  • 1. Data: 2008-02-16 15:18:23
    Temat: Wyrok Sądu a pkt karne
    Od: kunio <q...@g...com>

    Witam grupowiczow. Mam maly problem z sądem i policja. Moze Wy sie
    wypowiecie w tym temacie. Sprawa wyglada tak: We wrzesniu 2006 zostalem
    zatrzymany przez policje. Ta chciala ukarac mnie mandatem za brak dok.
    (ktorych rzeczywiscie nie posiadalem - art 95) oraz niezastosowanie sie
    do znaku B-1 (zakaz wjazdu (art 92) - i z tym sie nie zgodzilem wiec
    sprawa trafila do sadu). Sąd orzekl w połowie na moją korzyść, tzn
    ukaral mnie grzywna 100zl za brak dok.
    Na orzeczeniu napisane jest:
    Obwinionemu <moje imie i nazwisko> zarzuca sie (to co wyzej) i zaraz
    ponizej:
    Obwinionego .... uznaje za winnego tego, ze bleble ble...
    ... tj dokonania czynu wyczerpujacego dyspozycje art 95kw i wymierza mu
    kare grzywny 100zl.
    Wiec sprawa jasna... Uznal mnie za winnego tylko tego ze nie posiadalem
    przy sobie dok.
    Niestety nie dla policji.
    Karta informacyjna ktora trafila do KWP w Radomiu mowi tak: Klasyfikacja
    prawna czynu - oskarzenie z art 92 i 95. Obok jest rubryka "Rodzaj i
    wymiar kary" i tu jest napisane "grzywna 100zl"
    Policja uznala ze grzywna jest za oba artykuly i doliczyla mi 5pkt za
    art 92 za ktory zostalem uniewinniony!!
    Rozumiem ich bo skoro napisane jest ze mowa o art 92 i 95 i do tego jest
    grzywna 100zl to sprawa wydaje sie dla policji jasna. No ale odwolujac
    sie do KWP wyslalem im orzeczenie sadu na ktorym wyraznie jest napisane
    to co ja opisalem wyzej. Niestety babka w KWP mowi ze takie orzeczenie
    nie jest dla nich podstawa do wycofania wniosku o odebranie uprawnien.
    (bo te 5pkt za art 92 spowodowalo ze przekroczylem 24pkt). Dla nich
    wazna jest karta inf. a na tej NIE JEST NAPISANIE ZE GRZYWNA JEST ZA ART
    95, tylko "grzywna 100zl" po czym policja wnioskuje ze dotyczy obu
    artykułów. Sad tylko tak wypelnia te karty. Nie moze napisac "grzywna
    100zl (art 95)" bo podobno to niezgodne z procedurami. A policja jest
    @#@#$% i nie chce wziac pod uwage orzeczenia sadu - wtedy sprawa bylaby
    dla nich jasna. A tak to moga sobie ta grzywne tlumaczyc na 3 sposoby:
    grzywna za art 92, lub grzywna za art 95 lub grzywna za oba artykuly. W
    moim przypadku zrozumieli to 3. I w sumie sie im nie dziwie! Ale po to
    maja orzeczenie zeby je przeczytac a nie decydowac na podstawie karty
    inf. na ktorej (jak sama babka z sekcji wykonawczej powiedziala) malo
    jest jasnego. Podobno kiedys byly inne karty i z nimi takich cyrkow nie
    bylo. I tak Baba z KWP odsyła mnie do sadu zeby poprawili wpis na
    karcie, sad tlumaczy ze nie moze i odsyla mnie z orzeczeniem do komendy
    powiatowej, ktora to rzekomo prowadzi moja sprawa, a w komendzie
    powiatowej odsyłaja do Radomia ;)
    Co radzicie w tej sytuacji??

