  • 11. Data: 2005-06-09 01:02:29
    Temat: Re: Wymarzony Portal Prawniczy - jakie funkcje?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "PAweł" <p...@w...uzyjskrotu.pl> napisał w
    wiadomości news:d8835c$s77$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Czy to nie zahacza o naruszenie kilku przynajmniej przepisów?

    Sprawa jest dyskusyjna. Jak goście udzielają tych porad jako grajek, czy
    gospodyni domowa, to choć nazywa się to "porada prawna" tak naprawdę nią
    nie jest w rozumieniu ustawy. W gazetach też pisują artykuły różni
    prawnicy. Też możesz w sumie dostać odpowiedź na pytanie. Sprawa w
    każdym razie nie jest jasna.

    Co innego, jak robimy forum, z którego ktoś czerpie korzyści i stawiamy
    tam prawnika. Poza tym podejrzewam, że sama witryna w zaproponowanej
    formie była by narażona na atak firm wydających LEX-y. To dla nich
    potworna konkurencja by była. Zmusiło by to ich do obniżenia do
    rozsądnego poziomu cen tych programów. Tak więc oni też będą szukać
    dziury w całym.

    Po prostu uważam, że z jednej strony koncepcja czatu niesie za sobą
    jakieś tam niebezpieczeństwo, a z drugiej strony jest o tyle poroniona,
    że nie wyobrażam sobie osoby, która konstruktywnie miała by doradzać we
    wszystkich dziedzinach prawa jednocześnie.

  • 12. Data: 2005-06-09 01:19:22
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "PAweł" <p...@w...uzyjskrotu.pl> napisał w
    wiadomości news:d8835c$s77$1@nemesis.news.tpi.pl...

    Przejrzałem wątek i te krótkie informacje o adminach. Faktycznie, jeśli
    to prawda, co tam piszą, to dość oryginalne podejście. Nie chciało mi
    się zagłębiać w ideę tego forum, ale jak rozumiem moderatorzy mają
    oceniać, czy posty użytkowników są na poziomie. Czyli jak napisze tam
    prawnik praktyk, to poligraf go będzie weryfikował? Znam przykład, gdzie
    drogą pewnego dziwnego zarządzenia weterynarz weryfikuje zasadność
    zwolnień lekarskich wydawanych ludziom przez lekarzy. I żeby nie było,
    to chodzi o dość poważną skądinąd publiczną instytucję. To mniej więcej
    coś podobnego wychodzi.

    Zresztą zawsze mnie dziwiło to powoływanie różnych dziwnych forum o
    prawie poza tą grupą. Jaki to ma sens? Od czasu do czasu jak czegoś
    szukam, to mnie google wrzucają w takie miejsca. I tak patrzę i się
    dziwię. Na tym forum jednak kilku prawników siedzi. Jak nawet ktoś
    walnie gafę - bo nikt nie jest nieomylny - to istnieje spora szansa, że
    ktoś to w miarę szybko sprostuje. A tam. Ograniczona liczba osób, co do
    których można powątpiewać, czy mają jakiekolwiek pojęcie o zagadnieniu.
    W google w zasadzie nic nie znajdziesz. Nie to, bym to forum uważał za
    jedyne prawowite, ale tworzenie innych uważam po prostu za zbędne i
    tyle. Poza tym z reguły na takich dziwnych listach dyskusyjnych
    wcześniej czy później tworzą się towarzystwa wzajemnej adoracji, które
    mają zawsze rację, jak Papież, gdy się w sprawach wiary wypowiada.

  • 13. Data: 2005-06-09 05:51:01
    Od: Monia <m...@w...pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

> [...]

    > dziwię. Na tym forum jednak kilku prawników siedzi. Jak nawet ktoś
    > walnie gafę - bo nikt nie jest nieomylny - to istnieje spora szansa, że

    Przyznam, że skorzystałem z tamtego forum kilka razy i dostałem
    wyczerpujące odpowiedzi, a wręcz dowiedziałem się więcej, niż był w
    stanie powiedzieć mój adwokat z urzędu (toć wykwalifikowany prawnik), w
    przeciwieństwie do tutejszego forum, gdzie odbyła się jałowa dyskusja,
    stek wzajemnie sprzecznych wypowiedzi, w 90 % zupełnych bzdur, niestety.

    Pzdr.

  • 14. Data: 2005-06-09 12:16:46
    Od: "PAweł" <p...@w...uzyjskrotu.pl>

    Robert Tomasik wrote:
> [...]
    >
    > Przejrzałem wątek i te krótkie informacje o adminach. Faktycznie,
    > jeśli to prawda, co tam piszą, to dość oryginalne podejście.

