  • 1. Data: 2005-05-26 19:02:29
    Temat: Wspólna własność
    Od: Marecki <m...@t...pl_>

    Jestem współwłaścicielem 1/3 domu. Współwłaścicielami tego domu są
    członkowie rodziny. Wszyscy mieszkamy na wspólnym. Jeden z
    współwłaścicieli chce odpisać swoją część obcej osobie. Czy może to
    zrobić bez porozumienia się z pozostałymi współwłaścicielami. Boję się,
    że jednego dnia okaże się, że bedę mieszkał z zupełnie obcymi ludźmi pod
    jednym dachem. Czy to możliwe? Czy ktoś może przepisać zupełnie obcym
    ludziom 1/3 domu, która nie jest w żaden sposób podzielona?

  • 2. Data: 2005-05-26 20:29:11
    Temat: Re: Wspólna własność
    Od: Jasek <j...@p...onet.pl>

    Marecki wrote:
    > Jeden z
    > współwłaścicieli chce odpisać swoją część obcej osobie. Czy może to
    > zrobić bez porozumienia się z pozostałymi współwłaścicielami.

    Moze
    > Czy ktoś może przepisać zupełnie obcym
    > ludziom 1/3 domu, która nie jest w żaden sposób podzielona?

    Moze. Moze sprzedac, zastawic itp.

    Pozdrawiam,
    Jacek

  • 3. Data: 2005-05-27 06:49:23
    Od: Marecki <m...@t...pl_>

    Jasek wrote:

    > Moze

    > Moze. Moze sprzedac, zastawic itp.
    >
    > Pozdrawiam,
    > Jacek
    Oki rozumiem. Sprawa właściwie dotyczy testamentu. Osoba jest umierająca
    i chce odpisać swoją część obcej osobie. Raczej odkupienie od
    umierającej osoby nie wchodzi w grę i tak zrobi co będzie chciała.
    Niestety jest również problem z dogadaniem się. Kiedyś chciałem zrobić
    oficjalny rozdział majątku, ale ta osoba się nie zgodziła. Dokumenty
    były przygotowane i wszystko opłacone, brakowło tylko zgody. Ostatnio po
    jakimś czasie ta osoba nagle chciała wykonać ten podział na mój koszt
    (tłumaczyła to brakiem pieniędzy). Strasznie mnie potraktowała, gdy się
    nie zgodziłem (brak pieniędzy). Zaczęłem się zastanawiać czy ten podział
    prawnie jest konieczny? Czy mam jaki kolwiek wpływ na to co stanie się z
    nieruchomością?

  • 4. Data: 2005-05-29 12:36:17
    Od: Marecki <m...@t...pl_>

    Marecki wrote:

> [...]
    > nie zgodziłem (brak pieniędzy). Zaczęłem się zastanawiać czy ten podział
    > prawnie jest konieczny? Czy mam jaki kolwiek wpływ na to co stanie się z
    A jeżeli ta osoba otrzymała swoją część w darowiźnie na podstawie umowy
    ustnej i spłatę za to, że w tej części domu razem z nim ma mieszkać jego
    matka. Czy umowa ustna (przy świadkach) i dokument o przekazaniu spłaty
    są wystarczającą podstawą do podważenia takiego testamentu?