    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Własność ziemi w w Polsce- dwuwymiarowa czy trójwymiarowa
    <0...@g...com>
    <s...@p...org>
    <10td7ahzs3fpo$.1ffli57ye5yw2$.dlg@40tude.net>
    <nlmjC.37664$Qc6.20083@fx05.ams1>
    <6p7akq9cf0fb.10nuby9m6sno5$.dlg@40tude.net>
    <2kojC.33152$lK1.26794@fx09.ams1> <p6lai1$8hr$1@node2.news.atman.pl>
    <JAqjC.15239$185.6637@fx19.ams1>
    <7...@g...com>
    Date: Thu, 22 Feb 2018 08:53:22 GMT

    On 2018-02-22, Kris <k...@g...com> wrote:

    > To ze taki dron jakoś specjalnie uniemożliwi "pracę" komina to był
    > zart oczywiście ale dalej pozosytaje pytanie na jakiej podstawie

    Ja wiem, ale inni chyba nie wiedzą :)

    > straszacy miejscy dronami nad domem lataja i jak\a wartość mają te ich
    > "pomiary" Wątpię raczej żeby ich dron z "aparatura pomiarową" miał
    > mniej jak 0,6kg a ajk ma więcej to nie wolno mu bliżej jak 30 metrów

    Z tym na pewno nie byłoby problemu. Kilka, kilkanaście gramów. Da się.
    Jedyny problem techniczny to, że dron nagania "czyste" powietrze od góry
    więc albo wysięgnik musłaby mieć długi albo wsadzać w komin albo oba
    naraz.

    > kominów w okolicy kilkanaście To tak jakby na wyjściu rury
    > kanalizacyjnej z 12 mieszkaniowego bloku chcieli zmierzyć czy Kowalski
    > spod 12tki do ścieków czegoś niedozwolonego nie wlewa.

    I to włąśnie jest powód, dla którego nie sądzę aby w ogóle coś
    pobierali. Byłby cyrk jak z ustalaniem kogo złapał fotoradar. Bardziej
    się spodziewam, że to bedzie do jakiegoś rekonesansu, a potem panowie
    będą prewencyjnie odwiedzać i zniechęcać, bo żeby pobrać próbkę z
    paleniska to chyba też by musieli mieć pozwolenia. Zresztą nawet jak
    pobiorą to co dalej? Są jakies przepisy umoliwiające skazanie
    właściciela posesji jak nie da się ustalić sprawcy (gdy mieszka tam
    n-soób)?

    --
    Marcin