  • 1. Data: 2004-03-20 10:11:50
    Temat: Rozwód a wspólnota majątkowa
    Od: "straznik" <s...@p...fm>

    Mam drobny problem.
    Planujemy z mężem rozwód. Żeby jakoś uporządkować sprawy majątkowe, wstępnie
    podzieliliśmy sie rzeczami ruchomymi, a własnościowe mieszkanie sprzedaliśmy
    dzieląc sie pieniędzmi po połowie. Jednak ja chciałabym kupić sobie odrębne
    mieszkanie - mąż mieszka narazie u swojej matki. I tu moje pytanie:
    Czy jeśli zakupu dokonam przed orzeczeniem rozwodu przez sąd, mąż będzie
    miał jakiekolwiek prawa do mojego mieszkania (nie mamy intercyzy)? W którym
    momencie wygasają jego prawa do dóbr nabytych przeze mnie po faktycznym
    rozejściu się? Czy może to nastąpić jeszcze przed uprawomocnieniem się
    wyroku o rozwodzie, np. w chwili złożenia w sądzie pozwu? Czy podobnie
    wygląda sytuacja w przypadku mieszkania własnościowego, jak i komunalnego
    (czynszowego)?
    Będę szczerze zobowiązana za pomoc, bo zupełnie nie orientuję się w tych
    kwestiach, a sprawa jest dla mnie niezwykle ważna.
    pozdrawiam
    S.

  • 2. Data: 2004-03-22 04:43:53
    Temat: Re: Rozwód a wspólnota majątkowa
    Od: "salton" <s...@t...pl>

    Użytkownik "straznik" <s...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > Będę szczerze zobowiązana za pomoc, bo zupełnie nie orientuję się w tych
    > kwestiach, a sprawa jest dla mnie niezwykle ważna.

    prawa po wyroku
    zastrzezenia do wyroku po uprawomocnieniu
    salto