  • 1. Data: 2002-03-20 11:54:02
    Temat: egzekucja komornicza z wynagrodzenia -ile?
    Od: "kocyx" <k...@g...pl>

    witam

    jaka sume moze zajmowac komornik z wynagodzenia za prace? 60% całości?
    czy istnieje jakis dolny limit, ktorego nie moze zajac, np najnizsza
    krajowa?

  • 2. Data: 2002-03-20 15:21:26
    Temat: Re: egzekucja komornicza z wynagrodzenia -ile?
    Od: "Tomasz" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kocyx" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
    > witam
    >
    > jaka sume moze zajmowac komornik z wynagodzenia za prace? 60% całości?
    > czy istnieje jakis dolny limit, ktorego nie moze zajac, np najnizsza
    > krajowa?

    To zalezy.
    Przy kazdej egzekucji z pieniedzy (chociaż nie daje głowy, ze tak jest przy
    egzekucji sądowej) jest ta dolna granica najniższego miesięcznego
    wynagrodzenia. Natomiast w przypadku egzekucji należności pieniężnych z
    wynagrodzenia za pracę, kodeks postepowania egzekucyjnego odsyła do kodeksu
    pracy a ten ogranicza potrącenie nalezności z wynagrodzenia za pracę w
    zalezności od tego czy są to należności alimentacyjne (wówczas potrącenie
    maksymalnie wynosi trzy piąte wynagrodzenia) w przypadku zaś innych
    należności granica potrącenia wynosi połowę wynagrodzenia. Zaznaczam, że
    opieram się na przepisach regulujących egzekucję administracyjną, nie wiem
    na ile się to pokrywa z egzekucją sądową.

    pozdrawiam
    T.

  • 3. Data: 2002-03-21 08:13:10
    Od: "kocyx" <k...@g...pl>

    Użytkownik Tomasz <t...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:a7a9mv$b4j$...@n...tpi.pl...

> [...]
    > opieram się na przepisach regulujących egzekucję administracyjną, nie wiem
    > na ile się to pokrywa z egzekucją sądową.

    zgadza sie, znalazlem te paragrafy
    par. 6 tego samego artykulu mowi: "RM okresla w drodze rozporzadzenia kwoty
    wynagrodzenia wolne od potracen [...]"
    gdzie mozna sprawdzic jaka jest aktualna stawka wolna?

  • 4. Data: 2002-03-21 12:41:35
    Od: "Tomasz" <t...@p...onet.pl>

> [...]
    kwoty
    > wynagrodzenia wolne od potracen [...]"
    > gdzie mozna sprawdzic jaka jest aktualna stawka wolna?

    Prawdopodobnie tam:
    Dz. U. 1977 nr.37 poz. 165
    oraz
    Dz. U. 1966 nr.60 poz. 274