  • 1. Data: 2002-03-20 13:07:15
    Temat: Praca w firmie i wlasna dzialalnosc
    Od: "Tomasz Gregorczyk" <t...@p...com.pl>

    Witam.
    Jestem zatrudniony na podstawie umowy o prace na czas nieokreslony.
    Chcialbym uruchomic wlasna dzialalnosc.
    Czy powinienem o tym informowac mojego pracodawce ?

    Czy aby moc wystawiac faktury VAT moze rozliczac sie ryczaltem ?

    Pozdrawiam
    TG

  • 2. Data: 2002-03-20 13:25:28
    Temat: Re: Praca w firmie i wlasna dzialalnosc
    Od: "Carlosky" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Gregorczyk" <t...@p...com.pl> napisał w
    wiadomości news:a7a1e2$2dmv$1@news2.ipartners.pl...

    > Czy powinienem o tym informowac mojego pracodawce ?

    nie masz takiego obowiazku

    > Czy aby moc wystawiac faktury VAT moze rozliczac sie ryczaltem ?

    nie sadze

    pozdrawiam,
    carlosky
    *********************************
    Skydive & Altitude & FreeFly

  • 3. Data: 2002-03-20 13:56:28
    Od: "ppinq" <p...@h...pl>

    >nie masz takiego obowiazku

    Tak dobrze to niestety jeszcze nie jest :)
    Obowiązek taki wynika z oświadczenia PIT-2 i związanych
    przepisów updf.

    PinQ
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 4. Data: 2002-03-20 14:32:40
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Wed, 20 Mar 2002, ppinq wrote:

    > Tak dobrze to niestety jeszcze nie jest :)
    > Obowiązek taki wynika z oświadczenia PIT-2 i związanych
    > przepisów updf.

    Czy obowiązek ten powstaje gdy najpierw założono dzgosp, a potem nawiązano
    stosunek pracy? Bo mnie pracodawca o to nie pytał.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 5. Data: 2002-03-20 15:00:06
    Od: m...@n...spam.softax.com.pl (Mikolaj.)

    Popatrzmy jak Tomasz Gregorczyk zapodaje na pl.soc.prawo:
    >Czy aby moc wystawiac faktury VAT moze rozliczac sie ryczaltem ?

    Nie rozumiem?
    Chodzi o to czy można byc jednoczesnie ryczałtowcem i vatowcem?
    Można.

    --
    =< Mikolaj Milewicz >=|Time in the past runs faster than in the future|
    Carina E 2.0 GSX600F| Do not use my message for commercial purposes |

  • 6. Data: 2002-03-20 15:39:09
    Od: "Carlosky" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ppinq" <p...@h...pl> napisał w wiadomości

    > Tak dobrze to niestety jeszcze nie jest :)
    > Obowiązek taki wynika z oświadczenia PIT-2 i związanych
    > przepisów updf.

    powaznie?
    od kilku lat mam wlasna dzialalnosc i pracowalem na umowe o prace,
    biuro prowadzace moja ksiegowosc wcale nie kazalo mi tego zglaszac
    pracodawcy, pracodawca placil podatek za mnie i ja placilem i nikt mi
    problemow nie robil.....
    wiec jak to jest?

    pozdrawiam,
    carlosky
    *********************************
    Skydive & Altitude & FreeFly

  • 7. Data: 2002-03-20 16:08:52
    Od: "ppinq" <p...@h...pl>

    >Czy obowiązek ten powstaje gdy najpierw założono dzgosp, a potem nawiązano
    >stosunek pracy? Bo mnie pracodawca o to nie pytał.

    Cała sprawa rozbija się o rozliczanie 1/12 kwoty wolnej zmniejszającej
    comiesięczne zaliczki na podatek.
    Jeśli rozlicza ją pracodawca to chyba powinien mieć do tego podstawę
    w postaci właśnie wspomnianego PITu.
    Mnie takie coś dano do podpisu dawno temu, zaraz po przyjęciu.

    BTW - podobno z rozliczaniem kwoty wolnej w ramach DG niektóre US
    robią spore problemy (ale to informacja z "trzeciej ręki")

  • 8. Data: 2002-03-20 16:15:21
    Od: "ppinq" <p...@h...pl>

> [...]
    >biuro prowadzace moja ksiegowosc wcale nie kazalo mi tego zglaszac
    >pracodawcy, pracodawca placil podatek za mnie i ja placilem i nikt mi

    Z tego co wiem, to w praktyce wielu tak robi.
    Z drugiej strony jeśli podpisywało się kiedyś PIT-2, to jest tam
    też mniej więcej takie zdanko:
    "Jednocześnie oświadczam, że o zmianach w stosunku do stanu
    faktycznego wynikającego z oświadczenia zawiadomię zakład przed
    pierwszą wypłatą wynagrodzenia za miesiąc, w którym zaszła zmiana"

    A we wspomnianym oświadczeniu jest również mowa o nieosiąganiu z DG.
    No cóż...

  • 9. Data: 2002-03-20 18:00:08
    Od: m...@n...spam.softax.com.pl (Mikolaj.)

    Popatrzmy jak ppinq zapodaje na pl.soc.prawo:
    >BTW - podobno z rozliczaniem kwoty wolnej w ramach DG niektóre US
    >robią spore problemy (ale to informacja z "trzeciej ręki")

    Nic nie robią. To rweguluje ustawa.
    poprostu pierwsza część dochodu jest zwolniona
    z podatku ( wtym roku to jest IIRC 2727.16 zł,
    co odpowiada 518.16 zł podatku).
    Jak przekroczysz dochód wolny, to dopiero zaczynasz
    płacić podatek.

    --
    LEIA: I'd just as soon kiss a Wookiee.

  • 10. Data: 2002-03-20 20:43:15
    Od: "ppinq" <p...@h...pl>

> [...]
    >z podatku ( wtym roku to jest IIRC 2727.16 zł,
    >co odpowiada 518.16 zł podatku).
    >Jak przekroczysz dochód wolny, to dopiero zaczynasz

    Robią, robią - tyle, że w drugą stronę, bo widzę, że nieco
    pokręciłem w swoim poście.
    Miało być - US czasem robią problem z _nierozliczaniem_ kwoty
    w ramach DG.
    Znam przypadek, że US zmusił do rozliczania w/w w ramach
    DG zamiast, jak dotychczas, przez zakład pracy - co tym samym
    w oczywisty sposób wiąże się z koniecznością powiadomienia pracodawcy.