  • 1. Data: 2008-12-29 20:24:11
    Temat: stwierdzenie nabycia spadku
    Od: "Bear" <b...@w...pl>

    Witam !

    Mój ojciec chce wystąpić do sądu o nabycie spadku po mamie, wniosek
    chce napisać sam. Jest nas dwoje rodzeństwa, ja i siostra. Czy każdy z nas
    (tzn. ojciec, ja i siostra) dziedziczymy po mamie w równych częściach, tzn.
    1/3 czy w innych proporcjach ?

    Dziekuję za odpowiedź.

  • 2. Data: 2008-12-29 21:26:01
    Temat: Re: stwierdzenie nabycia spadku
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Bear pisze:

> [...]
    > (tzn. ojciec, ja i siostra) dziedziczymy po mamie w równych częściach, tzn.

    Po równo.
    Ale we wniosku nie trzeba pisać ułamków, bo to i tak niczego nie zmieni.
    Sąd zrobi tak jak przewiduje prawo, choćbyście sobie napisali we wniosku
    inne ułamki.

    --
    @2008 Johnson
    Im bardziej chore państwo, tym więcej w nim praw.

  • 3. Data: 2008-12-30 09:31:36
    Od: Maverick <k...@g...pl>

    Johnson wrote:

    > Po równo.
    > Ale we wniosku nie trzeba pisać ułamków, bo to i tak niczego nie zmieni.
    > Sąd zrobi tak jak przewiduje prawo, choćbyście sobie napisali we wniosku
    > inne ułamki.

    Oczywiescie dziedzicza tylko z majatku mamy - polowa z majatku wspolnego
    (zakladajac brak rozdzielnosci majatkowej) jest z automatu przynalezna
    tacie, a druga polowa sie dzielicie po rowno. Czasem jeszcze wystepuje
    majatek niepodchodzacy pod wspolnosc majatkowa - darowizna tylko jedej
    osobie, spadek, jakis majatek sprzed slubu ... - tym sie dzielicie po rowno.

    --
    Regards,
    Maverick