  • 1. Data: 2003-02-25 16:31:54
    Temat: Koszty opinii prawnej - kto ponosi
    Od: "Mateo" <n...@p...wp.pl>

    Witam!

    Dostalem od mojego zleceniodawcy wezwanie do zaplaty kary umownej. W
    wezwaniu tym zagrozil, ze w przypadku braku wplaty pozwie mnie na te kwote +
    odsetki + koszty sadowe + koszty poniesione na jego pelnomocnika prawnego. W
    sumie nie bylem pewien czy wlasciwie okreslil wysokosc kary (moim zdaniem
    byla zbyt wygorowana) i w zwiazku z tym udalem sie do radcy prawnej w celu
    zweryfikowania wysokosci odszkodowania. Radca prawny stwierdzil, ze biorac
    pod uwage umowe i stan faktyczny zleceniodawcy bezspornie nalezy sie kwota
    mniejsza niz ta, ktorej zada. W zwiazku z tym mam pytanie czy mam podstawy
    aby kare umowna nalezna zleceniodawcy pomniejszyc o koszt uzyskania pomocy
    prawnej? Chcialbym powolac sie na art 415 kc - w zwiazku z bezpodstawnym
    zawyzeniem wysokosci kary umownej polaczonym z grozba poniesienia przeze
    mnie dodatkowych kosztow (zawarta w wezwaniu) bylem zmuszony udac sie do
    radcy prawnego w celu uzyskania opinii prawnej. Za opinie oczywiscie
    musialem zaplacic. Mam opinie na pismie i mam na nia rachunek. Radca mowil
    cos o tym, ze moglbym obciazyc druga strone kosztami pomocy prawnej gdyby
    mnie reprezentowal przed sadem, a tak to nie za bardzo. A co o tym sadza
    Szanowni Grupowicze? Moze ktos to przerabial w praktyce?

    pzdr
    Mateo