  • 1. Data: 2004-01-03 13:59:18
    Temat: Gwarancja czy rekojmia
    Od: jerry1111 <s...@r...wp.pl>

    Mam pytanie do Szanownego Grona:

    Wiadomo, ze od 01.01.2003 (mam racje?) obowiazuje przepis o
    niezgodnosci towaru z umowa i na jego podstawie mam prawo przez 2 lata
    od dnia sprzedazy zadac naprawy/wymiany itp...

    Teraz sytuacja wyglada tak:
    Kupuje sobie nowy samochod w salonie. Jak wiadomo, warunkiem uznawania
    gwarancji jest robienie okresowych _platnych_ przegladow. Jesli ja nie
    robie tych platnych przegladow w serwisie, tylko prosze swojego kolege
    o sprawdzenie auta (mechanik sprawdza wszystko, co jest wymienione w
    ksiazce serwisowej, tylko bierze za to 10x mniej kasy), nastepnie po
    20 miesiacach samochod sie zepsuje... to co sie dzieje?

    Mam jakies prawa przyslugujace z 'niezgodnosci z umowa'?
    Czy moze zaniechanie przegladow w salonie to bedzie 'niezgodnosc z
    umowa z mojej winy'?

    Aha - samochod nabyty i uzywany przez osobe fizyczna.

    --
    Jerry

  • 2. Data: 2004-01-03 15:56:35
    Temat: Re: Gwarancja czy rekojmia
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Uzytkownik "jerry1111" <s...@r...wp.pl>
    napisal w wiadomosci news:ldidvvkk2a6bjtglau2r7c0u12nh9aum0o@4ax.com...

    Masz prawo skorzystac z prawa rekojmi, tym nie mniej nie wiem dla czego
    twierdzisz, ze to ma byc dwa lata.

  • 3. Data: 2004-01-03 16:36:57
    Od: kam <k...@p...onet.plX>

    Robert Tomasik wrote:
    > Masz prawo skorzystac z prawa rekojmi, tym nie mniej nie wiem dla czego
    > twierdzisz, ze to ma byc dwa lata.

    Bo od 1 stycznia 2003 zamiast rękojmi jest dwuletnia odpowiedzialność za
    niezgodność towaru z umową (w sprzedaży konsumenckiej).

    KG

  • 4. Data: 2004-01-03 16:40:33
    Od: kam <k...@p...onet.plX>

    jerry1111 wrote:
    > Mam jakies prawa przyslugujace z 'niezgodnosci z umowa'?
    > Czy moze zaniechanie przegladow w salonie to bedzie 'niezgodnosc z
    > umowa z mojej winy'?

    Nie, nie będzie, ale pamiętaj, że sprzedawca odpowiada za niezgodność z
    umową istniejącą w chwili wydania rzeczy, a nie jest zobowiązany do
    usunięcia każdej usterki. Więc jeśli uszkodzenie samochodu powstanie po
    upływie 6 miesięcy, to Ty będziesz musiał udowodnic, że niezgodność
    istniała wcześniej.

    KG

  • 5. Data: 2004-01-04 12:46:29
    Od: jerry1111 <s...@r...wp.pl>

    >usunięcia każdej usterki. Więc jeśli uszkodzenie samochodu powstanie po
    >upływie 6 miesięcy, to Ty będziesz musiał udowodnic, że niezgodność
    >istniała wcześniej.

    OK - rozumiem. Dzieki.

    --
    Jerry