  • 1. Data: 2003-02-25 16:45:48
    Temat: Lekarz Medycyny Pracy
    Od: "Ireneusz Kaczmarek" <k...@w...pl>

    Witam.
    Znalalzem sie w takiej dziwnej sytuacji.
    Po wykonaniu badań , wymaganych przed rozpoczeciem pracy.
    Udałem sie z kompletem wyników do Lekarza Medycyny Pracy.

    Tenze jednak wydając mi swiadectwo przydatnosci do pracy, ZATRZYMAŁ sobie te
    wyniki.

    Tak sie koleje losu potoczyly, ze po 3 miesiacach , zrezygnowalem z tamtej
    roboty i dostałem druga prace.
    Otrzywiscie potrzebne jest kolejne swiadectwo Lekarza.

    Jednak niektore z wyników [okulista i RTG] sa wazne 2 latka, o ile sie nie
    myle.

    Udałem sie wiec do przychodni do Lekarza, i tam go uprzejmie prosze o
    zwrocenie mi tych wyników.

    No i klops spotkalem sie z odmowa. i uslyszalem text, ze jak chcialem to
    moglem sobie skserowac.

    Kilka wiec pytań:
    1) czy lekarz ten mial PRAWO zatrzymac sobie wyniki, czy jego obowiazkiem
    bylo sobie SPISAC.
    2) jakie aktualnie mam szanse na odzyskanie tych wyników. ?

    Post wysylam na 2 grupy pl.sci medycyna, i pl.soc.prawo
    Pozdrawiam
    Ireneusz Kaczmarek

  • 2. Data: 2003-02-25 23:04:44
    Temat: Re: Lekarz Medycyny Pracy
    Od: "Leo" <f...@w...pl>

    > Kilka wiec pytań:
    > 1) czy lekarz ten mial PRAWO zatrzymac sobie wyniki, czy jego obowiazkiem
    > bylo sobie SPISAC.

    Absurd!
    Wyniki badań są Twoimi wynikami, zapłaciłeś za nie i masz prawo je odebrać.
    Wyniki analiz spisuje się do karty i wydaje oryginały pacjentom. Opinie
    innych specjalistów xeruje się, lub pozostawia w karcie.
    Na twoje życzenie badania powinny być skopiowane i przekazane Tobie w każdym
    momencie. Nie mozesz odebrać karty badania-pozostaje w przychodni.

    Przypuszczam, że jeśli poddał byś sie ponownemu badaniu na potrzeby nowego
    zaświadczenia (nowa praca) u tego samego lekarza/w tej samej przychodni ,
    nie było by problemu i zostały by one wykorzystane.

    > 2) jakie aktualnie mam szanse na odzyskanie tych wyników. ?

    Pewnie nie dogadasz się z tym lekarzem, czy personelem, który tak postąpił.
    Możesz złożyć skargę kierownikowi lub dyrektorowi placówki medycznej.

    Pozdrawiam
    Leo

  • 3. Data: 2003-02-26 07:25:54
    Od: "Marek" <M...@p...fm>

    Użytkownik "Ireneusz Kaczmarek" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Witam.
    > Znalalzem sie w takiej dziwnej sytuacji.
    > Po wykonaniu badań , wymaganych przed rozpoczeciem pracy.
    > Udałem sie z kompletem wyników do Lekarza Medycyny Pracy.

    Jeśli drążysz temat to zgodnie z przepisami to .... to mogla to być sytuacja
    blędna od początku!!!!!!!!!!
    Badania wstępne czy też okresowe powinny być wykonywane na podstawie
    skierowania z zakladu pracy do placówki medycyny pracy która ma z tym
    zakladem podpisaną stosowna umowę.Skierowanie powinno określać klasyfikację
    stanowiska pracy i klasyfikację czynników szkodliwych w miejscu pracy.
    I dopiero potem powinieneś otrzymać skierowanie na stosowne badania - w
    żadnym przypadku nie powinien to być jakiś ogólny standart dla wszystkich.
    Bo medycyna pracy nie określa czy jesteś zdrowy czy nie lecz czy zdolny do
    wykonywania pracy na określonym stanowisku.

