  • 1. Data: 2004-03-19 21:56:43
    Temat: Jakie ma prawo pracodawca a jakie pracownik?
    Od: "Miraz" <p...@o...pl>

    Cześć,

    Sprawa jest następująca. Pracuje w małej firmie handlowo-usługowej na
    stanowisku referenta w dziale sprzedaży. Jestem na okresie próbnym, którego
    zostało ok. 3 tygodni. Dowiedziałem się dzisiaj, że od poniedziałku mam
    pracować na innym stanowisku. Umotywowane to było w kadrach tym, że
    niewłaściwie obsługuję komputerowy. Gdy pytałem kierowniczkę mojego działu
    wymieniła to że się nie sprawdziłem na tym stanowisku. I przytoczyła kilka
    innych powodów, tj. ze słabo współpracuje z grupą tam pracujących osób,
    zdarzają mi się błędy w obsłudze systemu komputerowego, niewłaściwie
    rozmawiam z klientami. Ja uważam, ze większość głównych zadań, wykonuje
    płynnie i poprawnie.
    Nie chce zmieniać stanowiska pracy, bo drugie jest gorsze. I teraz
    pytanie o moje prawa. Na umowie jest jasno napisane ze jestem referentem w
    dziale sprzedaży. I to jest dokument. Druga rzecz która dysponuje to lista
    obowiązków które powinienem wykonywać na tym stanowisku. Podpisywałem to w
    trzech egzemplarzach, ten który zostali dla mnie jest niestety bez podpisu
    p. kierownik(przeoczenie). Kierowniczka chce mnie przenieść na inne
    stanowisko w innym dziale, motywując tym ze to tez będzie referent. Jak mogę
    obronić swoich praw do pracy na tym samym stanowisku?

    Mirek

  • 2. Data: 2004-03-19 23:31:51
    Temat: Re: Jakie ma prawo pracodawca a jakie pracownik?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Miraz" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

    Jak zaczniesz już na okresie próbnym stawać okoniem, to sam bym z Tobą nie
    przedłużył umowy. Widać, że pracodawca jest dość uczciwy, bo nie dość, ze
    umowę dostałeś (a to na okresie próbny rzadkość obecnie), to i zakres
    czynności masz. Nawet chce Ci pomóc i jak się na jednym stanowisku nie
    sprawdziłeś, to zamiast wywalić Cię, próbuje sprawdzić, że może na innym
    się przydasz. Taki pracodawca, to skarb i dbaj o niego, a nie pieniacz
    się.

    Ja bym nie grymasił. Jak będziesz dobrze pracował, to zawsze masz szansę
    po jakimś czasie wrócić tam, gdzie chcesz. Zresztą nie wykluczone, ze
    właśnie Cię sprawdzają, na ile jesteś elastyczny i czy od razu zrobisz
    awanturę, jak poczujesz się niedowartościowany. Trzy tygodnie w piekle
    wytrzymasz. Zawsze, jak stwierdzisz, ze tamta praca Ci nie pasuje, to
    możesz nie podpisać umowy na stałe i tyle. W końcu pracodawca płaci za
    Twoją pracę i ma prawo w granicach rozsądku stawiać wymagania.

  • 3. Data: 2004-03-20 07:46:42
    Od: "Miraz" <p...@o...pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik"
    > Jak zaczniesz już na okresie próbnym stawać okoniem, to sam bym z Tobą nie
    > przedłużył umowy.

    Wazelina.

> [...]
    > możesz nie podpisać umowy na stałe i tyle. W końcu pracodawca płaci za
    > Twoją pracę i ma prawo w granicach rozsądku stawiać wymagania.

    Inne stanowisko, inne zarobek, inne doswiadczenie.

  • 4. Data: 2004-03-20 08:32:15
    Od: "idiom" <i...@w...pl>

    > Użytkownik "Robert Tomasik"
    >
    > Wazelina.

