  • 11. Data: 2006-10-29 23:20:54
    Temat: Re: Wykorzystanie sprzetu firmowego do celow prywatnych
    Od: " BrunoJ" <b...@W...gazeta.pl>

    > Taki ze trudno nie obejrzec na sprzecie firmowym prywatnych fotek, albo
    > odczytanie poczty z prywatnego konta.
    "trudno"? To przeciez zalezy tylko od Ciebie. Inna sprawa ze wielu pracodawcow
    wychodzi 'na przeciwko' tym trudnosciom i blokuje mozliwosci korzystania
    z prywatnych kont, czesciowy/calkowity dostem do www czy innych serwisow.

    > Dlatego absurd ze w praktyce nie jest możliwe do utrzymania zastrzezenie
    > pracodawcy.
    chyba podchodzisz do tego nie do konca prawidlowo. To Ty masz obowiazek to
    zastrzezenie utrzymywac i dotrzymac umowy na ktora sie zgadzasz.
    Pracodawca moze cie sprawdzic (wystarczy zrobic dodatkowe logi przy bootowaniu
    zeby wiedziec co masz na dysku, lub monitorowac ruch w sieci, zeby wiedziec
    po jakich stronach lazisz i ile czasu spedziles bedac podlaczonym do
    prywatnego konta...). Znam przypadki ze chlopaki wylatywali za sluchanie
    internetowego radia (obciazanie sluzbowych laczy), o obrazkach
    z paniami 'inaczej' ubranymi nie wspomne.

    Sam pisales - sprzet do celow sluzbowych. W praktyce pracodawca nie bedzie
    Cie pewnie scigal za to ze bedzesz mial tam wgrane pare zdjec
    z ostatnich wakacji. Ani nawet za czytanie prywatnych maili (chyba
    ze bedzie to Tobie zajmowac polowe dnia pracy).
    Ty jednak piszesz o celach zarobkowych, a to juz
    zupelnie inny temat i za to pracodawca moze (i wrecz powinien)
    Cie pogonic.

    Mimo wszystko rozpatrz aspekt moralny tematu. To troche jak za komuny,
    gdy sie wszystko z budowy wynosilo, bo wspolne i nikt nie zlapal...
    Rozumiem ze laptop fajna rzecz, daje mozliwosci. Ale wyrabianie sobie zlych
    nawykow moze byc szkodliwe na potem..

    pozdrawiam
    Bruno

  • 12. Data: 2006-10-30 11:38:03
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Sun, 29 Oct 2006 23:54:54 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Taki, że nie ma sensownego sposobu na egzekwowanie ani powodu do
    > egzekwowania takich ograniczeń.

    Sposoby by się znalazły - rzecz w tym że pracodawca zazwyczaj nie chce
    tego ograniczać bo notebook jest swego rodzaju "premią" dla pracownika.
    Niech se go weźmie do domu, poogląda filmy w łóżku, poczyta prywatne
    e-maile, poogląda swoje zdjęcia. U mnie w firmie nikt się zbytnio nie
    czepia - za wyjątkiem korzystania z e-maili/newsów/allegro/stron xxx
    w czasie pracy (ale do tego są firewalle i obowiązuje to też tych
    z komputerami PC), nielegalnego software. I jeszcze jeśli ktoś jedzie
    na delegację do krajów Bliskiego Wschodu to ma skasować zdjęcia XXX ;-)
    Ale - tak jest dopóki się nie przegnie. Niedawno kolega z innego działu
    wyleciał z pracy właśnie za to, że wykorzystywał służbowego notebooka do
    prac na rzecz innej firmy (nie był to jedyny zarzut - dlatego zamiast
    nagany od razu wyleciał).

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 13. Data: 2006-10-30 14:51:42
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *Andrzej Lawa* stuknęła w klawisze i
    oto co powstało:

    > Taki, że nie ma sensownego sposobu na egzekwowanie ani powodu do
    > egzekwowania takich ograniczeń

    Sposoby są, to już wiesz. Nawet jeśli nie techniczne to regulaminowe.
    Natomiast powodów też można wskazać niemało: zwiększonego od
    zużywania się sprzętu, poprzez zagrożenie "wpuszczenia" czegoś do
    sieci firmowej bądź zarażenia służbowego komputera, aż do
    instalowania czegoś na tym komputerze.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    || JID:o...@j...org || http://olgierd.wordpress.com ||

  • 14. Data: 2006-10-30 16:10:07
    Od: "Jarecki" <y...@w...pl>

    Użytkownik " BrunoJ" <b...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > gdy sie wszystko z budowy wynosilo, bo wspolne i nikt nie zlapal...
    > Rozumiem ze laptop fajna rzecz, daje mozliwosci. Ale wyrabianie sobie

    Dlatego chcialem sie dowiedziec co i jak.
    Podsumowujac: do celow zarobkowych nie ale do np. przejrzenie fotek z
    wakacji to za to pracodawca nie powinien urwac mi lba.

    Dzieki za wyjasnienia

    Jarek