  • 1. Data: 2002-03-20 14:27:13
    Temat: Wygasniecie umowy przedwstepnej.
    Od: "Slawek" <s...@y...com>

    Witam wszystkich,

    Szukalem w archiwum ale nie udalo mi sie znalezc.

    Sprawa wyglada tak:
    Niedlugo mija termin zawarcia przyzeczonej umowy kupna mieszkania, developer
    ma poslizg czasowy i na pewno nie zdazy oddac budynku przed uplynieciem
    terminu. Czy termin zawarcia umowy koncowej jest terminem wygasniecia umowy
    przedwstepnej czy taka umowa w ogole nie wygasa?

    Zasugerowalem developerowi podpisanie aneksu do umowy przedwstepnej w formie
    aktu notarialnego ale odpowiedzial, ze nie widzi potrzeby przed notariuszem,
    ze wystarczy pisemne oswiadczenie, zeby mi oszczedzic kosztow!!!! choc to z
    jego winy termin sie przesuwa.
    Czy takie pisemne oswiadczenie ma jakakolwiek moc prawna?

    --
    Pozdrawiam i dziekuje za pomoc
    Slawek

  • 2. Data: 2002-03-20 14:39:33
    Temat: Odp: Wygasniecie umowy przedwstepnej.
    Od: "Mateusz Dr" <n...@w...pl>

    Użytkownik Slawek <s...@y...com> w wiadomooci do grup dyskusyjnych
    napisał:a7a666$2h0e$...@n...ipartners.pl...
> [...]
    umowy
    > przedwstepnej czy taka umowa w ogole nie wygasa?

    roszczenia przedawniaja sie z uplywem roku od terminu kiedy umowa
    przyrzeczona
    miala byc zawarta (art. 390 par. 1 )

> [...]
    > jego winy termin sie przesuwa.
    > Czy takie pisemne oswiadczenie ma jakakolwiek moc prawna?

    oczywiscie
    tyle ze nie bedzie mozna na podstawie umowy pisemnej dochodzic zawarcia
    umowy
    przyrzeczonej (skutek mocniejszy),
    mozna bedzie za to zadac odszkodowania za nie dotrzymanie zobowiazania..
    patrz tresc art. 390 kc

    pozdrawiam
    mateusz

  • 3. Data: 2002-03-20 17:41:49
    Temat: Re: Wygasniecie umowy przedwstepnej.
    Od: "Slawek" <s...@y...com>

> [...]
    > umowy
    > przyrzeczonej (skutek mocniejszy),
    > mozna bedzie za to zadac odszkodowania za nie dotrzymanie zobowiazania..

    Dzieki za odpowiedz,
    wynika z niej, ze wlasciwie nie ma potrzeby podpisywania aneksu skoro mam
    rok na egzekwowanie swoich praw np. dochodzenia zawarcia umowy przyrzeczonej
    na drodze sadowej na podstawie umowy przedwstepnej bez aneksow (chyba ze zle
    zrozumialem)

    Pozdrawiam
    Slawek

  • 4. Data: 2002-03-20 18:38:33
    Od: "Mateusz Dr" <n...@w...pl>

    Użytkownik Slawek <s...@y...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a7ahj1$2nr0$...@n...ipartners.pl...

    > Dzieki za odpowiedz,
    > wynika z niej, ze wlasciwie nie ma potrzeby podpisywania aneksu skoro mam
    > rok na egzekwowanie swoich praw np. dochodzenia zawarcia umowy
    przyrzeczonej

    dochodzic zawarcia umowy przyrzeczonej mozesz gdy umowa wstepna czyni zadosc
    wymaganiom
    co do formy w jakiej ma byc zawarta przyrzeczona
    jesli wstepna jest tylko pisemna, a przyrzeczona musi miec forme aktu
    notarialnego,
    to nie bedziesz sie mogl domagac jej zawarcia, lecz tylko odszkodowania za
    nie zawarcie

    (mat)

  • 5. Data: 2002-03-21 14:52:00
    Od: "Slawek" <s...@y...com>

    [...]
> [...]
    > notarialnego,
    > to nie bedziesz sie mogl domagac jej zawarcia, lecz tylko odszkodowania za

    wstepna ma forme aktu notarialnego wiec moge chyba spac spokojnie.

    Dzieki jeszcze raz
    Slawek