  • 1. Data: 2004-08-01 20:48:33
    Temat: Wykroczenie i właściwy Sąd.
    Od: "kovalek" <k...@o...pl>

    Załóżmy taką sytuację. Mieszkam w mieście X, a popełniam wykroczenie w
    mieście Y. Tak się składa, że Sąd który będzie rozpoznawał sprawę, znajduje
    się w innym mieście niż moim.

    Więc czy:
    a) mogę wnioskować, aby sprawę rozpoznawał Sąd w miejcu mojego zamieszkania?
    b) w przypadku gdy powyższe nie jest możliwe, mogę nie stawić się na
    rozprawie (przecież mogę nie mieć pieniędzy na dojazd)
    c) czy ewentualnie mogę ubiegać się o zwrot kosztów dojazdu i powrotu i
    ewentualnie noclegu (jeżeli nie mogę dojechać na rozprawe, tak żeby nie
    spędzić nocy "na dworcu")

    --
    pozdrawiam
    Leszek Kowalski

  • 2. Data: 2004-08-01 21:10:24
    Temat: Re: Wykroczenie i właściwy Sąd.
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik kovalek napisał(a):
> [...]
    >
    > Więc czy:
    > a) mogę wnioskować, aby sprawę rozpoznawał Sąd w miejcu mojego zamieszkania?

    Nie. Trzeba było o tym myśleć jak popełniałeś wykroczenie.

    > b) w przypadku gdy powyższe nie jest możliwe, mogę nie stawić się na
    > rozprawie (przecież mogę nie mieć pieniędzy na dojazd)

    Możesz nie przyjeżdżać. Zostaniesz ukarany pod Twoją nieobecność. A na "gościnne
    występy" było Cię stać?

    > c) czy ewentualnie mogę ubiegać się o zwrot kosztów dojazdu i powrotu i
    > ewentualnie noclegu (jeżeli nie mogę dojechać na rozprawe, tak żeby nie
    > spędzić nocy "na dworcu")

    Pewnie, ze możesz - w najlepszym hotelu w mieście i w najlepszym apartamencie.
    To była ironia. Patrz ostatnia uwaga do punktu drugiego.

    --
    JOHNSON :)

  • 3. Data: 2004-08-01 21:32:53
    Od: "[ piotr sut ]" <piotr23§§§@§§§tenbit.pl>

    'Johnson' wyklawiaturzył/a w niusie
    cejma9$ove$...@n...onet.pl taką oto treść:

    | Nie. Trzeba było o tym myśleć jak popełniałeś wykroczenie.

    | A na "gościnne występy" było Cię stać?

    Zdaje sie, ze o domniemaniu niewinnosci zapomniales. O wyrokach
    uniewinniajacych, tez pewnie malo slyszales.

    ->piotr

  • 4. Data: 2004-08-01 21:41:12
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik [ piotr sut ] napisał(a):

    > Zdaje sie, ze o domniemaniu niewinnosci zapomniales. O wyrokach
    > uniewinniajacych, tez pewnie malo slyszales.
    >
    > ->piotr

    Umiem czytać, a Ty nie :) Było napisane "popełniam" wykroczenie.
    Jak ktoś popełnił wykroczenie to raczej nie będzie uniewinniony.
    A odpowiedzi byłyby takie same, niezależnie czy obwiniony jest winny czy nie.

    --
    JOHNSON :)

  • 5. Data: 2004-08-01 21:53:50
    Od: "[ piotr sut ]" <piotr23§§§@§§§tenbit.pl>

    'Johnson' wyklawiaturzył/a w niusie
    cejo1b$oeb$...@n...onet.pl taką oto treść:

    | Umiem czytać, a Ty nie :) Było napisane "popełniam" wykroczenie.

    Ale bylo tez napisane "zalozmy taka sytuacje", a Ty zwracales sie do autora
    pytan jakby rzeczywiscie juz popelnil wykroczenie (do tego malo przyjaznym
    tonem).

    | Jak ktoś popełnił wykroczenie to raczej nie będzie uniewinniony.

    Raczej.

    ->piotr

  • 6. Data: 2004-08-01 21:58:11
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

> [...]
    > pytan jakby rzeczywiscie juz popelnil wykroczenie (do tego malo przyjaznym

    Umówmy się, ze laicy nie zadają pytań teoretycznych, bo i po co.
    Natomiast na profesjonalistę, to problem jest zbyt banalny.

    --
    JOHNSON :)

  • 7. Data: 2004-08-02 05:00:11
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    User "Johnson" <j...@a...pl.nospam> napisał(a)
    w news'ie: news:cejp15$avk$1@news.onet.pl

    > [......................]
    > Umówmy się, ze laicy nie zadają pytań teoretycznych, bo i po co.
    > Natomiast na profesjonalistę, to problem jest zbyt banalny.

    Umówmy się, że *profesjonaliści* (np. Robert T.) jeśli
    mają ochotę udzielić odpowiedzi to robią to w sposób
    rzeczowy i bez osobistych wycieczek, połajanek czy
    ironii.

    --
    Pozdrawiam - Andrzej_K.
    "Nie ma programów całkowicie idiotoodpornych."

  • 8. Data: 2004-08-02 11:40:02
    Od: "kovalek" <k...@o...pl>

    Użytkownik "Johnson" <j...@a...pl.nospam> napisał w wiadomości

    > Pewnie, ze możesz - w najlepszym hotelu w mieście i w najlepszym
    apartamencie.
    > To była ironia. Patrz ostatnia uwaga do punktu drugiego.

    Dziękuje za bardzo rzeczowe odpowiedzi na moje pytania. Teraz juz wszystko
    wiem.
    <to była ironia>

    --
    Leszek Kowalski

  • 9. Data: 2004-08-02 11:55:05
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik kovalek napisał(a):

    > Dziękuje za bardzo rzeczowe odpowiedzi na moje pytania. Teraz juz wszystko
    > wiem.
    > <to była ironia>

    Cieszę się, ze mogłem Ci pomóc. (nie wiem czy to ironia)

    --
    JOHNSON :)

  • 10. Data: 2004-08-02 12:37:16
    Temat: Odp: Wykroczenie i właściwy Sąd.
    Od: "schedar" <s...@o...pl>

    Do sadu sie idzie po wyrok a nie po sprawiedliwosc

    Nie odzywaj sie jak nie masz nic konstruktywnego do powiedzenia