  • 21. Data: 2006-01-04 18:01:10
    Temat: Re: Wydanie zatrzymanych rzeczy
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Mirek [###m...@v...pl.###] napisał:

    Przede wszystkim jeśli w ogóle nastąpi zwrot komputera, to nie Tobie,
    a jego właścicielowi.

  • 22. Data: 2006-01-04 18:05:09
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Mirek wrote:

    Ukradnę jutro merola.

    > 1. W większości nie są to pieniądze programistów, tylko firm
    > posiadających prawa majątkowe. Dochód programistów zazwyczaj mało się
    > ma się ma do dochodów firm. Nie ma co dorabiać emocji i argumentów na
    > nich opartych.

    Właściciel dorobił się na biednych ludziach. To nie są jego pieniądze, ale
    jego klientów.

    > 2. Płatność za licencję ma się luźno do wykorzystywania
    > oprogramowania i jego przydatności. Jeśli oprogramowanie (jakieś tam
    > prawa, licencje) są dla mnie korzystne lub były niegdyś to z
    > pewnością wniosę opłatę, choćbym już nie uzytkował a jedynie
    > wykorzystał wcześniej. Tak dla zasady, by wynagrodzić twórców i
    > koszta. Zdarzyło mi się już to. To by było w zakresie moralnym i w
    > stosunku do właściciela praw.

    Jeżeli merol mi się spodoba i polecą na niego laski, to z pewnością wniosę
    za niego opłatę, choćby stał w garażu raz jeżdżony.
    Tak dla zasady, aby właściciel kupił sobie dropsy. To by było w zakresie
    moralnym do właściciela bryki.

    > 3. Absolutnie nie interesują mnie kwestie moralne w sprawie karnej.
    > Tym bardziej, że kwestie szkody właściciela programów w przypadku
    > używania nielicencjonowanego oprogramowania lekko się mają do kar i
    > postępowań w Polsce.

    Nie interesują mnie kwestie moralne, tym bardziej, że kwestie szkody
    właściciela auta w przypadku mojej jazdy bez OC lekko się mają do kar w
    Polsce.

    > 4. Jeśli określone czyny są w Polsce dozwolone i je zrobię to guzik
    > mnie obchodzi co ty o tym sądzisz. Możesz uważać, że słodzenie
    > herbaty to czyn karygodny.

    Jeżeli jazda cudzym autem bez zgody właściciela jest dozwolona i ja to
    zrobię, to guzik mnie obchodzi Twoja opinia.

    > 4. Z części softu zainstalowanego na komputerze w ogóle nie
    > korzystałem i nie instalowałem. Nie mam z tego powodu zamiaru tracić
    > w stkutek przeciągającego się postępowania wyjaśniającego. Bo
    > praktyka w Polsce taka, że rzekomo każdy może się bronić, ale zanim
    > to prawo nabędzie, to funkcjonariusze podupadli lub o złej woli
    > wyrządzą ogromne szkody.

    Z tylnych siedzeń wogóle nie korzystałem, nie wyglądałem również przez
    boczne szyby, ani nie używałem wstecznego biegu. Nie mam z tego powodu
    zamiaru tracić wskutek przeciągającego się postępowania wyjaśniającego.

    > 5. Podejrzewam, że twoj argument dot. programistów to tylko darcie
    > papy i ja mam więcej wspólnego z tworzeniem wartości niematerialnych
    > od ciebie. I z pewnością się mylisz w wielu kwestiach. Rozwinąć myśl?

    Racja.
    Możesz rozwinąć. Jak dotąd jest bardzo interesująco. Naprawdę.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 23. Data: 2006-01-04 18:06:18
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    castrol wrote:
    > Użytkownik "Przemek R..."
    .pl> napisał w
    > wiadomości

    > Pytanie jakim prawem caly komputer a nie sam dysk twardy??

    Bo komp służył jako całość do popełnienia przestępstwa. Co innego gdybyś
    używał dysku bez kompa.

  • 24. Data: 2006-01-04 18:08:21
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Mirek wrote:

    > Przepraszam, jaki soft? U mnie na biurku stoi komp i odmawiam
    > udzielenia odpowiedzi na pytanie w jaki sposób wszedłem w jego
    > posiadanie. Jest moją własnością, użytkuję go i nikt nie rości nic do
    > niego!

    Podaj swój adres i listę pirackich programów. Z pewnością masz rację i BSA
    Ci nie grozi.
    Udowodnij światu, że masz rację.

  • 25. Data: 2006-01-04 18:17:05
    Od: Mirek <m...@v...pl>

    Leszek napisał(a):
    > A wszedłem w posiadanie drogą znalezienia płytki na smietniku. Czy jest
    > prawny zakaz znajdywania czegoś takiego??

    Gdybym chciał być złośliwy to bym tak twierdził. Czy wejście w
    posiadanie na śmietniku jest niezgodne z prawem? A tylko to, jak na
    razie znalazłem, jest karalne.

    Jak na razie nigdzie prócz psp i wiadomości maglowych nie znalazłem
    nic o karalności za nielicencjonowany soft.

    Ale wyobraź sobie, że soft zainstalowany był z oryginalnej płytki.

    pzdr
    Mirek

  • 26. Data: 2006-01-04 18:26:05
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Mirek wrote:

> [...]
    > nic o karalności za nielicencjonowany soft.
    >
    > Ale wyobraź sobie, że soft zainstalowany był z oryginalnej płytki.

    Zainstalowanie z legalnej płytki nie oznacza legalności. Legalna płytka z MS
    Office kosztuje ze 100-150 zł, ale program kosztuje powyżej 1000 zł.

  • 27. Data: 2006-01-04 19:52:03
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "Mirek" <m...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Przepraszam, jaki soft? U mnie na biurku stoi komp i odmawiam udzielenia
    > odpowiedzi na pytanie w jaki sposób wszedłem w jego posiadanie. Jest moją
    > własnością, użytkuję go i nikt nie rości nic do niego!

    moim zdaniem juz maja uzasadnione podejrzenie, bo normalny czliwek powie
    skad ma dany soft skoro
    juz z nakazem przychodza.
    Skazac bez udowodnienia nielegalnego uzyskania nie moga ale nie jest to w
    sumie trudne (udowodnienie.

    P.

  • 28. Data: 2006-01-04 19:53:16
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Użytkownik "Mirek" <m...@v...pl> napisał w wiadomości

    > A wszedłem w posiadanie drogą znalezienia płytki na smietniku. Czy jest
    > prawny zakaz znajdywania czegoś takiego??

    Skoro cos znalazles powienienes to zaniesc na policje. Wiec takie
    tlumaczenie nie przejdzie.

    P.

  • 29. Data: 2006-01-04 19:54:50
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Jak na razie nigdzie prócz psp i wiadomości maglowych nie znalazłem
    > nic o karalności za nielicencjonowany soft.

    tak zeby wszystko bylo jasne, za zlamanie licencji nie ma odpowiedzialnosci
    karnej.

    P.

  • 30. Data: 2006-01-04 19:56:14
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Zainstalowanie z legalnej płytki nie oznacza legalności.

    jezeli z tej plytki nie korzysta kilka osob (a jest to wersja
    jednostanowiskowa) to jest legalne w sensie karnym.