  • 51. Data: 2006-01-06 09:54:08
    Temat: Re: Wydanie zatrzymanych rzeczy
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Przemek R... wrote:
    > Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@j...com> napisał w
    > wiadomości news:dphivl$ojf$1@news.dialog.net.pl...

    > legalny nosnik? Kupiony od osoby uprawnionej ? To ta osoba co kupila
    > moze z niej ozrystac nawet lamaiac licencje (karnego prawa nie
    > zlamie) , ale jezlei ktos skopiuje sobie od tej osoby program c(o
    > ile bedzie to wersja jednostanowiskowa) wowczas moim zdaniem popeni
    > przestepstwo

    Bezedura.
    Kupiony z hurtowni lub od przedstawiciela MS. Legalnie może go używać osoba
    posiadająca pełną wersjuę programu. Wiem, bo mam i sam tym handluję.
    Nie można używać samego nośnika, chyba że jako podstawkę do kawy.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 52. Data: 2006-01-06 09:55:51
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Przemek R... wrote:
    > Użytkownik "Mirek" <m...@v...pl> napisał w wiadomości

    > a gdzie ja czlowikeu twierdzilem kiedykolwiek ze nigdy nie posiadake
    > nieleglanego softu?
    > Kiedys posiadalem, teraz nie posiadam bo nie moge sobie pozwolic na
    > zabranie kompa.
    > Leczy mnie debilizm takich ludzi.

    Właśnie, każdy posiadał lub posiada nielegalny soft. Chodzi o to, że trochę
    się ostatnio zmieniło w prawie i mentalności.

  • 53. Data: 2006-01-06 10:12:13
    Od: "ath" <a...@p...onet.pl>

    > Może cennik wystarczy?
    > Bo MS office pro 2003, jak pisałem to ponad 1000 zl, a sam nosnik mozna
    > kupic za 100-150.
    > Po co miałby ktoś kuppwać program, jeżeli w środku jest CD, książka i
    > pudełko? Czym to się różni?

    ROTFL, człowieku o czym Ty mówisz??
    Od kiedy cennik jest podstawą prawną. Ta grupa to pl.soc.prawo. PRAWO.
    Jeśli wchodzisz w legalny sposób w posiadanie legalnego egzemplarza programu
    to z punktu widzenia prawnego jesteś czysty. Czy go kupisz za 10000 czy za złotówkę.

    A.

  • 54. Data: 2006-01-06 10:34:30
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    ath wrote:

> [...]
    > programu
    > to z punktu widzenia prawnego jesteś czysty. Czy go kupisz za 10000

    No to może licencja? W licencji jest dokładnie wytłumaczone co jest legalnym
    programem i jak jego właściciel ustala korzystanie i odpłatność. Prawo
    natomiast nakazuje respektować zasady nałożone przez właściciela programu w
    licencji, którą użytkownik zobowiązał się akceptować kupując.
    Zakup nośnika nie jest legalnym sposobem wejścia w posiadanie programu,
    ponieważ jest to wyłącznie sposób na wejście w posiadanie nośnika.
    Posiadaczem MS Office jest Microsoft. Osoba, która kupiła pełną wersję za
    1700 zł nie jest posiadaczem programu, ale posiada licencję na jego
    używanie.
    Nie wiedziałem, że muszę pisać o rzeczach oczywistych.

  • 55. Data: 2006-01-06 11:00:29
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Przemek R... napisał(a):

    > jest narzedziem sluzacym do popelnienia przestepstwa. Klocic by mozna sie o
    > monitor o ile bylby to komputer stacjonarny

    Monitor byl takim samym narzedziem jak krzeslo i biurko.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 56. Data: 2006-01-06 11:41:28
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Monitor byl takim samym narzedziem jak krzeslo i biurko.

    dlatego mozna by sie klocic (Olgiert cos o przynaleznosci mowil z kodeksu
    cywilnego)

    P.

  • 57. Data: 2006-01-06 11:42:53
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > osoba posiadająca pełną wersjuę programu. Wiem, bo mam i sam tym handluję.
    > Nie można używać samego nośnika, chyba że jako podstawkę do kawy.

    mowimy o leglanosci w sensi karnym, prosze wiec podtsawe prawna

    P.

  • 58. Data: 2006-01-06 11:43:28
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Właśnie, każdy posiadał lub posiada nielegalny soft. Chodzi o to, że
    > trochę się ostatnio zmieniło w prawie i mentalności.

    nielegalny to nielegalnie uzyskany a nie uzywany niezgodnie z licencja tak
    na marginesie

  • 59. Data: 2006-01-06 12:16:10
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Przemek R... wrote:

    > mowimy o leglanosci w sensi karnym, prosze wiec podtsawe prawna

    kradzież
    ochrona własności intelektualnej

  • 60. Data: 2006-01-06 12:17:14
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Przemek R... wrote:

    > nielegalny to nielegalnie uzyskany a nie uzywany niezgodnie z
    > licencja tak na marginesie

    ROTFL
    daj mi swój adres i telefon, zadzwonię do BSA, sprawdzą, czy masz rację