    A ponieważ w tym kraju wszyscy robią wszystko po swojemu róznie to
    interpretując i dorabiając ideologię do pójścia na latwiznę to Tobie na
    pewno niechcialo by się conajmniej raz więcej lekarza odwiedzić jemu nie
    chce się (też brać odpowiedzialności) przepisać wyniki , komuś w zakladzie
    pracy dobrze to rozwiązać (może przeczytać Dz.U. o slużbie medycyny pracy i
    zobaćżyć co i jak mają nie tak.??!!!)
    W szczególnych przypadkach wymagane są też inne badania : badania sanitarne
    , badania dla kierowców , nauczycieli

    P.S badania wstępne i okresowe dokonywane być winny na podstawie stosownej
    umowy-na koszt pracodawcy.

    Marek

  • 4. Data: 2003-02-26 09:14:13
    Od: "Ireneusz Kaczmarek" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Marek" <M...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Ireneusz Kaczmarek" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Jeśli drążysz temat to zgodnie z przepisami to .... to mogla to być
    sytuacja
    > blędna od początku!!!!!!!!!!

    nie byla.

> [...]
    > Bo medycyna pracy nie określa czy jesteś zdrowy czy nie lecz czy zdolny do
    > wykonywania pracy na określonym stanowisku.

    Oczywiscie , badania byly poprzedzone skierowaniem zakladu pracy.

    > P.S badania wstępne i okresowe dokonywane być winny na podstawie stosownej
    > umowy-na koszt pracodawcy.

    Tak..... tylko co to ma wspolnego z tematem ? i moimi pytaniami ?

    Irek K

  • 5. Data: 2003-02-26 12:47:11
    Od: "Marek" <M...@p...fm>

    > Tak..... tylko co to ma wspolnego z tematem ? i moimi pytaniami ?

    z mojej strony kończac temat :
    o ile wszystko bylo prawidlowo to :badania lekarskie wykonano na koszt
    zakladu pracy na potrzeby jednostki orzekającej i staly się one fragmentem
    dokumentacji medycznej.(badania na Panu zrobione lecz czy Pana?)
    co do ogólnych rozważąń na j temat dokumentacji medycznej jej obrotu i zasad
    udostępniania polecam:
    http://www.mz.gov.pl/wwwmz/index?mr=&ms=&ml=pl&mi=&m
    x=0&mt=&my=0&ma=356

    I to by bylo na tyle
    Marek

  • 6. Data: 2003-02-26 18:55:34
    Od: "casus" <c...@g...pl>

    > Oczywiscie , badania byly poprzedzone skierowaniem zakladu pracy.

    Pracodawca kieruje i placi - lekarz zleca wykonanie badan - oryginaly
    pozostaja w karcie, bo sa wlasnoscia przychodni, czy tez osrodka. Pacjent ma
    prawo do wgladu i otrzymania odplatnie kserokopii jesli sobie zyczy.
    Oryginaly sa dowodami i musza pozostac w karcie, zawsze moga sie przydac w
    przypadkach odwolan, rozpraw w sadzie pracy itd,itp. - lekarz na ich
    podstawie wystawia wynik koncowy, ktory sie liczy i jest najwazniejszy. I
    pozostawienie oryginalow w karcie jest obowiazkowe, nawet jesli sie za nie
    placi samemu - oczywiscie w przypadku potrzeby koncowego badania lekarza
    Medycyny Pracy.
    Pacjent moze otrzymac oryginaly badan tylko w przypadku, ze chce sobie
    zrobic np morfologie lub inne badania dla sprawdzenia swojego stanu - bez
    konsulatcji ze specjalista. Jezeli konsultuje, to tez musi oryginaly
    pozostawic, dostaje tylko odpis. Narzuca to wszystko ustawa o dokumentacji
    medycznej.

    casus