    From: "ag" <o...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wymiana/zwrot towaru kupionego nie odebranego
    Date: Sat, 20 Mar 2004 10:05:38 +0100

    Użytkownik "AntekA" <b...@N...pl> napisał w wiadomości
    news:c3gvb1$k7l$1@inews.gazeta.pl...
    > Kupilem lodowke w pewnym sklepie.
    > Za ten sprzet zaplacilem gotowka i zaplacilem rowniez zadana kwote za
    > transport
    > Poniewaz sprzet jest duzy a nie posiadam odpowiedniego pojazdu do zabrania
    > go od razu,
    > dlatego zdecydowalem sie na transport ze sklepu.
    > Towar zakupilem w poniedzialek
    > na czwartek miala byc dostawa sprzetu do mnie do domu.
    > Do zakupu nikt mnie nie zmusil, byla to przemyslana moja decyzja.
    > W srode poszedlem do sklepu, poniewaz chcialem zrezygnowac z zakupu
    > i odzyskac poniesione naklady finansowe.
> [...]

    jesli towar po dostawie będzie sprawny to nie masz podstaw - dostawa
    sklepowa to była twoja decyzja, a jak nawet by sami dostarczali domyslnie
    (bo nie mają w magazynie na miejscu) to i tak są to tylko okreslone warunki
    umowy pomiedzu Tobą a firmą sprzedająca lodówkę;
    zawarłes umowe - obowiązuje ona obie strony - klient w Polsce ma na prawdę
    sporo dróg do dochodzenia swoich praw (inna rzecz że czesto długich i
    kosztownych-rzeczoznawcy) ale w przypadku gdy wszystko jest ok to dobra wola
    sklepu że pozwolił na wymianę - to nie była sprzedaż zdalna ani zawarta poza
    siedzibą firmy więc nie obowiązują tu przepisy dotyczace zwrotu towaru bez
    podania przyczyny;

    pozdr

    opyros