    ROTFL :) Niech zgadnę - to Twoja pierwsza firma (a przynajmniej pierwsza
    prywatna)??

    Skoro nie podoba Ci się co napisał Robert, posłuchaj mojej rady:
    Walcz ! Porozmawiaj poważnie z szefem (argument, że nowe stanowisko nie jest
    dość dobre jak na Twoje możliwości może być pomocny). Jeśli nie pomoże ostra
    rozmowa, idź do sądu! Walcz o swoje prawo do tego stanowiska...

    Ale pamietaj, ze za 3 tygodnie nie ma zadnej formalnej mozliwosci zmuszenia
    pracodawcy do podpisania z Toba nowej umowy.

    Monika

  • 5. Data: 2004-03-22 05:05:12
    Od: "salton" <s...@t...pl>

> [...]
    mogę
    > obronić swoich praw do pracy na tym samym stanowisku?

    a jakich przepraszam praw - do dokonczenia okresu probnego - zaplaca ci i
    powiedza dowidzenia - nie badz naiwny!
    salto

  • 6. Data: 2004-03-22 05:12:23
    Od: "salton" <s...@t...pl>

    > Inne stanowisko, inne zarobek, inne doswiadczenie.

    no to walcz o to stanowisko na ktorym ci zalezy - ale ty musisz udowodnic ze
    masz kompetencje (NIE PRAWA - JAK TAk bedziesz rozmawial to nawet na umowie
    na czas nieokreslony i z dlugim stazem wylecisz z dnia na dzien - oczywiscie
    z zachowaniem praw - no chyba ze sa zwiazki to inna historia)

    salto

  • 7. Data: 2004-03-22 05:13:12
    Od: "salton" <s...@t...pl>

> [...]
    > możesz nie podpisać umowy na stałe i tyle. W końcu pracodawca płaci za
    > Twoją pracę i ma prawo w granicach rozsądku stawiać wymagania.

    nic dodac nic ujac

    salto

  • 8. Data: 2004-03-22 05:19:18
    Od: "salton" <s...@t...pl>

> [...]
    zmuszenia
    > pracodawcy do podpisania z Toba nowej umowy.

    jedyny sposob walki to udowodnienie swoich kompetencji - nawet nie mysl o
    sadach to kompletne bzdury chcesz sie sadzic o prawo do zatrrudnienia na
    okreslonym staowisku w okresie probnym - to smieszne nikt nawet nie bedzie
    oponowal - moim zdaniem jak rzucisz haslo ide do sadu w tym momenice
    zakonczysz kariere w tej firmie ( a moze i innych np z branzy - a moze i z
    poza - sam sobie zrobisz klopot)

    nie zrozum ze nie nalezy sie cenic i walczyc o swoje - nalezy ale wlasciwymi
    metodami - tu wlasciwa metoda to jak juz mowilem udowodnienie swoich
    kompetencji i swojej przydatnosci w firmie

    salto

  • 9. Data: 2004-03-22 08:26:13
    Od: "idiom" <i...@w...pl>

    Użytkownik "salton" <s...@t...pl> napisał w wiadomości

    > jedyny sposob walki to udowodnienie swoich kompetencji - nawet nie mysl o
    > sadach to kompletne bzdury

    Nie poznałbyś ironii nawet jakby Cię kopnęła w kostkę :D

    pozdrawiam, rozbawiona

    Monika

  • 10. Data: 2004-03-22 08:28:30
    Od: "salton" <s...@t...pl>

    Użytkownik "idiom" <i...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "salton" <s...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Nie poznałbyś ironii nawet jakby Cię kopnęła w kostkę :D
    >
    > pozdrawiam, rozbawiona
    >
    > Monika

    ahoj monisiu

    tak to bywa wydawalo mi sie ze ja jestem superironista - a tu ot taki
    durnowaty sie poczulem

    i to nie sarkazm...

    cale szczescie ze usmiech wywolalem

    pozdrawiam tego slonecznego ranka salto