  • 31. Data: 2006-01-04 21:41:14
    Temat: Re: Wydanie zatrzymanych rzeczy
    Od: Mirek <m...@v...pl>

    Jan Werbiński napisał(a):
    > Jeżeli merol mi się spodoba i polecą na niego laski, to z pewnością
    > wniosę za niego opłatę, choćby stał w garażu raz jeżdżony.
    > Tak dla zasady, aby właściciel kupił sobie dropsy. To by było w zakresie
    > moralnym do właściciela bryki.

    Jeżeli nie widzisz różnicy pomiędzy rzeczami materialnymi a prawami do
    dóbr niematerialnych, to nie mam zamiaru jej tłumaczyć. I dorabiaj
    własne porównania.

    Mirek

  • 32. Data: 2006-01-04 22:05:19
    Od: Mirek <m...@v...pl>

    Przemek R... napisał(a):
    > normalny czliwek ...

    Stawiam dolary przeciw orzechom, że od czasu wejścia pa i
    odpowiedzialności karnej większość z grupowych moralistów popełniła
    jakiś czyn karalny z tym związany. A teraz darcie papy i udawanie bycia
    bardziej papieskimi od papieża. Żałosna dwulicowość. A już śmieszne jest
    gdy dorabiają prywatne interpretacje.

    pzdr
    Mirek

  • 33. Data: 2006-01-04 22:05:41
    Od: Mirek <m...@v...pl>

    Przemek R... napisał(a):
    > moim zdaniem juz maja uzasadnione podejrzenie, bo normalny czliwek powie
    > skad ma dany soft skoro
    > juz z nakazem przychodza.
    > Skazac bez udowodnienia nielegalnego uzyskania nie moga ale nie jest to w
    > sumie trudne (udowodnienie.

    Przykro mi, ale masło maślane - zatrzymali komp, bo mieli uzasadnione
    podejrzenia, a podejrzenia mieli bo znaleźli komp, oprogramowanie i je
    zatrzymali. Tak?

    pzdr
    Mirek

  • 34. Data: 2006-01-04 22:41:59
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Przemek R... wrote:

    > jezeli z tej plytki nie korzysta kilka osob (a jest to wersja
    > jednostanowiskowa) to jest legalne w sensie karnym.

    nie - przykładem jest nośnik z windowsem lub officem, który jest do kupienia
    niezaleznie od programu w cenie nosnika (ok 100 zl)

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 35. Data: 2006-01-04 22:47:26
    Od: poreba <d...@p...com>

    Dnia Wed, 4 Jan 2006 19:05:09 +0100, Jan Werbiński napisał(a):

> [...]
    > za niego opłatę, choćby stał w garażu raz jeżdżony
    > Nie interesują mnie kwestie moralne, tym bardziej, że kwestie szkody
    > właściciela auta w przypadku mojej jazdy bez OC lekko się mają do kar w
    > Polsce.
    > Z tylnych siedzeń wogóle nie korzystałem, nie wyglądałem również przez
    > boczne szyby, ani nie używałem wstecznego biegu. Nie mam z tego powodu
    > zamiaru tracić wskutek przeciągającego się postępowania wyjaśniającego.
    > Racja.
    > Możesz rozwinąć. Jak dotąd jest bardzo interesująco. Naprawdę.
    Odpowiadanie na tak skrajne w sprawach praw autorskich poglądy w tak
    przejaskrawiony sposób wpędza Cię w następującą pułapkę:

    Na skutek wady konstrulcujnej w zamku merola byle spinacz-dzieciak z
    kawałkiem drutu jest w stanie go otworzyć. Jakie konsekwencje tego faktu
    może ponieść GM?

    W instrukcji obsługi i parametrach technicznych merola podawanych przez
    producenta napisano, że spala on na 100km 2l paliwa (przy jeżdzie po torze
    zamkniętym, zprędkością... itd.) Niezalażne Stwowarzyszenie użytkowników
    meroli przeprowadziło test w identycznych warunkach. Okazało się , że merol
    spalił 20l paliwa. Czy użytkownikom meroli przysługują z tego tytułu jakieś
    prawa?

