  • 51. Data: 2018-02-22 08:36:57
    Temat: Re: Własność ziemi w w Polsce- dwuwymiarowa czy trójwymiarowa
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    > A jak chcesz posmakowac zupy to się w niej nurzasz, czy tez wkładasz
    > łyżkę i pobierasz próbkę?

    Jak chcesz pobrać próbkę z konkretnego komina nie podlatując do niego?
    I nie wykręcaj się zmianą tematu czy insynuacjami że zanurzam się
    w zupie. Bo tylko się ośmieszasz.

    Pozdrawiam

  • 52. Data: 2018-02-22 08:42:09
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 22 lutego 2018 04:14:50 UTC+1 użytkownik Marcin Debowski napisał:

    > A jak chcesz posmakowac zupy to się w niej nurzasz, czy tez wkładasz
    > łyżkę i pobierasz próbkę?

    To ze taki dron jakoś specjalnie uniemożliwi "pracę" komina to był zart oczywiście
    ale dalej pozosytaje pytanie na jakiej podstawie straszacy miejscy dronami nad domem
    lataja i jak\a wartość mają te ich "pomiary"
    Wątpię raczej żeby ich dron z "aparatura pomiarową" miał mniej jak 0,6kg a ajk ma
    więcej to nie wolno mu bliżej jak 30 metrów do granicy działki się zbliżyć(przepisy
    wyżej ktoś podlinkował)
    A z kilkudziesięciu metrów to sobie mierzyć mogą tylko niewiadomo co jak kominów w
    okolicy kilkanaście
    To tak jakby na wyjściu rury kanalizacyjnej z 12 mieszkaniowego bloku chcieli
    zmierzyć czy Kowalski spod 12tki do ścieków czegoś niedozwolonego nie wlewa.

  • 53. Data: 2018-02-22 08:46:13
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 21 lutego 2018 20:37:19 UTC+1 użytkownik Wojciech Bańcer napisał:

    > To weź Ty się Panie zastanów nad jakimś zabezpieczeniem tego komina, bo jak
    > taka zabawka jest Ci w stanie zakłócić ciąg kominowy, to jak przyjdzie taki
    > Marcin, Ksawery, czy Mateusz (czy inszy Orkan), to Ci chyba wciągną cały smog

    Zabezpieczenie przed dronem podlatującym do komina pewnie drogie nie jest zapewne-
    jakieś urządzonko wielkości paczki fajek w pobliżu komina które w promieniu 10metrów
    zakłóca pracę drona.
    Myślę ze zółci bracia coś takiego robią albo zrobią za kilka USD;)
    Wtedy takio dron nielegalnie podlatujacy pod komin spada a straszacy musza do
    Macierewicza iść po rady jak wrak odzyskać;)

  • 54. Data: 2018-02-22 08:55:58
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 22 lutego 2018 08:42:11 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > ale dalej pozosytaje pytanie na jakiej podstawie straszacy miejscy dronami nad
    domem lataja i jak\a wartość mają te ich "pomiary"

    Wygląda na to że straszacy te drony dla zabawy mają chyba

    http://www.gios.gov.pl/pl/dla-mediow/sprostowania/42
    3-pomiary-jakosci-powietrza-przy-pomocy-drona

  • 55. Data: 2018-02-22 08:57:59
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 20 lutego 2018 23:19:05 UTC+1 użytkownik Robert Tomasik napisał:

    > Są odpowiednie przepisy. Uwierz, że zakazu lotu koło komina nie było.

    https://epoznan.pl/news-news-82818-Wyslali_drona_do_
    walki_ze_smogiem._Po_godzinie_straz_miejska_wystawil
    a_pierwszy_mandat

    Takim czymś tez można latać wszędzie bez ograniczeń?

  • 56. Data: 2018-02-22 09:53:22
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-02-22, Kris <k...@g...com> wrote:

    > To ze taki dron jakoś specjalnie uniemożliwi "pracę" komina to był
    > zart oczywiście ale dalej pozosytaje pytanie na jakiej podstawie

    Ja wiem, ale inni chyba nie wiedzą :)

    > straszacy miejscy dronami nad domem lataja i jak\a wartość mają te ich
    > "pomiary" Wątpię raczej żeby ich dron z "aparatura pomiarową" miał
    > mniej jak 0,6kg a ajk ma więcej to nie wolno mu bliżej jak 30 metrów

    Z tym na pewno nie byłoby problemu. Kilka, kilkanaście gramów. Da się.
    Jedyny problem techniczny to, że dron nagania "czyste" powietrze od góry
    więc albo wysięgnik musłaby mieć długi albo wsadzać w komin albo oba
    naraz.

