  • 1. Data: 2008-12-29 22:04:48
    Temat: Wrak auta a brak OC w trakcie rozliczania szkody
    Od: Damianos <d...@g...com>

    Witam,

    Miałem ja sobie auto które ubezpieczone było do 9 grudnia 2008. W
    między czasie tj. 11 października doszło do kolizji i moje auto
    zostało skasowane (szkoda całkowita). Dzisiaj udało mi się sprzedać
    wrak tego auta jednak kupujący zwrócił mi uwagę że mogę mieć problemy
    że nie ubezpieczyłem auto (OC) od 09.12.2008 do dzisiaj i mogę
    zapłacić karę - Jestem zaskoczony, faktycznie jest takie prawo w
    polsce? Jaka kara mnie czeka? Czy mogę/muszę ubezpieczyć wstecz?
    Właściwie to już nie jestem właścicielem tego auta, czy mogę poprostu
    zapomnieć o sprawie czy jednak powinienem ubezpieczyć to auto (cały
    czas jego stan jest określony jako wrak tj. dowód rejestracyjny został
    zatrzymany przez policję i wysłany do urzedu komunikacji i transportu
    w mieście gdzie jestem zameldowany)?

  • 2. Data: 2008-12-29 22:19:00
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Damianos" <d...@g...com> napisał w wiadomości
    o.googlegroups.com...

    Skoro samochód był zarejestrowany, to musisz opłacić ubezpieczenie OC.

  • 3. Data: 2008-12-29 22:48:39
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Damianos wrote:
> [...]
    > że nie ubezpieczyłem auto (OC) od 09.12.2008 do dzisiaj i mogę
    > zapłacić karę - Jestem zaskoczony, faktycznie jest takie prawo w

    tak. masz mieć OC od chwili kupna auta do momentu jego wyrejestrowania
    w urzędzie komunikacji. Nikogo nie obchodzi, że nie jeździ i nie lata.

    Jaka kara mnie czeka?

    coś zdaje się 500 euro przy braku ubezpieczenia powyżej 3 dni.

    Czy mogę/muszę ubezpieczyć wstecz?

    nie.
    Z tym, że OC tak prosto samo nie wygassa.
    Jeśli miałeś OC do 9 grudnia i go nie wypowiedziałeś, to automatycznie
    masz nową polisę od 9 grudnia w tym samym zakładzie ubezpieczeń. Tylko,
    że po prostu składki nie zapłaciłeś i zakład ma do ciebie roszczenie o
    zapłatę skłdki OC.
    Wypowiadałeś umowę, czy nie? Poprzednia była zapłacona w całości czy nie?

> [...]
    > czas jego stan jest określony jako wrak tj. dowód rejestracyjny został
    > zatrzymany przez policję i wysłany do urzedu komunikacji i transportu

    chowanie głowy w piasek niczego nie załatwia.
    po mojemu polisę masz, i za dwa lata zakłd ubezpieczeń się o składkę
    upomni razem z odsetkami i będzie miał rację.
    W wydziale komunikacji wyrejestruj samochod, wez decyzję o
    wyrejestrowaniu samochodu i z nim do ubezpieczyciela. Dopiero to
    przerwie koniecznosc opłacenia składki i ścigania cię o zapłatę.
    Od 9 grudnia do dnia wyrejstrowania i tak składkę zapłacisz. Lepsze to
    niż kara za brak OC.
    Decyzję o wyrejestrowaniu przechowuj jak talizman.

  • 4. Data: 2009-01-01 12:46:43
    Od: "Tomy M." <tomy@_spam_ansibl.com>

> [...]
    > masz nową polisę od 9 grudnia w tym samym zakładzie ubezpieczeń. Tylko, że
    > po prostu składki nie zapłaciłeś i zakład ma do ciebie roszczenie o

    Powiedz mi w takim razie SKĄD W POLSCE SPRAWY o JAZDĘ
    SAMOCHODEM BEZ POLISY OC ???

    Praktycznie jest to niemożliwe, zakładając że wlaściciel/użytkownik
    zapomniał o ubezpieczeniu czy po prostu je sobie olał.