    Użycie niezgodnych z normami EU materiałów spowodowało, że merol Euzebiusza
    D. zamoistnie się zapalił w garażu. Pożar strawił doszczętnie wille
    Euzebiusza. Euzebiusz wystąpił do sądu do producenta meroli o
    odszkodowanie. czy jego wniosek jest zasadny?

    Ciągnij dalej te automobilowe prznośnie w stosunku do softu.
    Programiści będą wdzięczni. Oprócz jednego. Ten stwierdził, że napisał
    oprogramowanie bezbłędne i:
    "If you do succeed in finding a previously undiscovered bug in the programs
    for either TeX or METAFONT, I shall gladly pay you a reward of $327.68."

    --
    pozdro
    poreba

  • 36. Data: 2006-01-05 03:17:38
    Od: Mirek <m...@v...pl>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Przede wszystkim jeśli w ogóle nastąpi zwrot komputera, to nie Tobie,
    > a jego właścicielowi.

    Dzięki. I jeszcze będę wdzięczny za odpowiedzi:

    1.Czy istnieje obowiązek rozpatrzenia wniosku o wydanie zatrzymanych
    rzeczy? Otrzymam odpowiedź pisemną?
    2.Wniosek skierować bezpośrednio do prokuratury nadzorującej czy też za
    pośrednictwem komendy prowadzącej postępowanie przygotowcze?
    3.Jak rozumiem główną podstawą jest art 230 i 227 kpk, tak?

    pzdr
    Mirek

  • 37. Data: 2006-01-05 09:35:52
    Od: "ath" <a...@p...onet.pl>

    > nie - przykładem jest nośnik z windowsem lub officem, który jest do kupienia
    > niezaleznie od programu w cenie nosnika (ok 100 zl)

    Podasz podstawę prawną swojego twierdzenia - czy magiel?

    Ath.

  • 38. Data: 2006-01-05 10:14:33
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    wiadomości news:dphivl$ojf$1@news.dialog.net.pl...

    > nie - przykładem jest nośnik z windowsem lub officem, który jest do
    > kupienia niezaleznie od programu w cenie nosnika (ok 100 zl)

    legalny nosnik? Kupiony od osoby uprawnionej ? To ta osoba co kupila moze z
    niej ozrystac nawet lamaiac licencje (karnego prawa nie zlamie) , ale
    jezlei ktos skopiuje sobie od tej osoby program c(o ile bedzie to wersja
    jednostanowiskowa) wowczas moim zdaniem popeni przestepstwo

  • 39. Data: 2006-01-05 10:14:55
    Od: "Rafał " <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Przecież jasnym jest, że skoro zarzut dotyczy nielegalnego oprogramowania to
    zatrzymany powinien być nośnik na którym to oprogramowanie się znajduje.
    Laptop stanowi zamknięty zbiór elementów sprzętu i elementów oprogramowania.
    Na tej podstawie zatrzymany powinien być jedynie dysk twardy, na którym
    znajduje się nielegalne oprogramowanie.
    Ja wystąpiłbym do prokuratury o zwrot sprzętu bez dysku twardego, a jeżeli
    jakieś dane z tego dysku są ci niezbędne do pracy to wystarczy złożyć wniosek
    o przegranie tych danych z dysku na nowy nośnik danych :-))

    pzdr.
    Rafał

  • 40. Data: 2006-01-05 10:16:12
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Skoro cos znalazles powienienes to zaniesc na policje. Wiec takie
    > tlumaczenie nie przejdzie.

    tzn masz termin 7 albo 14 dni, nie pamietam dokladnie, wiec na upartego
    mozesz probowac chyba ze
    zainstaowales te programy to moze nie przejsc. I jeszcze jedno jest
    mozliwosc sprawdzenia jaka nagrywarka nagrala dana plyte wiec przy nagranych
    przez ciebie tez to nie przejdzie.

    P.