  • 1. Data: 2004-06-21 13:43:31
    Temat: Wspolnota majatkowa w malzenstwie - pytanie
    Od: "Garfield" <g...@f...onet.pl>

    Witam serdecznie!
    Jest malzenstwo w trakcie rozwodu, ale rozdzielnosci majatkowej
    jeszcze nie ma. Maz planuje zakup samochodu, ale nie chce, aby
    zona w ramach wspolwlasnosci polozyla na nim reke... A zatem, pytanie:
    jak to mozna rozwiazac? Czy mozliwe jest np. kupno samochodu przez
    osobe trzecia i np. darowizna czy co? Chodzi o to, ze maz na znizki na
    OC, a ten ktos raczej ich miec nie bedzie.
    Albo wspolna wlasnosc samochodu przez meza i jakas osobe trzecia?
    A jezeli tak, to jak rozkladalaby sie taka wspolwlasnosc: czy zona mialaby
    50% wartosci, a maz i ten ktos razem tez 50, czy wszyscy troje po 33%,
    czy jeszcze inaczej... Pomozcie, bo to dosc pilna sprawa...

    --
    garf -- Piotr Zielinski pozdrawia -- Warszawa
    g...@f...onet.pl, GG 4628417, tlen: d...@t...pl ,

  • 2. Data: 2004-06-21 16:13:43
    Temat: Re: Wspolnota majatkowa w malzenstwie - pytanie
    Od: "bella" <b...@o...pl>

    Użytkownik "Garfield" <g...@f...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > czy jeszcze inaczej... Pomozcie, bo to dosc pilna sprawa...
    >

    > --
    > garf -- Piotr Zielinski pozdrawia -- Warszawa

    wspólność majątkowa dotyczy kazdej części twojego majątku- nawet jeśli
    będziesz współwłaścicielem samochodu, to ta jego część stanowi "wspólność" z
    żoną, dlatego nie zbawi cię nawet współposiadanie z osobą trzecią. proponuje
    tylko zawrzeć w tej chwili umowę o podział majątku i już albo wstrzymać się
    z zkupem do orzeczenia rozwodu.

    pozdr.
    b.

  • 3. Data: 2004-06-21 21:00:54
    Od: "mila_wiedzma" <m...@n...o2.pl>

    > tylko zawrzeć w tej chwili umowę o podział majątku i już albo wstrzymać
    się
    > z zkupem do orzeczenia rozwodu.

    podzial majatku zdecydowanie... na to czeka sie w miare krotko (1-1,5 mc),
    rozwod, nawet przy dobrych checiach obu zainteresowanych stron moze trwac
    prawie dwa lata:/ (u mnie przez rok sie udalo sedziemu chorowac akurat na
    moje sprawy!)
    pozdr. Ewa