    From: "Pokrzywdzony" <a...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wykroczenie - dane sprawcy
    Date: Thu, 26 Jun 2008 12:19:53 +0000 (UTC)

    kuba <j...@W...gazeta.pl> napisał(a):

    > Ty, ale musisz to zrobić na piśmie, z uzasadnieniem i powołać się na art. 29
    > ustawy o ochronie danych osobowych.

    Rozmawiałem dziś z policjantem prowadzącym tę sprawę, on szczerze jest
    przekonany, że nie może mi podać danych sprawcy. Podobno jego szef, czyli
    komendant komisariatu, też ma takie zdanie na ten temat.

    Podobno "w tego typu sprawach" sądy zwracają się do nich o dane. Szczerze w
    to wątpię. Nie uważam policjanta za specjalistę z prawa cywilnego, zwłaszcza,
    że twierdził, że będzie mnie sprawa kosztować 300zł, czyli ewidentnie pomylił
    normalną sprawę cywilną z prywatnym aktem oskarżenia.

    Zatem mam zamiar wystąpić o te dane na piśmie. Czy adresatem pisma może być
    komendant komisariatu? Jaki jest termin na odpowiedź? W razie odpowiedzi
    odmownej, czy przysługuje mi środek odwoławczy, a jeśli tak, to do kogo?