  • 1. Data: 2006-10-28 11:59:45
    Temat: darowizna vs podatki
    Od: "marek" <m...@e...com>

    Witam,

    Ciocia (siostra ojca) chce mi podarowac dzialke budowlana o wartosci ok
    60.000 zl.
    Jakie podatki trzeba bedzie od tego zaplacic?
    Podobno od nowego roku cos ma sie zmienic w kwestii podatkow od darowizn,
    ale nie wiem czy na lepsze czy na gorsze - moze ktos z tu obecnych jest
    bardziej zorientowany?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-10-28 12:30:05
    Temat: Re: darowizna vs podatki
    Od: "mr.all" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "marek" <marek-
> [...]
    > Podobno od nowego roku cos ma sie zmienic w kwestii podatkow od darowizn,
    > ale nie wiem czy na lepsze czy na gorsze - moze ktos z tu obecnych jest

    Na lepsze dla najblizszej rodziny.
    W tym wypadku trzeba bedzie tak zrobic:
    Siostra ojca przekazuje ojcu, ojciec Tobie - bedzie bez podatkow od 2007.
    Chyba, ze w ustawie bedzie to w jakis sposob zakazane, utrudnione.
    --
    --pozdr.czes

  • 3. Data: 2006-10-28 14:02:16
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "mr.all" <j...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:ehvidk$7v3$1@news.onet.pl...

    > Chyba, ze w ustawie bedzie to w jakis sposob zakazane, utrudnione.

    raczej napewno bedzie jakis czas przez ktory nie bedzie mozna darowizny
    materialnej, sprzedac/darowac/inne komus innemu