  • 1. Data: 2006-10-28 09:04:14
    Temat: Legalność oprogramowania
    Od: "para maribo" <p...@N...gazeta.pl>

    Witam.
    Mam pytanie odnośnie legalności oprogramowania.

    Przedstawię to może na podstawie przykładu.
    Moja firma otrzymuje zlecenie wykonania jakiegoś projektu (np. graficznego).
    Zlecenie to wykonuje dla/za nas prawie w całości (lub w całości) inna osoba
    (na podstawie umowy zlecenie) używając nielegalnego Photoshopa. Załóżmy
    również, że moja firma nie posiada licencji na Photoshopa (w ogóle go nie
    posiada).

    Czy za to, że praca została wykonana używając nielegalnego oprogramowania
    odpowiada moja firma czy osoba, której moja firma to zleciła?

    Byłbym wdzięczny jeżeli ktoś byłby w stanie odpowiedzieć na moje pytanie.

    Serdeczne pozdrowienia.

  • 2. Data: 2006-10-28 09:08:47
    Temat: Re: Legalność oprogramowania
    Od: "Daniel Chlodzinski" <d...@s...precz>

    "para maribo" <p...@N...gazeta.pl> wrote in message

    > Czy za to, że praca została wykonana używając nielegalnego oprogramowania
    > odpowiada moja firma czy osoba, której moja firma to zleciła?
    >
    > Byłbym wdzięczny jeżeli ktoś byłby w stanie odpowiedzieć na moje pytanie.

    Sytuacja analogiczna, powiedzmy ze kupiles tego Photoshopa, a tu sie nagle
    okazuje ze Adobe napisal go uzywajc nielegalnego
    visual studio, czy masz prawo tworzyc legalnie soft na takim "nielegalnym"
    photoshopie ?

    Daniel

  • 3. Data: 2006-10-28 10:19:06
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "para maribo" <p...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Czy za to, że praca została wykonana używając nielegalnego oprogramowania
    > odpowiada moja firma czy osoba, której moja firma to zleciła?

    ty nie jestes wykonawca tego projektu tylko jakis twoj podwykonawca, masz na
    to faktury czy umowe, wiec ciebie de facto nie ineteresuje to jak on to robi

  • 4. Data: 2006-10-28 10:29:23
    Od: "Huckleberry" <n...@p...onetonet.pl>

    Użytkownik "para maribo" <p...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Czy za to, że praca została wykonana używając nielegalnego oprogramowania
    > odpowiada moja firma czy osoba, której moja firma to zleciła?

    Równie dobrze mógłby za to odpowiadać Twój zleceniodawca.
    Ty masz fakturę i za legalność odpowiada wystawca faktury.
    pozdrawiam

  • 5. Data: 2006-11-03 07:43:07
    Od: "jureq" <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Sat, 28 Oct 2006 12:19:06 +0200, szerszen napisał(a):

> [...]
    > to faktury czy umowe, wiec ciebie de facto nie ineteresuje to jak on to robi

    Pomijasz pewien drobny szczegół. W tego typu wypadkach może się okazać, że
    do dzieła wykonanego przez zleceniobiorcę zostały dołączone elementy
    wchodzące w skład tego nielegalnego oprogramowania (np. biblioteki, ikony,
    jakieś elementy graficzne). To, że za ich wklejenie odpowiada
    zleceniobiorca nie powoduje, że ty możesz ich dalej używać. I producent
    może dochodzić odszkodowania od ciebie. Ty oczywiście masz regres do
    zleceniobiorcy. Dlatego wszelkie takie umowy powinne zawierać spis
    elementów za dostarczenie których odpowiada każda ze stron i oświadczenia
    obu stron, że posiadają pełne prawa autorskie do elementów dostarczanych
    przez siebie. To powinno chronić przynajmniej przed odpowiedzialnością
    karną i ułatwiać dochodzenie ewentualnych roszczeń cywilnych.