  • 2. Data: 2008-02-16 15:49:36
    Temat: Re: Wyrok Sądu a pkt karne
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "kunio" <q...@g...com> napisał w wiadomości

    Powinieneś otrzymać pisemna odpowiedź o odmowie skorygowania zapisu w
    ewidencji oraz podaniem drogi odwoławczej. Sądzę, ze w tym wypadku należy
    wnieść odwołanie do Komendanta Głównego Policji za pośrednictwem właściwego
    KWP. Dziwne, że Rozporządzenie normujące prowadzenie ewidencji faktycznie
    nie zawiera zapisów pozwalających na skorygowanie tego przez Policję.

  • 3. Data: 2008-02-16 16:29:27
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    kunio pisze:

    > Co radzicie w tej sytuacji??

    Zwróć się do sądu o wykładnie wyroku art. 13 §1 kkw, w celu ustalenia
    jaka jest ta treść wyroku.

    --
    @2008 Johnson

    "Koniec świata się zbliża ..."

  • 4. Data: 2008-02-16 16:56:57
    Od: kunio <q...@g...com>

    Johnson pisze:

    > Zwróć się do sądu o wykładnie wyroku art. 13 §1 kkw, w celu ustalenia
    > jaka jest ta treść wyroku.

    Nie bardzo rozumiem Twoja odp ;)
    @Robert:
    Pisemna odp otrzymam, narazie rozmawialem z babka z KWP telefonicznie.
    Poczekam na odp i wtedy się odwołam prawdopodobnie juz do Komendanta
    Głównego ale bez zadnego posrednictwa bo to gówno daje.
    Policja skorygowac to moze, ale musi miec to na karcie, bo orzeczenia
    nie biora pod uwage. A karta jak jest wypelniana przez sad, juz pisalem
    ;) I koło sie zamyka

  • 5. Data: 2008-02-16 16:59:24
    Od: kunio <q...@g...com>

    Johnson pisze:

    > Zwróć się do sądu o wykładnie wyroku art. 13 §1 kkw, w celu ustalenia
    > jaka jest ta treść wyroku.

    aa rozumiem juz. No ale o to chodzi ze policja nie chce sie do sadu
    zwracac bo nie widzi takiej potrzeby. Pozatym skoro maja orzeczenie to
    czego wiecej moga chciec?

  • 6. Data: 2008-02-16 17:06:16
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    kunio pisze:

    > aa rozumiem juz. No ale o to chodzi ze policja nie chce sie do sadu
    > zwracac bo nie widzi takiej potrzeby.

    Skazany może się sam zwrócić. będziesz miał orzeczenie sądu z
    interpretacją wyroku.

    > czego wiecej moga chciec?

    Przepisz dokładnie treść wyroku, zobaczymy czy rzeczywiście jest tak
    jasny jak piszesz. Bo to co podałeś do tej pory to jakiś częściowy cytat
    mam nadzieję.

    A poza tym od prostowania takich rzeczy też jest sąd. Poczytaj sobie
    kodeks karny wykonawczy, w szczególności art. 1, 6, 7 (zwłaszcza to !!),
    13, 19 itd ...

    --
    @2008 Johnson

    "Koniec świata się zbliża ..."

  • 7. Data: 2008-02-16 17:28:35
    Od: kunio <q...@g...com>

    Johnson pisze:

    > Skazany może się sam zwrócić. będziesz miał orzeczenie sądu z
    > interpretacją wyroku.

    zwrocilem sie do radomia ;) orzeczenie nie jest dla nich podstawa ;)

    > Przepisz dokładnie treść wyroku, zobaczymy czy rzeczywiście jest tak
    > jasny jak piszesz. Bo to co podałeś do tej pory to jakiś częściowy cytat
    > mam nadzieję.

    link do orzeczenia:
    http://img301.imageshack.us/img301/3821/zdjcie0062pe
    9.jpg

    takie samo wyslalem do KWP

    > A poza tym od prostowania takich rzeczy też jest sąd. Poczytaj sobie
    > kodeks karny wykonawczy, w szczególności art. 1, 6, 7 (zwłaszcza to !!),
    > 13, 19 itd ...

    poczytam, dzieki ;)

  • 8. Data: 2008-02-18 22:23:23
    Od: kunio <q...@g...com>