  • 1. Data: 2004-01-03 16:00:57
    Temat: Umowa slowna
    Od: Straszny <s...@h...com>

    Witam!
    Z tego co pamietam umowa zawarta slownie ma moc prawna.
    Przypomnijcie mi prosze. Czy aby byla wazna przy jej zawieraniu musi byc
    swiadek ???

    Chodzi o to, ze ktos korzysta z numeru tel., ktory jest na moje
    nazwisko. Zaczynam miec jednak watpliwosci co do wyplacalnosci znajomego
    i odbieram mu karte. On na to, ze mi nie zaplaci za ostatni rachunek.
    Czy w takiej sytuacji moge na drodze prawnej dochodzic tego co wydzwonil
    czy raczej ludzic sie, ze odda ???

    --
    Straszny

  • 2. Data: 2004-01-03 17:47:48
    Temat: Re: Umowa slowna
    Od: "xmarcel" <x...@b...gazeta.pl>

    Uzytkownik "Straszny" <s...@h...com> napisal w wiadomosci
> [...]
    > i odbieram mu karte. On na to, ze mi nie zaplaci za ostatni rachunek.
    > Czy w takiej sytuacji moge na drodze prawnej dochodzic tego co wydzwonil

    przy zawieraniu umowy ustnej niejest konieczny swiadek, umowa taka ma moc
    prawna, jednak swiadek umozliwi jej wyegzekwowanie.
    nalezy takze pamietac, ze przedmiot umowy ustnej niemoze przekraczac 2000 zl
    pozdro

  • 3. Data: 2004-01-03 17:55:52
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Uzytkownik "Straszny" <s...@h...com> napisal w wiadomosci

    Jesli kwota roszczenia nie przekracza 2.000 zl, to moze to byc umowa
    ustna. Powyzej tez, tylko jak adwersarz sie wyprze, to juz nic nie
    zdzialasz.

  • 4. Data: 2004-01-03 18:29:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 3 Jan 2004, xmarcel wrote:
    [...]
    >+ nalezy takze pamietac, ze przedmiot umowy ustnej niemoze przekraczac 2000 zl

    ...było a nie jest...
    (nowelizacja KC z października 2003 !)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2004-01-03 18:38:02
    Od: "misiooo" <m...@...pl>

    > nalezy takze pamietac, ze przedmiot umowy ustnej niemoze przekraczac 2000 zl
    > pozdro

    Patrz art. 75 KC - SKREŚLONY - więc ..... :) nie ma określonej kwoty do której
    mozesz zawierac umowę ustną :) gorzej z udowodnieniem;)

  • 6. Data: 2004-01-03 22:45:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 3 Jan 2004, Robert Tomasik wrote:
    [...]
    >+ Jesli kwota roszczenia nie przekracza 2.000 zl, to moze to byc umowa
    >+ ustna. Powyzej tez, tylko jak adwersarz sie wyprze, to juz nic nie
    >+ zdzialasz.

    Skąd ta granica ? (patrz - misiooo i ja :), a dokładniej nasze
    posty w wątku ! :))

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 7. Data: 2004-01-04 10:15:33
    Od: m...@...pl

    > Skąd ta granica ? (patrz - misiooo i ja :), a dokładniej nasze
    > posty w wątku ! :))
    >
    > pozdrowienia, Gotfryd

    Na grunice kc - nie ma okreslonej granicy kwoty do ktorej - wzgledem ktorej
    trudniej bedzie dowodzic jej zwrot! czy kwota 1000 zł jest latwiejsza do
    udowodnienia niz 2001 zł? ciekawe?

  • 8. Data: 2004-01-04 11:29:07
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości
    jan.zabrze.pl...

    > Skąd ta granica ? (patrz - misiooo i ja :), a dokładniej nasze
    > posty w wątku ! :))

    A stąd, że przeoczyłem nowelę. :-))

  • 9. Data: 2004-01-04 12:45:52
    Od: Straszny <s...@h...com>

    > (...) tylko jak adwersarz sie wyprze, to juz nic nie zdzialasz.

    Dziekuje wszystkim za informacje !

    --
    Straszny