  • 1. Data: 2002-04-11 20:13:10
    Temat: Oplata za paszport
    Od: a...@N...poczta.onet.pl (Olo)

    Witam!

    Ile wyniesie opłata za wydanie nowego paszportu w sytuacji gdy stary
    został zgubiony, ale okres jego ważności już się skończył?
    Nie wiem czy można uniknąć potrójnej opłaty za zgubienie - przecież i
    tak po 10 latach trzeba wyrobić nowy (te 10 lat właśnie minęło)?

    PS
    Powyższa sytuacja co prawda mnie nie dotyczy, jednak przytrafiła się
    koledze w imieniu którego piszę ten post.
    Byłbym wdzięczny za informację czy i w jaki sposób można uniknąć
    "obdarcia ze skóry" horrendalną (jak dla kolegi) kwotą 300 zł?

    Pozdrawiam
    Olo

  • 2. Data: 2002-04-11 21:12:16
    Temat: Re: Oplata za paszport
    Od: "Dwach" <d...@i...net.pl>

    100,- za wyrobienie paszportu + 5,- za znaczek skarbowy
    skoro waznosc paszportu sie skonczyla, nie ma znaczenia ze zostal on
    zagubiony (nie trzeba przeciez zdawac starego paszportu)

    takich informacji udziela biuro paszportowe w Gdansku i tak faktycznie jest

    pozdr.

    d.

  • 3. Data: 2002-04-12 08:16:23
    Od: "Czaplewski" <s...@p...com>

    Użytkownik "Dwach" <d...@i...net.pl> napisał w wiadomości
    > 100,- za wyrobienie paszportu + 5,- za znaczek skarbowy

    Na jakiej podstawie prawnej pobiera się opłatę za znaczek skarbowy ?

    aaa_ / scorpio

  • 4. Data: 2002-04-12 09:41:58
    Od: "Cezar" <c...@b...pl>

    Użytkownik "Czaplewski" <s...@p...com> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Dwach" <d...@i...net.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Na jakiej podstawie prawnej pobiera się opłatę za znaczek skarbowy ?

    Ustawa o oplacie skarbowej zdaje sie z 9 IX 2000; 5 zl placisz za podanie o
    paszport a ewentualnie 50 gr za kazdy zalacznik

    A przy staraniu sie o nowy trzeba stary przestawic do skasowania ( zwykle go
    dziurkuja lub obcinaja rogi) nawet jesli uplynelo 10 lat. Oplata za
    zgubienie z winy posiadacza po raz pierwszy to 300 zl ale wystarczy
    powiedzic ze ci go ukradziono i zaplacisz tylko 100 jak za wydanie paszportu
    w normalnym trybie.

    Cezar

  • 5. Data: 2002-04-12 13:12:32
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On Fri, 12 Apr 2002, Cezar wrote:

    > powiedzic ze ci go ukradziono i zaplacisz tylko 100 jak za wydanie paszportu
    > w normalnym trybie.

    Czy czasem nie trzeba tego poprzeć zaświadczeniem z policji, że zgłosiłeś
    stratę wskutek przestępstwa?

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 6. Data: 2002-04-12 16:53:42
    Od: "zbyszek9" <z...@p...onet.pl>

    Użytkownik Olo <a...@N...poczta.onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:3...@n...tpi.pl...
    > Witam!
    >
    > Ile wyniesie opłata za wydanie nowego paszportu w sytuacji gdy stary
    ===================
    Tydzień temu dostałem nowy - a o stary nawet nie pytali .
    Myśle , że najlepiej nie wspominać o zgubieniu . Po prostu
    stary został w domu .

  • 7. Data: 2002-04-12 20:18:46
    Od: "Cezar" <c...@b...pl>

    > Czy czasem nie trzeba tego poprzeć zaświadczeniem z policji, że zgłosiłeś
    > stratę wskutek przestępstwa?

    Moze czasami tego wymagaja ale jesli tak to idziesz na gliny i zglaszam, ot
    co za problem.

    Cezar

  • 8. Data: 2002-04-13 17:03:31
    Od: a...@N...poczta.onet.pl (Olo)

    Dzięki za uwagi, przy odrobinie szczęścia może się uda.
    Gdyby jednak odmówili wydania nowego paszportu bez wręczenia do
    przedziurkowania starego, to czy mają do tego prawo?
    Chyba takich kwestii nie reguluje "widzimisię" urzędnika?

    Pzdr
    Olo

  • 9. Data: 2002-04-14 11:14:29
    Od: "erheims" <e...@p...onet.pl>

    a słyszał o 238 KK pt fałszywe doniesienie o przestępstwie?
    - grzywna, ograniczenie lub pozb do lat 2.

    pozdro

  • 10. Data: 2002-04-14 11:49:36
    Od: "Krzyniek " <k...@p...gazeta.pl>

    > Moze czasami tego wymagaja ale jesli tak to idziesz na gliny i zglaszam, ot
    > co za problem.

    I jednocześnie stajesz się przestępcą, który pomimo uprzedzenia o treści art.
    238 i 233 kk składa fałszywe zeznania...tak trzymaj i oszczędzaj.A może za
    gapiostwo trzeba czasami zapłacić?