  • 1. Data: 2006-10-28 13:46:59
    Temat: Wykorzystanie sprzetu firmowego do celow prywatnych
    Od: "Jarecki" <y...@w...pl>

    Witam
    Pytanie tak jak w temacie a dokladnie chodzi mi o wykorzystanie notebooka do
    celow zarobkowych.
    Sprzet firmowy jak i licencja na system. Czy moge go wykorzystac w celach
    zarobkowych nie zwiazanych z dzialalnoscia firmy?
    Jezeli nie to czy zmienio cos zainstalowanie na kompie np Linuxa i czy wtedy
    bede "czysty"?

    Pozdrawiam
    Jarek

  • 2. Data: 2006-10-28 13:59:52
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *Jarecki* stuknęła w klawisze i oto co
    powstało:

    > Sprzet firmowy jak i licencja na system. Czy moge go wykorzystac w celach
    > zarobkowych nie zwiazanych z dzialalnoscia firmy? Jezeli nie to czy
    > zmienio cos zainstalowanie na kompie np Linuxa i czy wtedy bede "czysty"?

    Z punktu widzenia licencji na system (rozumiem, że ten system to jakiś
    MS "W", tylko posiadanie takiego wynalazku kojarzy się ludziom z
    zadawaniem takich pytań ;-) wszystko jest OK.
    Natomiast jeśli sprzęt jest własnością Twego pracodawcy a Ty jesteś
    siłą najemną jeno, warto zapoznać się z regulacjami wewnętrznymi
    (procedura korzystania ze sprzętu służbowego).

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    || JID:o...@j...org || http://olgierd.wordpress.com ||

  • 3. Data: 2006-10-28 14:00:39
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Jarecki" <y...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zarobkowych nie zwiazanych z dzialalnoscia firmy?
    > Jezeli nie to czy zmienio cos zainstalowanie na kompie np Linuxa i czy

    mysle ze wszystko zalezy od tego jak brzmi twoja umowa z pracodawca w
    zwiazku z przekazeniem ci tego notebooka

  • 4. Data: 2006-10-28 14:07:20
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Sat, 28 Oct 2006 15:46:59 +0200, Jarecki napisał(a):

> [...]
    > zarobkowych nie zwiazanych z dzialalnoscia firmy?
    > Jezeli nie to czy zmienio cos zainstalowanie na kompie np Linuxa i czy wtedy

    Sprzęt ten jest własnością pracodawcy i możesz z nim robić tylko to na
    co Ci pozwoli. Więc ani nie możesz zainstalować Linux'a, ani zarabiać
    na nim w inny sposób. Poza tym co zrobisz jak nagle pracodawca Ci go
    zabierze nie dając czasu na skopiowanie danych?

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 5. Data: 2006-10-29 19:56:09
    Od: "Jarecki" <y...@w...pl>

    s.com...
    > Natomiast jeśli sprzęt jest własnością Twego pracodawcy a Ty jesteś
    > siłą najemną jeno, warto zapoznać się z regulacjami wewnętrznymi
    > (procedura korzystania ze sprzętu służbowego).

    Sprzet ma sluzyc do zadan sluzbowych wiec nie moge wykorzystac go celow
    prywatnych.
    Zatem jezeli teraz pisze na grupe prywatnie to znaczy ze lamie regulamin
    pracodawcy. Absurd?

    Jarecki

  • 6. Data: 2006-10-29 19:57:22
    Od: "Jarecki" <y...@w...pl>

    > mysle ze wszystko zalezy od tego jak brzmi twoja umowa z pracodawca w
    > zwiazku z przekazeniem ci tego notebooka

    Sprzet ma sluzyc do zadan sluzbowych. Czyli sam sobie odpowiedzialem :)

    Jarecki

  • 7. Data: 2006-10-29 19:58:59
    Od: "Jarecki" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> napisał
    w wiadomości news:1n2eh1vc8n6wh$.9bbmmupgb7yx.dlg@40tude.net...
    > Poza tym co zrobisz jak nagle pracodawca Ci go
    > zabierze nie dając czasu na skopiowanie danych?

    A nad tym to sie nie zastanawialem. Chyba od teraz bede robil kopie
    codzienne :)

    Jarecki

  • 8. Data: 2006-10-29 21:05:14
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

> [...]

    > prywatnych.
    > Zatem jezeli teraz pisze na grupe prywatnie to znaczy ze lamie regulamin

    Nie, nie absurd. Jeśli powierzający sprzęt zaznaczył sposób
    korzystania z niego, nie powinno się z niego korzystać w sposób
    odmienny.
    Co w tym absurdalnego?

  • 9. Data: 2006-10-29 21:57:29
    Od: "Jarecki" <y...@w...pl>

    s.com...
> [...]
    >
    > Nie, nie absurd. Jeśli powierzający sprzęt zaznaczył sposób
    > korzystania z niego, nie powinno się z niego korzystać w sposób

    Taki ze trudno nie obejrzec na sprzecie firmowym prywatnych fotek, albo
    odczytanie poczty z prywatnego konta.
    Dlatego absurd ze w praktyce nie jest możliwe do utrzymania zastrzezenie
    pracodawcy.

    Jarek

  • 10. Data: 2006-10-29 22:54:54
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Olgierd wrote:

    > Nie, nie absurd. Jeśli powierzający sprzęt zaznaczył sposób
    > korzystania z niego, nie powinno się z niego korzystać w sposób
    > odmienny.
    > Co w tym absurdalnego?

    Taki, że nie ma sensownego sposobu na egzekwowanie ani powodu do
    egzekwowania takich ograniczeń.