    From: "Mateusz Dr" <n...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Odp: Wygasniecie umowy przedwstepnej.
    Date: Wed, 20 Mar 2002 15:39:33 +0100
    Sender: p...@p...onet.pl@pg185.rzeszow.sdi.tpnet.pl

    Użytkownik Slawek <s...@y...com> w wiadomooci do grup dyskusyjnych
    napisał:a7a666$2h0e$...@n...ipartners.pl...
    > Witam wszystkich,
    >
    > Szukalem w archiwum ale nie udalo mi sie znalezc.
    >
    > Sprawa wyglada tak:
    > Niedlugo mija termin zawarcia przyzeczonej umowy kupna mieszkania,
    developer
    > ma poslizg czasowy i na pewno nie zdazy oddac budynku przed uplynieciem
    > terminu. Czy termin zawarcia umowy koncowej jest terminem wygasniecia
    umowy
    > przedwstepnej czy taka umowa w ogole nie wygasa?

    roszczenia przedawniaja sie z uplywem roku od terminu kiedy umowa
    przyrzeczona
    miala byc zawarta (art. 390 par. 1 )

    > Zasugerowalem developerowi podpisanie aneksu do umowy przedwstepnej w
    formie
    > aktu notarialnego ale odpowiedzial, ze nie widzi potrzeby przed
    notariuszem,
    > ze wystarczy pisemne oswiadczenie, zeby mi oszczedzic kosztow!!!! choc to
    > jego winy termin sie przesuwa.
    > Czy takie pisemne oswiadczenie ma jakakolwiek moc prawna?

    oczywiscie
    tyle ze nie bedzie mozna na podstawie umowy pisemnej dochodzic zawarcia
    umowy
    przyrzeczonej (skutek mocniejszy),
    mozna bedzie za to zadac odszkodowania za nie dotrzymanie zobowiazania..
    patrz tresc art. 390 kc

    pozdrawiam
    mateusz