  • 1. Data: 2005-05-26 16:56:07
    Temat: DLUG PO MATCE
    Od: ROBERT<r...@o...pl>

    Witam wszystkich i pozdrawiam.
    Mam pytanie,czy po smierci rodziców dlugi przechodza na mnie.
    Matka nie posiadala zadnego majatku,jedynie zalozyla polise na zycie.
    Interesuje mnie,czy ta polisa wchodzi w sklad spadku.
    Podobno mozna sie zrzec spadku a tym samym dlugu?
    Prosze o rady.
    z powazaniem.Robert

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2005-05-26 17:50:00
    Temat: Re: DLUG PO MATCE
    Od: "xmarcel" <x...@c...pl>

    Użytkownik "ROBERT" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Witam wszystkich i pozdrawiam.
    > Mam pytanie,czy po smierci rodziców dlugi przechodza na mnie.

    w pewnym sensie tak

    > Matka nie posiadala zadnego majatku,jedynie zalozyla polise na zycie.
    > Interesuje mnie,czy ta polisa wchodzi w sklad spadku.

    tak

    > Podobno mozna sie zrzec spadku a tym samym dlugu?

    mozna odrzucic spadek i w ten sposob uwolnic sie od dlugow spadkowych
    nalezy pamietac, ze spadek odrzuca sie w ciagu 6 miesiecy od
    dowiedzenia sie o nim.
    spadek odrzucic powinni takze stepni spadkobiercy

    > Prosze o rady.

    mozna przyjac spadek z dobrodziejstwem inwentarza, wtedy za dlugi
    spadkowe odpowiada sie tylko do wysokosci wartosci spadku

    pozdr
    xmarcel

  • 3. Data: 2005-05-26 17:54:08
    Temat: Re: DLUG PO MATCE-korzyść czy kłopot
    Od: wojtekpa<w...@i...net.pl>

  • 4. Data: 2005-05-26 17:57:20
    Od: ROBERT<r...@o...pl>

    Dziekuje za odpowiedz.Nadal nie wiem,czy polisa na zycie to tez spadek

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 5. Data: 2005-05-26 18:12:22
    Od: wojtekpa<w...@i...net.pl>

  • 6. Data: 2005-05-26 18:24:14
    Od: "Roman G." <r...@g...pl>

    Dnia Thu, 26 May 2005 18:12:22 +0000 (UTC), wojtekpa napisał(a):

> [...]

    Do kiedy lekarz podpisał ci przepustkę?

    RG

  • 7. Data: 2005-05-26 18:24:46
    Od: "Michał" <m...@o...pl>

    no przy okazji: wszystkim Matkom wszystkiego Naj z okazji Dnia Matki

  • 8. Data: 2005-05-27 19:33:25
    Od: _ValteR_ <s...@n...thx>

    *ROBERT* wrote in <news:d74v37$4jr$1@opal.futuro.pl> :

    > Mam pytanie,czy po smierci rodziców dlugi przechodza na mnie.

    Przyjmij spadek z dobrodziejstwem inwentarza, a zaspokoją wierzycieli
    z majątku po matce ile sie da a reszta to juz nie twoj problem.

    > Interesuje mnie,czy ta polisa wchodzi w sklad spadku.

    Nie. Polisa na życie może być wystawiona na kogokolwiek i żaden sąd
    nie tknie tego. Możesz w polisie uposażyć swoja kochankę i jesli
    zejdziesz to nawet zona tego nie ugryzie. Dlatego tak mozna np.
    zabezpieczyc kase polisa ze skladka jednorazowa i uchronic kogos przed
    protestami innych spadkobiercow.

    --
    Jeśli mówisz do boga - to jest modlitwa.
    Jeśli bóg mówi do Ciebie - to nazywa się schizofrenia paranoidalna.

  • 9. Data: 2005-05-29 22:35:57
    Temat: Odp: DLUG PO MATCE
    Od: "Nikon" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik ROBERT <r...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:d74v37$4jr$...@o...futuro.pl...

    jesli już o dlugach piszemy to chcialem sie dowiedziec czy moge miec jakies
    nieprzyjemnosci
    po smierci ojca , ktory narobil sobie dlugi w ostatnim roku (wiem
    nieoficjalnie)
    bo oficjalnie nic o tym nie wiem z tego powodu iz nie utrzymuje z nim
    kontaktu przez conajmniej dwa lata !

    odnosnie kredytow to troszke wiem i licze na to ze nikt sie do mnie nie
    przyczepi jesli
    staruszek miał ubezpieczenie na wypadek smierci !a jesli nie mial
    ubezpieczenia ?!
    bede mial problem z wierzycielami ojca?

    Nikon

  • 10. Data: 2005-06-26 00:30:45

> [...]