  • 1. Data: 2005-08-23 20:12:05
    Temat: dziura w chodniku - odszkodowanie
    Od: maciek<m...@w...pl>

    Mam pytanko - pan X nie zauwazył dziury w chodniku, przewrócił się i połamał. Od
    kogo moze domagać sie odszkodowania? Od właściciela gruntu, użytkownika, czy
    tez dzierżawcy, a moze od nich wszystkich?

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2005-08-23 22:07:18
    Temat: Re: dziura w chodniku - odszkodowanie
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    maciek wrote:
    > Mam pytanko - pan X nie zauwazył dziury w chodniku, przewrócił się i połamał. Od

    Dziura dziurze nierówna. Zdjęcie jest?

    > kogo moze domagać sie odszkodowania? Od właściciela gruntu, użytkownika, czy
    > tez dzierżawcy, a moze od nich wszystkich?

    Od osoby odpowiedzialnej za stan techniczny chodnika - to chyba oczywiste.

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 3. Data: 2005-08-23 22:21:11
    Od: "Ziutek" <h...@g...pl>

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał(a):

    > Od
    >
    > Dziura dziurze nierówna. Zdjęcie jest?

    W listopadzie 2004 twierdziłeś, że zdjęcie takiego 'obiektu' nie ma
    najmniejszego znaczenia przed sądem. A konkretnie, że data na zdjęciu jest o
    kant dupy... Liczą się wyłącznie świadkowie.
    Od tamtego czasu zmieniło się prawo, czy twoje domorosłe do niego podejście?

    Zzz.

  • 4. Data: 2005-08-23 22:34:07
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Ziutek wrote:

> [...]
    > kant dupy... Liczą się wyłącznie świadkowie.
    > Od tamtego czasu zmieniło się prawo, czy twoje domorosłe do niego podejście?

    Jak byłeś głupi, tak głupi pozostałeś...

    O zdjęcie się pytam bo ciekaw jestem, jak ta dziura wygląda. Nie wcinaj
    się, jak nie rozumiesz, o czym dorośli rozmawiają.

  • 5. Data: 2005-08-23 22:45:59
    Od: " " <h...@g...pl>

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał(a):

    > Jak byłeś głupi, tak głupi pozostałeś...

    Jednak trzeba cię izolować, tym bardziej, że...

    > O zdjęcie się pytam bo ciekaw jestem, jak ta dziura wygląda. Nie wcinaj
    > się, jak nie rozumiesz, o czym dorośli rozmawiają.

    .. że po jaką cholerę się tłumaczysz i w ogóle mi odpowiadasz, skoro już na
    wstępie stwierdziłeś, żem głupi? Przecież kto z głupim rozmawia ten...

    Zzz.

  • 6. Data: 2005-08-23 23:09:51
    Od: "gardziej" <gardziejewski@tlen(czyli o2).pl>

> [...]
    > czy
    > tez dzierżawcy, a moze od nich wszystkich?

    Pan X niech sie patrzy pod nogi i pamieta, ze dziury tutaj sa wszedzie, w
    chodnikach, w drogach, w budzecie (chwala durniom za ustawe o emeryturach
    dla gornikow)

  • 7. Data: 2005-08-23 23:45:17
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "maciek" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Mam pytanko - pan X nie zauważył dziury w chodniku, przewrócił się i
    połamał. Od
    > kogo może domagać się odszkodowania? Od właściciela gruntu,
    użytkownika, czy
    > tez dzierżawcy, a może od nich wszystkich?

    Od administratora drogi. A jeśli ów chodnik nie jest drogą to
    administratora terenu. Jeśli administratora nie wyznaczono, to
    właściciela.

    Przy czym na marginesie, nie każda dziura rodzi od razu
    odpowiedzialność, a jedynie taka, której w normalnych okolicznościach
    zauważyć nie można.

  • 8. Data: 2005-08-24 00:14:02
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    gardziej wrote:

    > Pan X niech sie patrzy pod nogi i pamieta, ze dziury tutaj sa wszedzie,
    > w chodnikach, w drogach, w budzecie (chwala durniom za ustawe o
    > emeryturach dla gornikow)

    Wiesz, zależy jaka dziura - jeśli np. ktoś robił jakieś wykopki i
    odpowiednio nie zabezpieczył/nie oznaczył, to pewnie by się dało coś
    wytargować.