  • 1. Data: 2005-06-08 16:02:59
    Temat: pozew przciwko firmie farmaceutycznej pytanie
    Od: "max20001" <m...@g...pl>

    witam,

    moja mama leczyla sie na schorzenie ginekologiczne lekiem hormonalnym -
    terapia byla prowadzona w latach 1988 - 95 (etapami zgodnie z zaleceniem
    lekarzy), leczenie nie odnioslo skutku, a dodatkowo doszlo do trwalego
    uszkodzenia mozgu - mama jest na rencie, stracila zdrowie, sa
    przeciwwskazania i nie moze pracowac.

    jakie sa szanse podania do sadu firmy farmaceutycznej produkujacej ten lek?
    od czego zaczac? walczyc samemu czy wynajac prawnika? czy w naszym kraju sa
    na wzor amerykanski prawnicy ktory zajmuja sie takimi sprawami w zamian za %
    odszkodowania?

    max

  • 2. Data: 2005-06-08 21:32:12
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "max20001" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > jakie sa szanse podania do sadu firmy farmaceutycznej produkujacej ten
    lek?

    W Polsce - znikome. W USA były by tylko niewielkie, bo to dziwny kraj,
    jeśli chodzi o odszkodowania.

> [...]
    kraju sa
    > na wzor amerykanski prawnicy ktory zajmuja sie takimi sprawami w

    Ja bym nie zaczynał. Po pierwsze z tego powodu, ze roszczenie najpewniej
    się przedawniło. Roszczenie o naprawienie szkody wyrządzonej czynem
    niedozwolonym ulega przedawnieniu z upływem lat trzech od dnia, w którym
    poszkodowany dowiedział się o szkodzie i o osobie obowiązanej do jej
    naprawienia. Jednakże w każdym wypadku roszczenie przedawnia się z
    upływem lat dziesięciu od dnia, w którym nastąpiło zdarzenie
    wyrządzające szkodę. [art. 442 kc] Jeśli nawet się jeszcze nie
    przedawniło, to podejrzewam, ze udowodnienie związku
    przyczynowo-skutkowego będzie niemożliwe. Gdyby normalnym następstwem
    używania tego leku były takie dolegliwości, to nikt by go na rynek nie
    dopuścił. Ktoś przecież robił badania.