    (ciach)

    No to mamy b. zbliżone zdanie o tej sprawie.,

    --
    w adresie użyj zamiast pełnej nazwy "wirtualnapolska" jej skrót, tj.
    "wp" Pozdr.

  • 15. Data: 2005-06-09 18:56:45
    Od: verbus <v...@i...pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > zwolnień lekarskich wydawanych ludziom przez lekarzy. I żeby nie było,
    > to chodzi o dość poważną skądinąd publiczną instytucję. To mniej więcej

    Korzystałem z tego forum i mam bardzo dobre wrażenia. Ci admini może
    nie są prawnikami, ale widać, że mają spore doświadczenie. A IMHO lepszy
    nieprawnik z doświaiczeniem w prawie, niż prawnik bez doświadczenia i to
    jeszcze zadufany w sobie.

    Pzdr.

  • 16. Data: 2005-06-09 21:53:32
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "verbus" <v...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    lepszy
    > nieprawnik z doświaiczeniem w prawie, niż prawnik bez doświadczenia i

    Może źle moja wypowiedź zabrzmiała. nie chodzi mi o to, że tam głupoty
    wypisują. po prostu szanse na uzyskanie błędnej porady na takim mało
    popularnym forum są większe, bo mniejsze są szanse, ze przeczyta taką
    odpowiedź inny prawnik i tyle. Zaletą pewnie jest możliwość usuwania
    bzdur, których na naszej grupie sporo się trafia. Ktoś pyta o termin
    zatarcia jazdy po pijanemu, a grupa zawzięcie dyskutuje, jakież to
    straszne przestępstwo popełnił.

  • 17. Data: 2005-06-11 08:03:15
    Od: verbus <v...@i...pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > bzdur, których na naszej grupie sporo się trafia. Ktoś pyta o termin
    > zatarcia jazdy po pijanemu, a grupa zawzięcie dyskutuje, jakież to

    Ok. Tam tez odpowiedzi mogą udzielać wszyscy chętni, nie tylko admini,
    więc generalnie niczym się nie różni od pl.soc. prawo, z wyjątkiem
    możliwości usuwania postów nie na temat oraz iż jest podział tematyczny,
    co ułatwia wyszukiwanie interesujących informacji. Tu i tam nie wiemy
    kto udziela odpowiedzi i jaką ma wiedzę o prawie - akademicką,
    praktyczną czy ludową :-)

    Pzdr.

  • 18. Data: 2005-06-11 12:04:14
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    verbus <v...@i...pl> writes:

    > Robert Tomasik napisał(a):

    [wady i zalety forów WWW]

    > Ok. Tam tez odpowiedzi mogą udzielać wszyscy chętni, nie tylko admini,
    > więc generalnie niczym się nie różni od pl.soc. prawo

    Jeśli interesuje Cię moje zdanie, to fora na WWW są dla lamerów.

    > , z wyjątkiem możliwości usuwania postów nie na temat

    Na grupach dyskusyjnych też to masz -- zawsze można moderować grupę.

    > oraz iż jest podział tematyczny, co ułatwia wyszukiwanie
    > interesujących informacji.

    A Usenet to niby co? Tu też jest podział na tematy :)

    > Tu i tam nie wiemy kto udziela odpowiedzi i jaką ma wiedzę o prawie
    > - akademicką, praktyczną czy ludową :-)

    Wszystko da się zrobić przez odpowiednie zdefiniowanie regulaminu
    dla grupy. Ja na przykład dołączam do postów adres swojej strony
    WWW, na której widnieje jak byk, że studiuję inżynierię oprogramowania,
    a nie prawo :)

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 19. Data: 2005-06-11 12:56:35
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "verbus" <v...@i...pl> napisał w wiadomości

    Ale to forum jest dość powszechnie znane. A tamto? No takich
    pomniejszych prawniczych już historii mojej zabawy z Internetem było
    wiele. Myślę, że jakby teraz poszukać, to jeszcze kilka mniejszych by
    się znalazło. Po prostu powątpiewam, czy jest sens rozdrabniać to. A co
    do wyszukiwania - obsługa google to załatwia.

  • 20. Data: 2005-06-11 12:57:44
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Piotr Dembiński" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > dla grupy. Ja na przykład dołączam do postów adres swojej strony
    > WWW, na której widnieje jak byk, że studiuję inżynierię

    Jest problem - nie wszyscy mogą napisać prawdę :-)