  • 11. Data: 2006-11-12 19:08:56
    Temat: Re: Wyjazd do Anglii - do kogo moge sie zglosic ?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "PiotrekL" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:486f.0000004b.45570770@newsgate.onet.pl...

    Ja bym poszedł do doradcy podatkowego. Wydaje mi się, że to jest jego krąg
    zainteresowań.

  • 12. Data: 2006-11-14 03:32:09
    Od: "Hants" <hants@CUT_ITvp.pl>

    > Planuje wyjazd do Anglii na stale. Chcialbym sie z kims skonsultowac w
    > sprawach :
    > -uzyskania statusu rezydenta

    Rezydentem w UK stajesz sie oplacajac podatki, prowadzac DG lub bedac
    dopisanym do WRS. Nikt Ci nie wyda dokumentu - Mr X.Y. jest rezydentem UK..

    > -skladania na miejscu zeznan podatkowych

    Inland Revenue - w kazdym uzyskasz bardzo kompetentna porade

    > -krokow ktore musze uczynic w Polsce, zeby przeniesc "swoj osrodek
    > interesow"
    > do Anglii

    Osrodka interesow nie przenosisz podpisujac oswiadczenia, czy deklaracje. Po
    prostu zaczynasz zycie w innym panstwie, placisz podatki, jestes zameldowany
    (choc akurat meldunkow w UK nie ma) i przebywasz wieksza czesc w roku. W
    Polsce - polecam jedynie wymeldowanie sie, zdanie ksiazeczki do WKU i
    aktualizacja danych NIP z dokladnie nieokreslonym adresem zagranca.