient w Polsce ma na prawdę
    sporo dróg do dochodzenia swoich praw (inna rzecz że czesto długich i
    kosztownych-rzeczoznawcy) ale w przypadku gdy wszystko jest ok to dobra wola
    sklepu że pozwolił na wymianę - to nie była sprzedaż zdalna ani zawarta poza
    siedzibą firmy więc nie obowiązują tu przepisy dotyczace zwrotu towaru bez
    podania przyczyny;

    pozdr

    opyros

  • 3. Data: 2004-03-20 20:14:08
    Od: "AntekA" <b...@N...pl>

> [...]
    poza
    >siedzibą firmy więc nie obowiązują tu przepisy dotyczace zwrotu towaru bez

    Ale co zrobic jak ja chce kase odzyskac, a nie interesuje mnie jakas wymiana
    Czy mam szanse jakos to obejsc?
    Czy tylko pozosaje mi sie pogodzic z tym faktem ze juz mam sprzet i nic sie
    nie da z nim robic

  • 4. Data: 2004-03-20 21:05:35
    Od: "castrol" <c...@w...chello.pl>

> [...]
    wymiana
    > Czy mam szanse jakos to obejsc?
    > Czy tylko pozosaje mi sie pogodzic z tym faktem ze juz mam sprzet i nic

    Juz Ci napisal poprzednik ze wszystko lezy w rekach sprzedawcy.
    Tak sie sklada ze lodokwe juz nabyles w poniedziek i od tamtego czasu stales
    sie jej wlascicielem.

    A prawo dotyczace zwrotow bez podania przyczyny juz nie obowiazuje i jesli
    chce sie cos kupic to nalezy sie zastanowic kilka razy

    Pozdrawiam
    Jacek

  • 5. Data: 2004-03-20 23:24:19
    Od: "NoMAD" <n...@W...TO.gazeta.pl>

    Użytkownik "castrol" <c...@w...chello.pl> napisał w wiadomości

    > Tak sie sklada ze lodokwe juz nabyles w poniedziek i od tamtego czasu
    stales
    > sie jej wlascicielem.

    To chyba zalezy czy kupil ta konkretna lodowke czy po prostu lodowke model
    taki i taki, ktora maja mu dowiesc z magazynu do domu.

    NoMAD