  • 1. Data: 2004-02-14 20:22:06
    Temat: Wyjawienie dany teleadresowych na forum - pytanie
    Od: "Xeite" <x...@o...pl>

    Witam,

    Powiedzmy ze jest tematyczne forum milosnikow trabanta na polskim serwerze,
    jest tez dwoch ludzi. Pierwszy z nich wyjawia podczas przepychanek w jednym z
    watkow otwarcie pelne teleadresowe dane tego drugiego. Dane te pochodza z bazy
    whois zarejestrowanego przedzialu zakresow IP, przydzielonych firmie tej
    drugiej osoby. (z ripe.net), Ta pierwsza osoba podaje tez w tym samym watku,
    adres www w/w strony, na ktorej to rowniez znajduja sie informacje jak nr. tel,
    i adres firmy, lecz nie ma juz imienia i nazwiska osoby, ktore widnialy w
    ripe.net. I pytanie czy jest to legalne ? Czy druga osoba, wlasciciel tej
    firmy, ktorego nazwisko, imie, i nr. telefonu wymieniono jawnie, moze zaskarzyc
    osobe ktora to podala oraz wlasciciela forum ? Jak to sie ma w swietle
    polskiego prawa ?

    --
    XeitE
    "And if you gaze for long into an abyss,

  • 2. Data: 2004-02-15 09:56:05
    Od: "grupy" <c...@g...pl>

    zwróć się do GIODO http://www.giodo.gov.pl/

  • 3. Data: 2004-02-15 13:30:10
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Xeite" <x...@o...pl> napisał w wiadomości

    Legalne. Nie popadajmy w szaleństwo. Ustawa o ochronie danych osobowych
    dotyczy zbiorów danych, a nie pojedynczych danych. gdyby dotyczyła
    pojedynczej osoby, to by się listu nie dało wysłać, bo na kopercie musisz
    ujawnić dane adresata.

  • 4. Data: 2004-02-15 21:42:42
    Od: "Xeite" <x...@o...pl>

    Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > dotyczy zbiorów danych, a nie pojedynczych danych. gdyby dotyczyła
    > pojedynczej osoby, to by się listu nie dało wysłać, bo na kopercie musisz

    Tez mi sie tak wydaje, ale wolalem sie upewnic wsrod znawcow prawa. Wyjawione
    dane osobnika, byly danymi publicznie dostepnymi w internecie, umieszczonymi
    przez samego "zbulwersowanego" na jego stronie oraz w bazie rejestracji domen i
    przydzialow IP, wiec wydaje mi sie ze jego grozby sprawa karna sa troche nie na
    miejscu.