  • 1. Data: 2005-08-23 19:58:44
    Temat: Nadanie NIPu
    Od: "Cris" <c...@o...pl>

    Witam,

    Kiedy zwykły Jan Kowalski może starać się o nadanie NIPu w US? Dużo osób
    twierdzi że niepowinno być z tym jakiegokolwiek problemu, natowmiast kobieta
    w US mówi że trzeba podjąć pracę(pierwszą) gdyż to pracodawca "pośredniczy"
    w nadaniu NIPu. Zatem jest coś takiego : Pracodawca żąda NIPu, którego nie
    ma, a skarbówka żąda zatrudnienia(pieczątki) od pracodawcy (pierwszego) aby
    ten nip nadać ...

    Proszę o wyjaśnienie, ewentualnie poparcie jakimś paragrafem w kodeksie.

    Pozdrawiam.

    Cris.

  • 2. Data: 2005-08-23 20:05:24
    Temat: Re: Nadanie NIPu
    Od: Maciej Suszko <t...@o...art.no-spam.pl>

    Cris napisał(a):
> [...]
    > ten nip nadać ...
    >
    > Proszę o wyjaśnienie, ewentualnie poparcie jakimś paragrafem w kodeksie.

    Idziesz do urzędu, bierzesz odpowiedni druczek, wypełniasz i po około 2
    tygodniach dostajesz polecony - tak było w moim przypadku. Żadnych
    pytań, po co, na co i dlaczego, a tym bardziej (moim zdaniem) bzdurnych
    tłumaczeń, że to pracodawca jest jakimś pośrednikiem.

    --
    [ pozdrawiam, Maciej Suszko | .. http://osterode.art.pl/portfolio/ ... ]
    [ rlu:247800 ... gg:1671779 | .. mail: usuń 'no-spam' ................ ]

  • 3. Data: 2005-08-23 20:20:24
    Od: "Cris" <c...@o...pl>

> [...]
    > pytań, po co, na co i dlaczego, a tym bardziej (moim zdaniem) bzdurnych
    > tłumaczeń, że to pracodawca jest jakimś pośrednikiem.

    Tak właśnie mówi mi dużo osób .... lecz rzeczywistość jest inna. Kobieta NIE
    chce nadać NIPu, mówiąc że MUSI być pieczątka od pracodawacy że pracuje ...i
    dopiero wówczas nadzą NIP.
    A sytuacja jest trudna i całkowicie absurdalna ...

    Może ktoś by mi zapodał jakiś paragrafik.

    Pozdrawiam

    Cris

  • 4. Data: 2005-08-23 20:37:22
    Od: "Mariusz Wołek" <m...@l...pl>

    Użytkownik "Cris" <c...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > dopiero wówczas nadzą NIP.
    > A sytuacja jest trudna i całkowicie absurdalna ...
    >
    > Może ktoś by mi zapodał jakiś paragrafik.

    Przeciez kurna nie musisz pracowac - powiedz że zamierzasz grac na gieldzie
    i czerpac z niej zyski i musisz placic podatki. Jak bedzie miala jakies
    "ale" to skarga do naczelnika US.

    inna droga: wypelnic druczek i wyslac poleconym. Zachowujesz ksero i dowod
    nadania, na polecony MUSZĄ odpowiedziec na pismie - obstawiam ze na 99,9
    dostaniesz decyzje o przyznaniu NIPu. Jesli dostaniesz jakies pisemko o
    "pracodawcy" to polecam skarge do izby skarbowej

    MaW

  • 5. Data: 2005-08-23 20:48:59
    Od: "Cris" <c...@o...pl>

> [...]
    > dostaniesz decyzje o przyznaniu NIPu. Jesli dostaniesz jakies pisemko o
    > "pracodawcy" to polecam skarge do izby skarbowej

    To wcale nie jest zły pomysł.

    Jutro jeszcze będe atakował inny US w cel porównania ...

    Dzięki , choć jeśli ktoś ma coś do dodania, to bardzo bym prosił.

    Cris

  • 6. Data: 2005-08-23 20:51:04
    Od: scream <n...@p...pl>

    Cris napisał(a):
    > Tak właśnie mówi mi dużo osób .... lecz rzeczywistość jest inna. Kobieta NIE
    > chce nadać NIPu, mówiąc że MUSI być pieczątka od pracodawacy że pracuje ...i
    > dopiero wówczas nadzą NIP.

    To nie ta kobieta nadaje Ci NIP. A na właściwym druku chyba nawet nie ma
    miejsca na pieczątke pracodawcy. Ew. możesz pobrać druk z internetu (to
    chyba NIP-3?) i wysłać poleconym do urzędu.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 7. Data: 2005-08-23 21:00:45
    Od: Shield <u...@g...9o.pl>

    > Może ktoś by mi zapodał jakiś paragrafik.

    Poczytaj sobie ustawę z dnia 13 października 1995 r.o zasadach ewidencji i
    identyfikacji podatników i płatników - dla ułatwienia tu jest link:

    http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=open&id=
    WDU19951420702

    Pozdrawiam,
    Shield.

  • 8. Data: 2005-08-23 21:02:12
    Od: "Cris" <c...@o...pl>

    > To nie ta kobieta nadaje Ci NIP.

    Zgadza się ... ale pośredniczy w przypadku bezpośredniego kontaktu.

    >A na właściwym druku chyba nawet nie ma
    > miejsca na pieczątke pracodawcy. Ew. możesz pobrać druk z internetu (to
    > chyba NIP-3?) i wysłać poleconym do urzędu.

    I tak chyba zrobię (przekażę- bo dowiaduję się dla kogoś.)

  • 9. Data: 2005-08-24 00:38:29
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Maciej Suszko wrote:
    > tym bardziej (moim zdaniem) bzdurnych
    > tłumaczeń, że to pracodawca jest jakimś pośrednikiem.

    to przeczytaj sobie najpierw ustawę.

  • 10. Data: 2005-08-24 00:41:26
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Cris wrote:

    > Może ktoś by mi zapodał jakiś paragrafik.

    USTAWA
    z dnia 13 października 1995 r.
    o zasadach ewidencji i identyfikacji podatników i płatników

    Art. 8.
    1. Podatnicy podatku dochodowego od osób fizycznych, którym płatnik na
    podstawie
    przepisów o podatku dochodowym od osób fizycznych:
    1) pobiera zaliczki miesięczne, dokonując zmniejszenia kwot pobieranych
    zaliczek,
    lub
    2) dokonuje rocznego rozliczenia podatku, a nie dokonywał zmniejszenia kwot
    zaliczek, lub
    3) pobiera zaliczkę wyłącznie od dochodu z tytułu umowy o dzieło lub umowy
    zlecenia
    - dokonują zgłoszenia identyfikacyjnego za pośrednictwem tego płatnika.