  • 1. Data: 2006-11-12 09:31:52
    Temat: testament - jak dlugo wazny?
    Od: "tuti" <t...@i...pl>

    Mam pytanie - czy jest jakis okres ważności testamentu - jeśli tak, to czy
    czas płynie od otwarcia czy od śmierci osoby?
    będę wdzięczny za pomoc
    tuti

  • 2. Data: 2006-11-12 10:49:47
    Temat: Re: testament - jak dlugo wazny?
    Od: "Łukasz N" <l...@s...net>

    Użytkownik "tuti" <t...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Mam pytanie - czy jest jakis okres ważności testamentu - jeśli tak, to czy
    > czas płynie od otwarcia czy od śmierci osoby?
    > będę wdzięczny za pomoc
    > tuti

    Testament w zwykłej formie (wlasnoreczny, notarialny, przed wojtem,
    burmistrzem....etc.) obowiazuja do czasu ich odwolania lub napisania nowego
    testamentu, ktory zmienia postanowienia poprzedniego testamentu.
    Jesli testament zostal prawidlowo sporzadzony i nie uchylony wola
    spadkodawcy - to okres jego waznosci jest bezterminowy.

    Jesli chodzi o testament w formie szczegolnej to generalnie traca moc w
    ciagu 6 miesiecy od ustania okolicznosci uzasadniajacych sporzadzenie
    testamentu w szczegolnej formie - z uwzglednieniem nieco odmiennej regulacji
    dla testamentu ustnego (art. 952 par 2 kc).

    Sprecyzuj dokladnie pytanie, bo moze chodzi Ci o powolywanie sie na wady
    testamentu?
    Zapraszam na Forum Prawników - www.advokat.com.pl

  • 3. Data: 2006-11-13 19:23:51
    Od: "tuti" <t...@i...pl>

    nie, chodziło mi o "zwykły" testament - dziękuję za odpowiedź
    tuti