    > Od 9 grudnia do dnia wyrejstrowania i tak składkę zapłacisz. Lepsze to niż
    > kara za brak OC.

    I tutaj wyżej ... szczególnie ostatnie zdanie w którym zaprzeczasz sam
    sobie.

    Tomy M. www.ansibl.com

  • 5. Data: 2009-01-01 15:35:14
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Tomy M. wrote:

    > Powiedz mi w takim razie SKĄD W POLSCE SPRAWY o JAZDĘ
    > SAMOCHODEM BEZ POLISY OC ???

    To zależy o czym mówisz.
    Dowód opłacenia OC masz mieć przy sobie. Pewnie większość tych spraw
    jest o brak OC w czasie kontroli, a nie OC w ogóle.

    Po za tym to prawda, że trudno OC nie miec.
    Powodów może być kilka. Albo ktoś celowo go nie ma, albo OC się nie
    przedłużyło, bo taka możliwość też istnieje.

> [...]
    > zapomniał o ubezpieczeniu czy po prostu je sobie olał.

    > I tutaj wyżej ... szczególnie ostatnie zdanie w którym zaprzeczasz sam

    to znaczy co zaprzeczam?
    podałem ci dwie wersje. jak OC miałeś to masz go nadal, wisisz im tylko
    niezapłaconą składkę.
    Jak nie masz OC to grozi ci kara z Gwarantowanego Funduszu
    Ubezpieczeniowego. Oni liczą kilkaset euro za dzień.

    Napisałeś tak nieprecyzyjnie, że nie wiem czy ty wiesz, że nie masz OC i
    pytasz jaka jest kara, czy też wydaje ci się, że nie masz OC, wiec ci
    napisalem, że chyba jednak masz

  • 6. Data: 2009-01-01 22:51:53
    Od: Damianos <d...@g...com>

    On Jan 1, 4:35 pm, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:
> [...]
    >
    > Napisałeś tak nieprecyzyjnie, że nie wiem czy ty wiesz, że nie masz OC i
    > pytasz jaka jest kara, czy też wydaje ci się, że nie masz OC, wiec ci

    Witek, dzięki za pomoc. Masz rację opisałem całą sprawę bardzo
    nieprecyzyjnie bo sam nie jestem pewien jak jest. Jutro będe wyjaśniał
    jak to wygląda (ale z tego co opisałeś to wygląda jakbym miał
    przedłużone OC)

  • 7. Data: 2009-01-01 23:30:44
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Damianos wrote:
> [...]
    > nieprecyzyjnie bo sam nie jestem pewien jak jest. Jutro będe wyjaśniał
    > jak to wygląda (ale z tego co opisałeś to wygląda jakbym miał

    jeśli do tej pory miałeś to na pewno masz.

    Weź to OC które masz i dzwoń do nich, albo się tam przejdź.

  • 8. Data: 2009-01-01 23:39:28
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Mozliwe, w drugim roku niepłacenia składki.

    -----

  • 9. Data: 2009-01-02 00:56:13
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    .migurd w oreipod elA

  • 10. Data: 2009-01-02 11:15:29
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 1 Sty, 16:35, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:
    > Jak nie masz OC to grozi ci kara z Gwarantowanego Funduszu
    > Ubezpieczeniowego. Oni liczą kilkaset euro za dzień.

    bez przesady, bo ktos uwierzy i spac nie bedzie mogl... ;)

    powyzej 14 dni oplata wynosi 500Eu za sam. osobowy

    wiecej http://www.ufg.pl/index.php?module=artykul&kuid=3&na
    zwa=oplaty-karne

    a z OC jest tak, jak kilka osob juz pisalo- przedluza sie
    automatycznie na nastepny rok, dopiero na kolejny nie przedluzy sie...

    a jesli ktos nie chce placic, to teoretycznie moze wypowiedziec w
    terminie i nie podpisac nowej umowy... zdjae sie, ze ma byc system
    weryfikujacy (CEPIK?), ale chyba jeszcze w zakresie OC nie dziala...

    WS