  • 1. Data: 2004-04-06 09:41:27
    Temat: Re: Wykupienie mieszkania komunalnego
    Od: "Robert Steward" <d...@b...op.pl>

    Użytkownik "big mama" <b...@p...onet.pl> zapytał (a) ...

    Oto co mnie frapuje:
    Czy będziemy
    > mogli mieszkać tam bez przeszkód po jej śmierci? Czy może lepiej byłoby
    > wykupić mieszkanie ze zniżką 70% która przysługuje babci? Ale co potem?

    partycypować w kosztach remontów np. malowanie klatki schodowej, remont
    dachu, itp

    >Są inni spadkobiercy i być może trzeba by było ich spłacać?

    jedynym "spadkobniercą " mieszkania komunalnego jest jej właściciel Gmina

    >Jak rozwiązać z głową ten problem?

    mam ten sam problem:-(

    R.S. (najemca lokalu gminnego)

    p.s. pozdrowienia dla Babci

  • 2. Data: 2004-04-06 10:19:01
    Temat: Wykupienie mieszkania komunalnego
    Od: "big mama" <b...@p...onet.pl>

    Witam!
    Jeżeli ktokolwiek mógłby nieco wprowadzić mnie w temat wykupu mieszkań
    komunalnych byłabym bardzo wdzięczna bo w necie jakoś nie potrafię znaleźć
    interesujących mnie odpowiedzi a za niedługo wybieram się do administracji
    na pogadankę w/s wykupu i nie chciałabym być zupełną ignorantką w tym
    temacie. Oto co mnie frapuje:
    Babcia męża mieszka w mieszkaniu komunalnym od ok 30lat. Mąż jest tam
    zameldowany od 10 lat (jako opiekun-wtedy była taka możliwość-nie wiem czy
    ma to dziś jakiekolwiek znaczenie). Jakie mamy szanse na to mieszkanie po
    ewentualnej śmierci babci? Ja tam babci życzę i 200 lat bo to fajna kobietka
    ale być może powinniśmy się zastanowić już teraz co robić. Czy będziemy
    mogli mieszkać tam bez przeszkód po jej śmierci? Czy może lepiej byłoby
    wykupić mieszkanie ze zniżką 70% która przysługuje babci? Ale co potem? Są
    inni spadkobiercy i być może trzeba by było ich spłacać? Jak rozwiązać z
    głową ten problem?
    Będę wdzięczna za jakąkolwiek pomoc. Z góry dzięki.
    Pozdrawiam
    bm

  • 3. Data: 2004-04-06 12:19:52
    Od: "Baba Jagaa" <j...@w...pl>

    Wykupic mieszkanie, a potem prosic ladnie babcie o spisanie testamentu.

    Pozdrawiam, Jagaa

  • 4. Data: 2004-04-06 12:30:18
    Od: Kinga 'Słowotok' Macyszyn <k...@b...gazeta.pl>

    Witaj,

    w mojej gminie wygląda to tak: babcia z dziadkiem i ja jesteśmy tam
    zameldowani na stałe, z zameldowaniem mnie były straszne problemy, w wypadku
    ich śmierci (niech żyją 200 lat, tak samo jak Twoja babcia) jako osoba
    zameldowana mam prawo do dalszego mieszkania tam i prawo pierwokupu, to jest
    uregulowane przez prawo cywilne, nie pamiętam dokładnie przepisów, ale tak
    nam tłumaczył prawnik, babcia na razie mieszkania nie wykupuje, z dwóch
    powodów: po pierwsze byłaby jedyną osobą na 5 lokatorów, więc jako jedyna
    partycypowałaby w kosztach, po drugie, budynek jest dość zaniedbany, w tym
    roku administracja ma naprawiać dach, a po trzecie, kiedy gmina decyduje się
    pozbyć domu, wysyła informację wszystkim lokatorom i wtedy wszyscy wykupują,
    jeśli ktoś się nie decyduje, to wystawia się mieszkanie na sprzedaż, a
    lokatorowi daje się mieszkanie zastępcze gorszej jakości, według mnie to
    jest uczciwsze rozwiązanie (wszyscy partycypują), dlatego zaczekamy z tym do
    odgórnej decyzji o sprzedaży mieszkań.

    --

    Pozdrawia KingAM

    "Aleś ty mądra. Jak google" [Sylwia]

  • 5. Data: 2004-04-06 19:17:32
    Od: ogryzek <k...@w...pl>

    big mama napisalo:
> [...]
    > interesujących mnie odpowiedzi a za niedługo wybieram się do administracji
    > na pogadankę w/s wykupu i nie chciałabym być zupełną ignorantką w tym

    ADM nie ma nic do gadania. Tam jedynie pobierasz i skladasz wniosek.
    Sprawa zajmie sie Wydzial Skarbu UM.

> [...]
    > ma to dziś jakiekolwiek znaczenie). Jakie mamy szanse na to mieszkanie po

    W Gdansku nie mielibyscie zadnych - zmienil sie "regulamin wynajmu lokali
    mieszkalnych i socjalnych wchodzšcych w skład zasobu mieszkaniowego Gminy
    Miasta Gdansk" i nie przewiduja mieszkania "za opieke":
    "§ 23.4 W przypadkach okreœlonych w pkt. 2 i 3 umowa najmu może być zawarta ze
    współnajemcš lub osobš uprawnionš do zamieszkania z wyłšczeniem osób sprawujšcych
    opiekę nad najemcš na podstawie umowy o jej sprawowanie zawartej przed dniem wejœcia
    w życie ustawy o najmie lokali mieszkalnych i dodatkach mieszkaniowych."

> [...]
    > mogli mieszkać tam bez przeszkód po jej śmierci? Czy może lepiej byłoby
    > wykupić mieszkanie ze zniżką 70% która przysługuje babci?

    Jesli mieszkanie jest dobrze polozone, sasiedzi OK, a budynek nie wymaga
    natychmiastowego, generalnego remontu to jak najbardziej.
    Sami musicie ocenic.
    Na ogol cena jest smiesznie niska, nawet uwzgledniajac konieczny remont.
    Problemem moze byc dzialka - od ceny gruntu nie ma znizki.
    W pieciopietrowej kamienicy to bez znaczenia - udzial bedzie wynosil
    np. 20 zl/m2 mieszkania. Ale w malych domkach moze to byc 500 zł/m2
    mieszkania.
    Dowiedz sie, czy w Waszym miescie przewiduja sprzedaz na raty, bo
    w Gdansku daja kredyt do 10 lat na 1,5% rocznie, splata raz w roku.

    > Ale co potem? Są inni spadkobiercy i być może trzeba by było ich spłacać?
    > Jak rozwiązać z głową ten problem?

    Nie ma spadku - nie ma spadkobiercow :)
    Babcia wykupuje i robi darowizne na wnuka (w tym wypadku nie musi zwracac
    miastu uzyskanej bonifikaty) na zaspokojenie potrzeb mieszkaniowych.

    .

  • 6. Data: 2004-04-07 13:40:35
    Od: "Robert Steward" <d...@b...op.pl>

    witaj znowu:-)

    Użytkownik "big mama" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > interesujących mnie odpowiedzi a za niedługo wybieram się do administracji
    > na pogadankę w/s wykupu i nie chciałabym być zupełną ignorantką w tym

    we Wrocławiu powyższe sprawy załatwia się w /w sposób
    http://www.wroclaw.pl/p/3584

    życzę sukcesów
    Robert Steward