  • 1. Data: 2002-04-11 19:55:30
    Temat: Wycofanie się sklepu internetowego z transakcji
    Od: "zibi" <z...@p...onet.pl>

    Sytuacja: Sklep internetowy, produkt w bardzo atrakcyjnej dla mnie cenie.
    Klikam dodaj do koszyka, wypełniam formularz, potwierdzam.
    Dostaję majla z potwierdzeniem otrzymania zamówienia:
    Temat: Potwierdzenie zamówienia.
    Treść:
    "Witamy ze sklepu internetowego XXXXXX.pl!

    Otrzymaliśmy zamówienie, którego treść załączamy poniżej. Prosimy je
    potwierdzić,
    odsyłając na adres nadawcy (wciskając przycisk "Odpowiedz nadawcy" i
    następnie "Wyślij").
    Zamówienie zostanie anulowane jeżeli nie zostanie potwierdzone w ciągu 24
    godzin.

    Dziekujemy!"
    ---- Załacznik: --------------------------------------------------
    Artykuł nr 1:
    ----------------------------

    i tu moje dane, nazwę towaru, ilość, kod towaru, cena, wartość, koszty
    przesyłki, sposób wysyłki, itp.

    Przeczytałem wszystko się zgadzało z wypełnionym wcześniej formularzem
    zamówienia, więc jak prosili odesłałem majla w celu potwierdzenia.
    Uważałem że sklep przyjął zamówienie i czekałem na realizację.
    Lecz na następny dzień po południu dostaję majla o następującej treści:
    Temat: Zamówienie w sklepie internetowym XXXXXX.
    Treść:Dzień dobry,
    Dotarło do nas Pańskie zamówienie na (nazwa produktu). Niestety produkt ten
    nie jest już dostępny ze względu na wymianę całej serii (nazwa produktu). W
    najbliższym czasie powinny już zostać wprowadzone do cennika. Wszystkie ceny
    na nieaktualne już produkty zostały przez nas skasowane, co akurat w
    przypadku tego produktu uwidoczniło sie dość "atrakcyjna" cena X zł. Za błąd
    serdecznie przepraszamy.
    Pozdrawiam,
    ---
    xxxxxxxxxx
    Wchodzę na strony sklepu i widzę że produkt jest dalej dostępny tylko ceny
    na telefon lub majla
    Poczułem się robiony w balona
    Pytanie: Czy sklep może się wycofać z tak przyjętego i potwierdzonego
    zamówienia?
    Czy może nie zrealizować zamówienia lub zmienić cenę produktu, powołując się
    na błędy w systemie informatycznym sklepu?

    Sory że trochę przydługie
    Pozdrawiam
    zibi

  • 2. Data: 2002-04-12 10:39:38
    Od: "Shoovie" <s...@b...pl.NO_SPAM>

    zibi napisał(a) w wiadomości: ...

    >Czy może nie zrealizować zamówienia lub zmienić cenę produktu,
    powołując się
    >na błędy w systemie informatycznym sklepu?

    Oczywiscie, ze moze. Znam taki jeden, bo sam kiedys w takim
    pracowalem.
    Zawsze mozna powiedziec, ze jakis hacker wlamal sie na serwer i
    namieszal.
    Twoj sklep powiedzial Tobie cos innego, ale na to samo wychodzi.
    Poza tym jeszcze jedno. Zamawiasz towar, ktorego na stanie jest 1szt.
    Zamowienie, ktore realizowane jest przed Twoim zabiera ten egzemplarz.
    Kolejna dostawa za 2 dni, ale juz drozsze (normalka). Na pewno
    kontaktuja
    sie z Toba i mowia, ze bedziesz mial drozej, albo mozesz zrezygnowac
    z zamowienia.

    Pozdr,
    Shoovie

  • 3. Data: 2002-04-12 13:04:42
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On Thu, 11 Apr 2002, zibi wrote:

    > Pytanie: Czy sklep może się wycofać z tak przyjętego i potwierdzonego
    > zamówienia?

    Może - w końcu umowa o świadczenie niemożliwe jest nieważna.

    > Czy może nie zrealizować zamówienia lub zmienić cenę produktu, powołując
    > się na błędy w systemie informatycznym sklepu?

    Może się uchylić od umowy wskazując na wadę oświadczenia woli wywołaną
    błędem (istotnym), z tym że powinno to nastąpić na piśmie, jeśli druga
    strona nie zechce przyjąć samego maila.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)