  • 11. Data: 2004-01-04 12:25:55
    Temat: Re: Wlasciciel parkingu
    Od: "Atryda" <giudichar[tnij_wasc_wstydu_oszczedz]@go2.pl>

    news:bt7pr1$6nj$2@inews.gazeta.pl...
    > Użytkownik "poreba" <d...@p...com> napisał w wiadomości
    >
    > Znak drogowy jest znakiem drogowym. I dokąd stoi jest obowiązujący.

    A co jesli np oryginalny znak drogowy np ograniczenie predkosci do 60 km/h
    ma dorysowana markerem czarna kreske na bialym tle grubosci 1 cm dugosci 10
    cm.. czy w takim przypadku jest to dalej znak drogowy .. czy cos czego nie
    mozna uznac za znak drogowy (nie ma takiego w kodeksie) i nie nalezy
    stosowac ?

  • 12. Data: 2004-01-04 12:27:09
    Od: "SQLwysyn" <s...@w...pI>

    > Zakładam, że znaki odpowiadają przepisom i same w sobie są wzrokowo nie do
    > rozróżnienia.

    Znaki stawiane samowolnie przez rózne wspólnoty i spóldzielnie z reguly tego
    warunku nie spelniaja. Dosc latwo je odróznic.

    --
    SQLwysyn

  • 13. Data: 2004-01-04 12:27:36
    Od: "SQLwysyn" <s...@w...pI>

    Użytkownik "kam" <k...@p...onet.plX> napisał w wiadomości

    > To może napiszesz, co Ty wyczytałeś w tym rozporządzeniu? Jeśli znak
    > będzie zgodny ze wzorem,

    Zwykle nie jest.

    --
    SQLwysyn

  • 14. Data: 2004-01-04 14:24:06
    Od: "SQLwysyn" <s...@w...pI>

    Użytkownik "Atryda" <giudichar[tnij_wasc_wstydu_oszczedz]@go2.pl> napisał w
    wiadomości news:bt90r1$aml$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]
    > cm.. czy w takim przypadku jest to dalej znak drogowy .. czy cos czego nie
    > mozna uznac za znak drogowy (nie ma takiego w kodeksie) i nie nalezy

    Oczywiscie, ze nie nalezy stosowac. Wszelkie samowolne przeróbki znaku nawet
    przez sluzby drogowe (np. przemalowanie biala farba ograniczenia z 80 na 30)
    powoduja niewaznosc znaku - bo staje sie on niezgodny z obowiazujacym
    rozporzadzeniem i norma (PN-EN 12899-1:2002) opisujaca ten znak.

    --
    SQLwysyn

  • 15. Data: 2004-01-04 16:05:24
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]

    nie
    > mozna uznac za znak drogowy (nie ma takiego w kodeksie) i nie nalezy

    Skoro jesteś w stanie rozpoznać, że dorysowano, to wiesz, jak on wyglądał
    przed dorysowaniem.

  • 16. Data: 2004-01-04 16:06:59
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "SQLwysyn" <s...@w...pI> napisał w wiadomości

    > Znaki stawiane samowolnie przez rózne wspólnoty i spóldzielnie z reguly
    tego
    > warunku nie spelniaja. Dosc latwo je odróznic.

    Ale w takim wypadku to nie są znaki drogowe tylko przedmioty je
    przypominające, więc w konsekwencji nie są obowiązujące. Ja piszę o
    znakach odpowiadających przepisom, których też jest sporo. Czy to właśnie
    zakazy wjazdu, czy też znaki regulujące ruch na terenach prywatnych
    (parkingi, zakłady przemysłowe).

  • 17. Data: 2004-01-05 08:52:34
    Od: "Bartek" <b...@p...onet.pl>

    > Za wjechanie za znak zakaz ruchu możesz zostać ukarany mandatem przez
    > Policję albo Straż Miejską. I to niezależnie od tego, czy ten znak tam
    > stoi zgodnie z prawem. Natomiast jeśli znak stoi niezgodnie z prawem, to
    > osoba która go postawiła samowolnie również popełniła wykroczenie.

    Witam, a zastanawialiście sie czy aby kompetencje Straży Miejskiej kończą
    sie tam dzie kończą sie drogi publiczne ? i działka na której jest parking
    jest własnością np. spółdzielni, to już tylko li policja może ingerować,
    gdyz ja dotyczy również kontrola ruchu na drogach wewnętrznych ??
    Bartek

  • 18. Data: 2004-01-05 12:41:33
    Od: Tomasz Kałużny <tomaszka@QWA_NIE_SPAMUJ.selen.lt>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:bt6qdj$g8p$2@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > stoi zgodnie z prawem. Natomiast jeśli znak stoi niezgodnie z prawem,
    > osoba która go postawiła samowolnie również popełniła wykroczenie.

    A jesli to nie jest droga publiczna tylko droga wewnetrzna?

    Pozdrawiam. Tomek.

  • 19. Data: 2004-01-05 14:03:46
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Bartek" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > jest własnością np. spółdzielni, to już tylko li policja może ingerować,
    > gdyz ja dotyczy również kontrola ruchu na drogach wewnętrznych ??

    Moim zdaniem Straż Miejska jest kompetentna na wszystkich drogach
    publicznych. Droga przebiegająca po prywatnym gruncie nie przestaje być
    drogą publiczną, dokąd nie zostanie od drogi publicznej oddzielona w
    sposób fizyczny. A więc jeśli to będzie parking ogrodzony, to w moim
    przekonaniu ani Policja ani Straż Miejska bez zgłoszenia właściciela nie
    ma tam nic do szukania. Ale jeśli to będzie otwarty parking, to Straż
    Miejska nie ma nawet wiedzy do kogo akurat należy grunt pod spodem i może
    spokojnie tam działać. Może, bo to nadal pozostanie droga publiczna.

  • 20. Data: 2004-01-05 15:24:10
    Od: "Bartek" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > Miejska nie ma nawet wiedzy do kogo akurat należy grunt pod spodem i może
    > spokojnie tam działać. Może, bo to nadal pozostanie droga publiczna.

    Art. 8 ustawy o drogach publicznych jasno określa które to dorgi nie są
    zaliczone do dróg publicznych.
    Bartek