  • Data: 2004-08-01 20:48:33
    Temat: Wykroczenie i właściwy Sąd.
    Od: "kovalek" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Załóżmy taką sytuację. Mieszkam w mieście X, a popełniam wykroczenie w
    mieście Y. Tak się składa, że Sąd który będzie rozpoznawał sprawę, znajduje
    się w innym mieście niż moim.

    Więc czy:
    a) mogę wnioskować, aby sprawę rozpoznawał Sąd w miejcu mojego zamieszkania?
    b) w przypadku gdy powyższe nie jest możliwe, mogę nie stawić się na
    rozprawie (przecież mogę nie mieć pieniędzy na dojazd)
    c) czy ewentualnie mogę ubiegać się o zwrot kosztów dojazdu i powrotu i
    ewentualnie noclegu (jeżeli nie mogę dojechać na rozprawe, tak żeby nie
    spędzić nocy "na dworcu")

    --
    pozdrawiam
    Leszek Kowalski