    > kominów w okolicy kilkanaście To tak jakby na wyjściu rury
    > kanalizacyjnej z 12 mieszkaniowego bloku chcieli zmierzyć czy Kowalski
    > spod 12tki do ścieków czegoś niedozwolonego nie wlewa.

    I to włąśnie jest powód, dla którego nie sądzę aby w ogóle coś
    pobierali. Byłby cyrk jak z ustalaniem kogo złapał fotoradar. Bardziej
    się spodziewam, że to bedzie do jakiegoś rekonesansu, a potem panowie
    będą prewencyjnie odwiedzać i zniechęcać, bo żeby pobrać próbkę z
    paleniska to chyba też by musieli mieć pozwolenia. Zresztą nawet jak
    pobiorą to co dalej? Są jakies przepisy umoliwiające skazanie
    właściciela posesji jak nie da się ustalić sprawcy (gdy mieszka tam
    n-soób)?

    --
    Marcin

  • 57. Data: 2018-02-22 10:34:23
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 22 lutego 2018 09:53:23 UTC+1 użytkownik Marcin Debowski napisał:

    > Z tym na pewno nie byłoby problemu. Kilka, kilkanaście gramów. Da się.

    Nie kilkanascie
    https://www.gig.eu/pl/newsy/dron-w-walce-z-niska-emi
    sja
    "W badaniach terenowych zastosowano dron Tarot T15 V2 z maksymalnym ciągiem 8
    silników: 20 kg, z możliwością montażu platformy pomiarowej o masie maksymalnej do
    4,5 kg."

    > Jedyny problem techniczny to, że dron nagania "czyste" powietrze od góry
    > więc albo wysięgnik musłaby mieć długi albo wsadzać w komin albo oba
    > naraz.
    A i tak jak pisze GIOŚ wyniki z drona są zawyżane

  • 58. Data: 2018-02-22 12:09:57
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-02-22, Kris <k...@g...com> wrote:

    > Nie kilkanascie

    Ja mówię, że się da, a nie co ma GIG.

> [...]
    silników: 20 kg, z możliwością montażu platformy pomiarowej o masie maksymalnej do

    A wiadomo, że to ten? Lawiroanie 20kg dronem nad kominami i w biskich
    okolicach budynków brzmi jak bardzo kiepski pomysł.

    --
    Marcin

  • 59. Data: 2018-02-22 23:49:13
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2018-02-22 o 00:19, J.F. pisze:

    > Maly dron ... moze akurat rozmiary podobne z dziura :-)

    > No przeciez chca dym zbadac :-)

    Niech badaja codziennie samochód na samochodzie odjeżdżające spod szkoły
    francuskiej i amerykańskiej. To jest koszmar. Moga jechać inna ulicą do
    Sobieskiego to jadą gęsiego pieszym krokiem i co chwila trąbią. Smród i
    hałas robią. Ktoś normalny powinien zacząć od zasmradzania małej uliczki
    pod oknami zmęczonych juz tym chaosem ludzi. Albo wypieprzyc te
    zagraniczne szkoły gdzieś na peryferia Warszawy, moze gdzies za most
    siekierkowski.
    Smogu będzie mniej, bo tu w piecach nikt nie pali, tylko samochody i
    elektrocieplownia smrodzą.

    --
    animka

  • 60. Data: 2018-02-22 23:54:41
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2018-02-22 o 03:39, RadoslawF pisze:

> [...]
    >
    > To uważasz że polatają nad granicą działki a potem szklana kula
    > im powie czy zmierzyli dym sąsiada z lewej czy z prawej strony
    Moze niech jakiś dron przepcha wentylację od dachu w bloku, w ktorym
    mieszlam, bo juz od jakis 2 lat nie dziala mi wentylacja w kuchni i
    smrody lecą z całego pionu do mieszkania. Miałam kuz zaklejona, po 20ch
    m-cach odkleiłam, bo myślalam, że jakiś kominiarz weźmie sie za uczciwą
    robotę, bo mu za to płaca, ale kominiarz, wielkie monstrum panisko tylko
    po mieszkaniach sobie łazi i pisze w swoim zeszycie, że wentylacja działa.
    Jeszcze ktos za zatruwanie ludzi solidnie za to BEKNIE!

    --
    animka