  • 1. Data: 2005-08-23 22:09:18
    Temat: GIODO, Prokurator a oskarżyciel posiłkowy
    Od: " Ziutek" <h...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam,
    swego czasu napisałem kwit do GIODO i w efekcie niedawno poinformowano mnie,
    że GIODO przekazał sprawę do prokuratora.
    Z uwagi na to, że sprawa jest bardzo ciekawa, chciałbym w niej uczestniczyć
    (no dobra - zastanawiam się nad tym) jako oskarżyciel posiłkowy. Zależy mi
    głównie na dostępie do akt aczkolwiek chęć przypilnowania sprawy jest równie
    wielka - to na wypadek gdyby prokurator zechciał umorzyć. Zależy mi, bo w
    podobnej sprawie nie doszło nawet do skierowania wniosku do prokuratury a
    policja zyskała u mnie (i nie tylko u mnie) opinię bezradnych-niekompetentych.
    I teraz pytanie: czy wobec powyższego powinienem sam zgłosić się do
    prokuratora, czy też z urzędu zostanę przez niego powiadomiony (może jakieś
    wezwanie) o rozpoczęciu działań i dostanę propozycję zostania osk. posiłkowym?
    Pytam, ponieważ gdy tamtą podobną sprawę zgłaszałem na policji, to z miejsca
    mogłem zostać OP a teraz nie wiem jak się mają relacje GIODO - Prokuratura w
    porównaniu do Policja - Prokuratura.

    Przepraszam, że tak rozwlekle ale chciałem aby było wszystko jasne :)

  • 2. Data: 2005-08-24 07:54:46
    Temat: Re: GIODO, Prokurator a oskarżyciel posiłkowy
    Od: Dredd<...@...pl>

    Czy jesteś pokrzywdzony czynem, którego podejrzenie popełnienia było
    przedmiotem wniosku GIODO do prokuratora?

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 3. Data: 2005-08-24 10:23:25
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

> [...]
    > posiłkowy. Zależy mi głównie na dostępie do akt aczkolwiek chęć
    > przypilnowania sprawy jest równie wielka - to na wypadek gdyby

    Jest pewna sprzecznosc w Twoich zamyslach.
    Oskarzycielem posilkowym mozesz byc dopiero po wniesieniu aktu oskarzenia ,
    a zatem, gdy prokurator nie umorzy sprawy!
    Ewentualnie jesli umorzy, to po zaistnieniu pewnych okolicznosci mozesz stac
    sie oskarzycielem posilkowym samoistnym (wnoszac prywatny akt oskarzenia,
    sporzadzony i podpisany przez adwokata).

    Pozdrawiam
    SDD