  • 1. Data: 2008-02-16 15:29:13
    Temat: Wyciek danych osobowych?
    Od: "Szymon" <s...@o...pl>

    Witam.
    Sytuacja przedstawia się następująco:
    Znajoma została skierowana przez urząd pracy na staż (od 20 stycznia tego
    roku). W ubiegły piątek zadzwonił do jej przełożonej agent jednego z
    funduszy emerytalnych. Powiedział że znajoma (podał imię i nazwisko
    znajomej) jest stażystką i by chciał z nią rozmawiać. W rozmowie z nią
    stwierdził (się spytał tylko stwierdził) że znajoma nie ma wybranego żadnego
    funduszu i do końca miesiąca musi wybrać. Umówił się z nią, że przyjedzie i
    przedstawi ofertę.

    I tutaj mamy wątpliwości skąd ten człowiek miał takie informacje jak miejsce
    odbywania stażu, imię i nazwisko i to, że znajoma nie ma wybranego funduszu.

    Znajoma rozmawiała ze swoją kuzynką, która była na stażu organizowanym przez
    ten sam urząd, i do tej jej kuzynki też dzwonili z jakiegoś funduszu.

    Co o tym sądzicie? Czy Urząd Pracy może przekazywać takie informacje? Co
    radzicie zrobić? W poniedziałek o całej sprawie będzie poinformowana
    kierowniczka Urzędu Pracy. Dodatkowo napisaliśmy pismo do tego agenta z
    prośbą o informacje od kogo ma takie dane osobowe.

    pzdr

  • 2. Data: 2008-02-16 15:35:20
    Temat: Re: Wyciek danych osobowych?
    Od: "fatrix" <f...@p...W_Y_T_N_I_J_T_Oneostrada.pl>

    Użytkownik "Szymon" <s...@o...pl> napisał

    > Co o tym sądzicie? Czy Urząd Pracy może przekazywać takie informacje?

    nie wiem, ale jak ja byłem na stażu i później jeszcze koleżanka stażystka
    razem ze mną (było nas jużdwoje :) ) to też wydzwaniali, przychodzili, aż w
    końcu wybraliśmy.

    Co najlepsze to UP mówił, że nie trzeba przy stażu wybierać OFE, a ZUS mówił
    swoje, znowu infolinia ZUSu mówiła, że nie trzeba itd.

    Wniosek: najlepiej wybrać jakiś i miećspokój.

    --
    Fatrix
    http://www.naskwerze.pl

  • 3. Data: 2008-02-16 15:37:17
    Od: "Szymon" <s...@o...pl>

    Użytkownik "fatrix" <f...@p...W_Y_T_N_I_J_T_Oneostrada.pl> napisał w
    wiadomości news:fp6vt0$6vb$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
    > mówił swoje, znowu infolinia ZUSu mówiła, że nie trzeba itd.
    >
    > Wniosek: najlepiej wybrać jakiś i miećspokój.

    Ja to rozumiem. Ale tutaj chodzi o ewentualny wyciek danych osobowych z
    urzędu. Co z tym można zrobić?
    pzdr

  • 4. Data: 2008-02-16 15:42:21
    Od: "fatrix" <f...@p...W_Y_T_N_I_J_T_Oneostrada.pl>

    Użytkownik "Szymon" <s...@o...pl> napisał

    > Ale tutaj chodzi o ewentualny wyciek danych osobowych z urzędu. Co z tym
    > można zrobić?

    nic, szef (a zarazem mój kolega) przycisnął raz gościa, który dzownil z OFE
    to powiedzial, że losowo wydzwaniają do firm i pytają o stażystów.

    Jeśli to wyciek z UP to cięzko chyba to udowonić.

    --
    Fatrix
    http://www.naskwerze.pl

  • 5. Data: 2008-02-16 15:51:50
    Od: "Szymon" <s...@o...pl>

    Użytkownik "fatrix" <f...@p...W_Y_T_N_I_J_T_Oneostrada.pl> napisał w
    wiadomości news:fp70jo$4jr$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Użytkownik "Szymon" <s...@o...pl> napisał

    > nic, szef (a zarazem mój kolega) przycisnął raz gościa, który dzownil z
    > OFE to powiedzial, że losowo wydzwaniają do firm i pytają o stażystów.

    Może i losowo, ale skąd wiedział że akurat w danej firmie pracuje osoba
    którą wymienił z imienia i nazwiska i dodatkowo wiedział, że ta osoba nie ma
    wybranego funduszu

    > Jeśli to wyciek z UP to cięzko chyba to udowonić.

    Będziemy próbować

    pzdr

  • 6. Data: 2008-02-16 17:12:03
    Od: KsZZysiek <kszysiek@____tlen.pl>

    > Może i losowo, ale sk?d wiedział że akurat w danej firmie pracuje osoba
    > któr? wymienił z imienia i nazwiska i dodatkowo wiedział, że ta osoba nie ma
    > wybranego funduszu

    Bo ma w urzedzie szpiega, któremu odpala działkę. Po billingach bez
    problemu by go znaleźli, ale najpierw trzeba zgłosic przestepstwo zeby
    policja czy prokuratura sie tym zajeła.

    --
    Krzysiek, Krakow, http://kp.oz.pl/

  • 7. Data: 2008-02-16 17:14:27
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "KsZZysiek" <kszysiek@____tlen.pl> napisał w wiadomości

    > Bo ma w urzedzie szpiega, któremu odpala działkę. Po billingach bez
    > problemu by go znaleźli, ale najpierw trzeba zgłosic przestepstwo zeby
    > policja czy prokuratura sie tym zajeła.

    Zastanawiam się, czy nie ma jakiejś innej możliwości. Urząd nie publikuje
    gdzieś list stażystów?

  • 8. Data: 2008-02-16 17:15:09
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "KsZZysiek" <kszysiek@____tlen.pl> napisał w wiadomości

    I przyszło mi do głowy, że równie dobrze przeciek może być z ZUS-u, gdzie
    wpływa ubezpieczenie bez wybranego filara.

  • 9. Data: 2008-02-16 19:02:30
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 16 Lut, 16:29, "Szymon" <s...@o...pl> wrote:
    > I tutaj mamy wątpliwości skąd ten człowiek miał takie informacje jak miejsce
    > odbywania stażu, imię i nazwisko i to, że znajoma nie ma wybranego funduszu.
    > pzdr

    Jesli to czlowiek z PZU to sprawe masz wyjasniona. PZU na baze
    wiekszosci ludzi w polsce, zdobyta dzieki ubezpieczaniu szkol,
    przedszkoli i uczelni. Co roku robia kwerende na okolicznosc tego kot
    powinien a nie ma jeszcze funduszu. Latwo to sprawdzaja bo przeciez
    sami do tej bazy zglaszaja swoich. Potem tylko wybadac gdzie co i jak
    i juz. Do mnie przyszli do domu ale agend byl mamlasem i tak mnie
    wylosowali.

  • 10. Data: 2008-02-17 07:15:43
    Od: "Szymon" <s...@o...pl>

    > Użytkownik "KsZZysiek" <kszysiek@____tlen.pl> napisał w wiadomości
    >
    > I przyszło mi do głowy, że równie dobrze przeciek może być z ZUS-u, gdzie
    > wpływa ubezpieczenie bez wybranego filara.

    Też myślałem o Zusie. Tylko zauważ, że składki odprowadza UP, a nie ta
    jednostka w której znajoma odbywa staż. Więc skąd by wiedzieli, gdzie jej
    szukać.