  • 1. Data: 2003-02-25 19:32:48
    Temat: Wniosek do KRS
    Od: "Monika" <m...@i...net.pl>

    Witam mam problem może dość nietypowy a może całkiem zwykły a jednak nie
    potrafię znaleść rozwiązania.

    Spółka z o.o. dokonuje kliku zmian:
    - podwyzsza kapitał spólki
    - dokonuje zmian w umowie spółki m.in.: dot zmian nazewnictwa sposobu
    reprezentacji spółki z Dyrektora i Wicedyrektora na odpowiednio Prezesa
    Zarządu i Członka Zarządu
    - uchwala jednolity tekst umowy Spóki
    - podejmuje uchwałę o odwołaniu jednej osoby (Wicedyrektora)
    - na to miejsce powołuje inną osobę, która obejmuje dodatkowe udziały (w
    wyniku podwyższenia kapitału spółki)

    Wszytsie zmiany w formie protokołu sporządza notariusz.
    Kolejny krok to zgłoszenie zmian do KRS i tu pojawia się mój problem.

    Czy można zgłościć te wszystkie zmiany w jednym wniosku do KRS?
    Czy można zmianić nazewnictwo funkcji dot. reprezentacji spółki i powołać na
    to stanowisko osobę przed faktycznym zarejestrowaniem tych zmian w KRS?
    Spotkałam się z opinią, iż nie ma przeszkód aby był to jeden wniosek ale
    prawnik z którym współpracuje spółka jest zdania iż nie można dokonać tego
    za jednym razem, wg niego najpierw nalezy złozyć wniosek dotyczący zmian w
    umowie a dopiero w kolejnym wniosku można zmienić nazewnictwo funkcji dot
    reprezentacji nowo powołanej osoby (chodzi o zmianę z Wicedyrektora na
    Członka Zarządu)

    Przepraszam za takie nieuporządkowane informacje i bardzo proszę o
    jakąkolwiek wskazówkę w tej sprawie.

    Pozdrawiam serdecznie
    Monika

  • 2. Data: 2003-02-25 21:47:04
    Temat: Re: Wniosek do KRS
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    "Monika" <m...@i...net.pl> wrote in message

> [...]

    > umowie a dopiero w kolejnym wniosku można zmienić nazewnictwo funkcji dot
    > reprezentacji nowo powołanej osoby (chodzi o zmianę z Wicedyrektora na

    Nie wiem, co masz na mysli mówiac "zmiana nazewnictwa" funkcji. Na pewno nie
    jest to zadne pojecie prawne. Sad interesuja osoby umocowane do dzialania w
    imieniu spólki, czyli zarzad i forma, w jakiej to moga czynic ( lacznie,
    jednoosobowa itp. ). Jelsi macie w firmie jakas inna, wewnetrzna tytulature,
    to Wasza sprawa. Dyrektor, wicedyretor, hrabia czy nawet baron - nikogo to
    nie obchodzi, póki wiadomo kto jest czlonkiem zarzadu i w jakim zakresie i
    formie reprezentuje spólke. Zakladam wiec, ze zachodza zmiany w organach.
    Moze cale zamieszanie wynika stad, ze zmiany dot. kapitalu, umowy itp sklada
    sie na formularzu KRS-Z3 i do niego dolacza zalacznik KRS-ZK o zmianach w
    organach spólki.

    Podkreslam, ze jak dotad nie mialem do czynienia z KRSem i formularzami w
    praktyce, wiec to jest teoria, ale wg. mnie nie ma przeciwskazan, aby
    zalatwic to za jednym zamachem.

    Napisz moze jasniej co bylo, co sie zmienilo, kto byl uprawniony do
    reprezentacji itp.

    Depi.

  • 3. Data: 2003-02-28 10:44:50
    Od: "S.Koper" <s...@p...onet.pl>

    > formularzami w praktyce, wiec to jest teoria, ale wg. mnie nie ma
    > przeciwskazan, aby zalatwic to za jednym zamachem.

    Nie ma. Mozna wszystko pchac w jedym formularzu plus odpowiednie zalaczniki. Nie
    zapomnij o wzorze podpisu nowego czlonka Zarzadu.

    Pozdr.