  • 1. Data: 2004-03-20 08:15:29
    Temat: Alimenty(renta) a wiek
    Od: a...@a...pl

    Czy istnieje limit wiekowy związany z wypłacaniem przyznanych sądownie
    alimentów na studiujące dziecko i dalej miałby płacić je jako rentę ZUS jeśli
    płacący je (alimenty) rodzic zmarł? Dzięki

  • 2. Data: 2004-03-20 08:37:30
    Temat: Re: Alimenty(renta) a wiek
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    http://www.zus.pl/swiadcze/emer002.htm

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Są cztery gatunki ludzi: tacy którzy siedzą cicho i nic nie robią,

  • 3. Data: 2004-03-20 09:03:39
    Od: a...@a...pl

    > Użytkownik <a...@a...pl> napisał w wiadomości

    > http://www.zus.pl/swiadcze/emer002.htm

    Tak , czytałam już to tylko kłóca sie tu dwie rzeczy lub tez raczej nie
    uwzględniają takiej sytuacji

    "Renta rodzinna przysługuje uprawnionym członkom rodziny osoby, która w chwili
    śmierci miała ustalone prawo do emerytury lub renty "

    Miałam przyznane sadownie alimenty i w dniu smierci rodzica otrzymywałam je

    "Jeżeli dziecko osiągnęło 25 lat będąc na ostatnim roku studiów, prawo do renty
    przedłuża się do zakończenia tego roku studiów."

    Przekroczylam ten wiek ale mialam nadal prawo do alimentów uzasadnione sadownie
    i nadal bym je otzrymywała gdyby nie smierc rodzica

  • 4. Data: 2004-03-20 09:18:50
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    > Tak , czytałam już to tylko kłóca sie tu dwie rzeczy lub tez raczej nie
    > uwzględniają takiej sytuacji

    Nic tam się z niczym nie kłóci.

    > "Renta rodzinna przysługuje uprawnionym członkom rodziny osoby, która w
    > chwili śmierci miała ustalone prawo do emerytury lub renty "

    To Ciebie nie dotyczy bo w chwili tej śmierci nie miałaś
    ani renty ani emerytury, a "tylko" alimenty.

    > Miałam przyznane sadownie alimenty i w dniu smierci rodzica
    > otrzymywałam je

    Osoba która miała obowiązek Cię alimentować zmarła
    więc z jej śmiercią ustaje wypłacanie_płacenie alimentów.

> [...]
    >
    > Przekroczylam ten wiek ale mialam nadal prawo do alimentów uzasadnione
    > sadownie i nadal bym je otzrymywała gdyby nie smierc rodzica

    Wyczuwam w Twoich słowach jakąś gorycz_pretensję.
    Powiem więc przewrotnie - jeśli masz pretensję to
    możesz ją tylko mieć do tej osoby co *za wcześnie zmarła*
    i nie miej ten pretensji do społeczeństwa, że już nie chce
    Cię dotować ze swoich podatków_składek.

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    Wystarczy dać komuś nieco więcej swobody,

  • 5. Data: 2004-03-20 09:59:58
    Od: a...@a...pl

> [...]
    > więc z jej śmiercią ustaje wypłacanie_płacenie alimentów.

    > Wyczuwam w Twoich słowach jakąś gorycz_pretensję.
    źle wyczuwasz
    > Powiem więc przewrotnie - jeśli masz pretensję to
    > możesz ją tylko mieć do tej osoby co *za wcześnie zmarła*
    > i nie miej ten pretensji do społeczeństwa, że już nie chce
    > Cię dotować ze swoich podatków_składek.
    mam pretensje w tym momencie tylko o to ze zamiast jesli sie juz na to
    decyduje udzielania mi zwięzłych konkretnych i na temat informacji
    rozwiewających moje watpliwosci podaje mi przedpołudniową dawkę "boskiej
    ambrozji" w postaci "moralizatorskich przepisów" o które nie smialam prosić.

    pozdrawiam

  • 6. Data: 2004-03-20 10:13:58
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

> [...]
    > rozwiewających moje watpliwosci podaje mi przedpołudniową dawkę "boskiej
    > ambrozji" w postaci "moralizatorskich przepisów" o które nie smialam

    Czyżbym nie podał Ci zwięzłych informacji?. Jestem
    innego zdania. Nie moja to wina, że one Ci nie pasują,
    ale takie są fakty.

    Co do pretensji to można je porównać do:
    "Pretensje do garbatego, że ma proste dzieci."
    Masz żal, że "wyrosłaś" z praw do renty rodzinnej,
    a rodzic który miał Cię alimentować zmarł.

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "...ile lat ma pański dwudziestoletni syn?"